Uenige om vacciner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Jeg forstår ikke folk bliver forarget over at der bliver rådet til at få det gjort uden mandens viden.

Der er en beslutning der helt sort/hvidt i yderste konsekvens kan betyde døden for eget barn og ikke mindst andres! 

Det er noget jeg aldrig aldrig ville debatere!  Hvis en sådan handling kunne sætte parforholdet i fare fordi man vil beskytte sit barn. Så vil jeg mene der er noget helt galt.

Aldrig om jeg ville udsætte mit eller andres børn for den fare. Hvis mit barn blev smittet med en af de sygdomme og døde fordi en eller anden idiot ikke vil tage ansvar så kunne jeg nok ikke svare for følgerne.

Hans argumenter er uholdbare og det er da dybt bekymrende at han vil udsætte sit barn og andres for fare.

Ja beklaget tonen, men jeg forstår slet ikke at det er til debat uanset hvad han syntes!

Nu er jeg fuldstændigt enig i, hvad det rigtige og forkerte er mht. vaccinationer, men problemet er jo, at far i dette tilfælde er lige så sikker på, hvad der er rigtigt og forkert. Og han vil med sikkerhed kunne finde opbakning og støtte fra vaccinemodstandere, der vil skrive indlæg præcis som dit, blot med modsat fortegn. Hvor det er HAM, der beskytter sit barn og HENDE, der vil udsætte det for fare. Hvor der må være noget helt galt i parforholdet, hvis HANS beslutning om ikke at lade barnet vaccinere kan bringe HENDE til at føle sig forrådt, overhørt, tromlet. 

Jeg mener absolut, han er galt på den, men i et parforhold og som forældrepar er dialog og debat Alfa og Omega, og man går ikke bag den andens ryg uden at have gjort ALT for at opnå om ikke enighed, så ihvertfald helt rene linjer: Jeg går til læge på tirsdag og får x vaccineret. Jeg har hørt på dine argumenter, men jeg er sikker i min sag. Jeg forstår, du vil føle dig tromlet og sat uden for indflydelse, og jeg ved, du frygter for x, men jeg mener, du tager fejl. Derfor er jeg nødt til at gøre det, jeg ved, er det rigtige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Det var Mpske ikke et så brugbart svar  

Det var hvad jeg havde gjort. Min oldemor havde polio som barn. Har selv set min bror indlagt med mæslinger. Da vi var børn var der ingen vaccine. Så min mand kunne hoppe og springe vaccineret bliver de. Og vi er IKKE sammen med nogen der ikke vaccinerer deres børn. De er skrevet op til en privat lille institution hvor børn der ikke vaccineres ikke har adgang. Vi har for tidligt fødte børn med dårligt imun forsvar. Jeg har den holdning at uvaccinerede børn og voksne ikke burde have adgang til sygehuse, daginstitutioner, læge eller noget andet sted hvor de kan smitte vores andres børn. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

ønskebørn74

alenemor42 skriver:

Jeg forstår ikke folk bliver forarget over at der bliver rådet til at få det gjort uden mandens viden.

Der er en beslutning der helt sort/hvidt i yderste konsekvens kan betyde døden for eget barn og ikke mindst andres! 

Det er noget jeg aldrig aldrig ville debatere!  Hvis en sådan handling kunne sætte parforholdet i fare fordi man vil beskytte sit barn. Så vil jeg mene der er noget helt galt.

Aldrig om jeg ville udsætte mit eller andres børn for den fare. Hvis mit barn blev smittet med en af de sygdomme og døde fordi en eller anden idiot ikke vil tage ansvar så kunne jeg nok ikke svare for følgerne.

Hans argumenter er uholdbare og det er da dybt bekymrende at han vil udsætte sit barn og andres for fare.

Ja beklaget tonen, men jeg forstår slet ikke at det er til debat uanset hvad han syntes!

SÅ ENIG.. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Rolig nu, lad os holde tonen ordentlig selvom vi alle deler din holdning 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym

Dem der på nogen måde kan se mandens synspunkt er jo gået fra den her diskussion for længst.

Det er fint at I kan sidde her og blive enige om at manden er en skovl og langt ude - jeg er HELT sikker på at det argument virker rigtig godt på ham..

Anmeld Citér

23. januar 2016

Muffinmus

Anonym skriver:

Nej nok ikke et kompromis jeg vil bare ha min vilje, haha. Ej, jeg vil selvfølgelig vinde den her uenighed - derfor jeg søger efter gode argumenter  

ja det er rigtigt forstået, jeg er gravid med vores første barn. Ved faktisk ik om den sprøjte det har han ikke tænkt over tror jeg. Det viser også bare hvor tosset hans holdning er, den ee totalt diffus. 

Ergumenterne er ko netop at disse almene vacciner han er i mod har været fremme så længe at man kender bivirkninger, modsat HPV F.eks.

derfor vil du finde artikler, undersøgelser mm der er baseret på videnskab, og som der rent faktisk er evidens baseret. Det samme er IKKE gældende for det modsatte,netop at Vi før børnene syge i højere grad end vi hjælper.

Nu kender jeg flere der har børn med cancer, Leukæmi. At komme i nærheden af børn uden disse vacciner, kan koste dem livet. så, havde det været mit barn og jeg fandt ud af i gik i mine børns institution under sygdommen i blot den kilde fase, havde jeg klaget og bedt dem vaccinere, eller passe dem hjemme, så andre børn ikke skal smittes med potientielt lammende, og dødelige sygdomme.

dem er er modstandere er oftest folk der ikke har sat sig ind i tingene, men lever et liv i radissebedene, og sjældent nogle der har fu det noget som helst videnskabeligt til grund for det. Andet end konspirationsteorier.

De fleste har googlet det, hvilket man jo ikke gør, såfremt man ved hvor man skal finde korrekte svar med belæg for argumenterne man kommer med. I stedet finder de en eller anden artikel skrevet af en tilfældig professor der i øvrigt mener.... Og det kan du ikke bruge til en hylende fis. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
charthys skriver:

jeg har fået mine to ældste børn med et tidligere Jehovas vidne, tidligere i den forstand, at han ikke er medlem af en kreds, men stadig tror på hvad de står for.

Og selv om der er rigtigt mange gode ting i den religion også, for det er det faktisk, så er deres politik i forhold til blod og organer OG mine børn ikke noget der skulle diskuteres i samme sætning.

Det gjorde jeg ham det klart FØR vi fik børn, - at hvis han så meget som overvejede at stille sig på bagbenene her, så ville jeg forlade ham og sørge for at han aldrig så sine børn igen (eller noget i den retning ;-) ... )

Jeg tror jeg ville have nogenlunde samme holdning, hvis det var min min kæreste vi her snakkede om.

Mine børns sundhed, (og andres for den sags skyld) er ikke til diskussion pga. en idiologisk holdning. Og kan man ikke se ud over sin egen næsetip, skal man bare ikke have børn.

Men nu er jeg også ret kontant hvis der virkelig er noget der bringer mig i harnisk.

Hvad har Jehovas vidner at gøre med ikke at ville vaccineres?

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dem der på nogen måde kan se mandens synspunkt er jo gået fra den her diskussion for længst.

Det er fint at I kan sidde her og blive enige om at manden er en skovl og langt ude - jeg er HELT sikker på at det argument virker rigtig godt på ham..

Lige præcis derfor jeg frabeder mig direkte nedladende ord om min mand. Ja han er lidt småtosset på det her punkt - men jeg skal bruge reele argumenter for at forklare ham hvordan det hænger sammen

Anmeld Citér

23. januar 2016

charthys

skovrup skriver:

Hvad har Jehovas vidner at gøre med ikke at ville vaccineres?

intet, (for så vidt, selv om jeg er sikker på at man kunne få interessante teologiske diskussioner ud af det også, specielt hvis vaccinen er dyrket på en eller anden menneskelig bakteriekultur )

Men det var mere et eksempel på at tåbelighed omkring at redde vores børn liv kan bygge på mange forskellige ideologier.

Anmeld Citér

23. januar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
charthys skriver:

intet, (for så vidt, selv om jeg er sikker på at man kunne få interessante teologiske diskussioner ud af det også, specielt hvis vaccinen er dyrket på en eller anden menneskelig bakteriekultur )

Men det var mere et eksempel på at tåbelighed omkring at redde vores børn liv kan bygge på mange forskellige ideologier.

Synes bare det var meget irrelevant at nævne han var et af Jehovas vidner, som var det relevant i forhold til vaccinationer generelt. Og at han så tilmed faktisk overhovedet ikke var et af Jehovas vidner, da han tydeligvis var udelukket og derfor på ingen måde levede som et Jehovas vidne og derved ikke kan betragtes som et.

Men en teologisk diskution kan man nok godt få ud fra emnet. Men i forbindelse med vacciner og andre medicinske behandlinger og operationer er det jo ikke en det må man og det må man ikke debat, det hele er ikke sort og hvidt, hvad den ene beslutter sig for at kunne tillade sig og ikke tillade sig er op til den enkelte. Det er altsammen noget man må tage stilling til personligt og ud fra det man har lært og har med i sin habitus, som samvittigheden er dannet udfra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.