Melde sig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Jeg synes bare jeg hører/læser om flere og flere folk der får diagnoser/sygdomme. Om det er fordi der er kommet diagnoser på de ting folk tidligere har gået og fejlet, eller om der sker noget i samfundet som gør at flere og flere bliver ramt af forskellige sygdomme, ved jeg ikke. Synes bare det er en trist udvikling, og det virker som om der ikke bliver gjort noget ved det, hverken før eller efter...

Man "får" jo ikke bare lige diagnoser, man bliver jo udredt og skal til mange samtaler. Så det er altså ikke bare lige fordi man kan gå et smut til lægen og bum så har man en diagnose. 

Jeg ønsker bestemt ikke at få en diagnose, men sådan som jeg har det mener lægen jeg skal i udredning da jeg har mange ting i bagagen som kan medvirke til diagnosen personlighedsforstyrrelse - som jeg jo først og fremmest skal udredes for. Og jeg tror da bestemt de fleste andre har det på nøjagtigt samme måde.

Jeg kan jo ikke gøre for at jeg har det som jeg har, eller at jeg er som jeg er for den sags skyld. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Loa

Anonym skriver:

Man "får" jo ikke bare lige diagnoser, man bliver jo udredt og skal til mange samtaler. Så det er altså ikke bare lige fordi man kan gå et smut til lægen og bum så har man en diagnose. 

Jeg ønsker bestemt ikke at få en diagnose, men sådan som jeg har det mener lægen jeg skal i udredning da jeg har mange ting i bagagen som kan medvirke til diagnosen personlighedsforstyrrelse - som jeg jo først og fremmest skal udredes for. Og jeg tror da bestemt de fleste andre har det på nøjagtigt samme måde.

Jeg kan jo ikke gøre for at jeg har det som jeg har, eller at jeg er som jeg er for den sags skyld. 

Men derfor kan jeg da godt synes at der er flere og flere der får diagnoser, uanset om de skal udredes i 10 år først eller ej?

Synes bare i forhold til for 10 år siden hørte jeg (og det er jo bare min mening og mit indtryk) slet ikke om lige så mange der fejlede en helt masse, og nu synes jeg bare der er rigtig rigtig mange der fejler mange ting. Og det undrer mig, for hvad sker der siden folk har det sådan??

Anmeld Citér

12. januar 2016

Loa

Saphiira skriver:

Kan også være fordi der er mere fokus på det og mere viden på området 

Men så tænker jeg, hvad gjorde folk så inden der kom fokus på det? Det blev alle jo ikke sygemeldt med alle mulige diagnoser, og kom på førtidspension og sådan? Så har de bare arbejdet alligevel, eller?

Anmeld Citér

12. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Loa skriver:

Men så tænker jeg, hvad gjorde folk så inden der kom fokus på det? Det blev alle jo ikke sygemeldt med alle mulige diagnoser, og kom på førtidspension og sådan? Så har de bare arbejdet alligevel, eller?

Det ved jeg så ikke, så vil slet ikke udtale mig om det. 

Der er bare mere fokus på det Idag, og man har så meget viden. 

Som en anden nævner så får man ikke bare en diagnose. Det har fx. Taget dem 10 år at give mig nogle  

jeg synes ikke, man kan sammenligne "dengang" med nutiden fordi mange ting er ændret. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Jeg synes bare jeg hører/læser om flere og flere folk der får diagnoser/sygdomme. Om det er fordi der er kommet diagnoser på de ting folk tidligere har gået og fejlet, eller om der sker noget i samfundet som gør at flere og flere bliver ramt af forskellige sygdomme, ved jeg ikke. Synes bare det er en trist udvikling, og det virker som om der ikke bliver gjort noget ved det, hverken før eller efter...

Jeg tror det fordi vi (heldigvis) har fået mere viden end man havde før i tiden, og med dette er det fulgt diagnoser med, og på den måde er det muligt at hjælpe den enkelte.

Derudover tror jeg også, at der i dag er flere krav til de unge mennesker/børn, og det er ikke alle der kan håndtere dette, og derfor får fx. stress og depressioner. Mange arbejder idag langt mere end før i tiden, måske ikke på papiret, men de elektroniske midler gør at vi er mange der er "på" stort set hele tiden med fx. mails, og denne måde med at være tilgængelige, omstillingsparate, flexsible, være underlagt de skiftene vinde i det politiske som berører stort set alle offentlige ansatte, gør at man ser en stigene mængde af stress ramte.

Anmeld Citér

12. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Mange stressramte faldt slet og ret døde om! Mange begyndte at drikke osv....

Anmeld Citér

12. januar 2016

Loa

Saphiira skriver:

Det ved jeg så ikke, så vil slet ikke udtale mig om det. 

Der er bare mere fokus på det Idag, og man har så meget viden. 

Som en anden nævner så får man ikke bare en diagnose. Det har fx. Taget dem 10 år at give mig nogle  

jeg synes ikke, man kan sammenligne "dengang" med nutiden fordi mange ting er ændret. 

Næh næh men derfor må man jo gerne undre sig.

Jeg kender da også selv folk med diagnoser, og jeg tænker hvad der er skyld i det. Er det noget folk har været udsat for? Er det noget de har arvet? Jeg tænker bare hvis der ikke bliver gjort noget for at prøve at komme det i forkøbet, så ender det da snart galt. F.eks. det med at folk der er for psykiske ustabile skal presses i job. Så får vedkommende det værre og værre, og så bliver det svære og svære at "redde" vedkommende. Og så videre. Hvis du forstår?
Hvis der blev brugt flere ressourcer på at forebygge frem for at slukke branden bagefter.

Anmeld Citér

12. januar 2016

Loa

Mom skriver:

Jeg tror det fordi vi (heldigvis) har fået mere viden end man havde før i tiden, og med dette er det fulgt diagnoser med, og på den måde er det muligt at hjælpe den enkelte.

Derudover tror jeg også, at der i dag er flere krav til de unge mennesker/børn, og det er ikke alle der kan håndtere dette, og derfor får fx. stress og depressioner. Mange arbejder idag langt mere end før i tiden, måske ikke på papiret, men de elektroniske midler gør at vi er mange der er "på" stort set hele tiden med fx. mails, og denne måde med at være tilgængelige, omstillingsparate, flexsible, være underlagt de skiftene vinde i det politiske som berører stort set alle offentlige ansatte, gør at man ser en stigene mængde af stress ramte.

Det er helt klart en grund der er til at tage og føle på, og ja det kunne jeg faktisk godt forestille mig var en stor faktor. Synes bare ikke det går den rigtige vej med den udvikling

Anmeld Citér

12. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Loa skriver:

Jeg kender da også selv folk med diagnoser, og jeg tænker hvad der er skyld i det. Er det noget folk har været udsat for? Er det noget de har arvet? Jeg tænker bare hvis der ikke bliver gjort noget for at prøve at komme det i forkøbet, så ender det da snart galt. F.eks. det med at folk der er for psykiske ustabile skal presses i job. Så får vedkommende det værre og værre, og så bliver det svære og svære at "redde" vedkommende. Og så videre. Hvis du forstår?
Hvis der blev brugt flere ressourcer på at forebygge frem for at slukke branden bagefter.

Jeg er enig, der burde blive gjort noget i forkøbet. Hvorfor folk har nogle lidelser er vel forskelligt. 

Det er et rigtigt svært felt, tror jeg. Desuden tror jeg også, der kan være for meget fokus på at bare give medicin i stedet for terapi (min erfaring og hvad jeg har læst) 

jeg kan godt forstå, du undrer dig... Det gør jeg også. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hos mig ligger der jo noget i bagagen som kan være grunden til jeg "muligvis" har personlighedsforstyrrelse. Jeg er blandt andet blevet svigtet rigtigt meget som barn, af min egen far. Jeg har gået til skole psykolog, fordi jeg pludselig ikke kunne overskue den store omvæltning at komme i 7. klasse hvor jeg pludseligt havde mange flere fag - tysk, fysik, biologi mv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.