Loa skriver:
Jeg synes bare jeg hører/læser om flere og flere folk der får diagnoser/sygdomme. Om det er fordi der er kommet diagnoser på de ting folk tidligere har gået og fejlet, eller om der sker noget i samfundet som gør at flere og flere bliver ramt af forskellige sygdomme, ved jeg ikke. Synes bare det er en trist udvikling, og det virker som om der ikke bliver gjort noget ved det, hverken før eller efter...
Jeg tror det fordi vi (heldigvis) har fået mere viden end man havde før i tiden, og med dette er det fulgt diagnoser med, og på den måde er det muligt at hjælpe den enkelte.
Derudover tror jeg også, at der i dag er flere krav til de unge mennesker/børn, og det er ikke alle der kan håndtere dette, og derfor får fx. stress og depressioner. Mange arbejder idag langt mere end før i tiden, måske ikke på papiret, men de elektroniske midler gør at vi er mange der er "på" stort set hele tiden med fx. mails, og denne måde med at være tilgængelige, omstillingsparate, flexsible, være underlagt de skiftene vinde i det politiske som berører stort set alle offentlige ansatte, gør at man ser en stigene mængde af stress ramte.
Anmeld
Citér