alenemor42 skriver:
Jeg forstår ikke folk bliver forarget over at der bliver rådet til at få det gjort uden mandens viden.
Der er en beslutning der helt sort/hvidt i yderste konsekvens kan betyde døden for eget barn og ikke mindst andres!
Det er noget jeg aldrig aldrig ville debatere! Hvis en sådan handling kunne sætte parforholdet i fare fordi man vil beskytte sit barn. Så vil jeg mene der er noget helt galt.
Aldrig om jeg ville udsætte mit eller andres børn for den fare. Hvis mit barn blev smittet med en af de sygdomme og døde fordi en eller anden idiot ikke vil tage ansvar så kunne jeg nok ikke svare for følgerne.
Hans argumenter er uholdbare og det er da dybt bekymrende at han vil udsætte sit barn og andres for fare.
Ja beklaget tonen, men jeg forstår slet ikke at det er til debat uanset hvad han syntes!
Nu er jeg fuldstændigt enig i, hvad det rigtige og forkerte er mht. vaccinationer, men problemet er jo, at far i dette tilfælde er lige så sikker på, hvad der er rigtigt og forkert. Og han vil med sikkerhed kunne finde opbakning og støtte fra vaccinemodstandere, der vil skrive indlæg præcis som dit, blot med modsat fortegn. Hvor det er HAM, der beskytter sit barn og HENDE, der vil udsætte det for fare. Hvor der må være noget helt galt i parforholdet, hvis HANS beslutning om ikke at lade barnet vaccinere kan bringe HENDE til at føle sig forrådt, overhørt, tromlet.
Jeg mener absolut, han er galt på den, men i et parforhold og som forældrepar er dialog og debat Alfa og Omega, og man går ikke bag den andens ryg uden at have gjort ALT for at opnå om ikke enighed, så ihvertfald helt rene linjer: Jeg går til læge på tirsdag og får x vaccineret. Jeg har hørt på dine argumenter, men jeg er sikker i min sag. Jeg forstår, du vil føle dig tromlet og sat uden for indflydelse, og jeg ved, du frygter for x, men jeg mener, du tager fejl. Derfor er jeg nødt til at gøre det, jeg ved, er det rigtige.