Melde sig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2016

Mamalou

Jeg synes du skal tage afsted hvis du kan komme afsted. Alt nyt er svært, især når man som dig er psykisk sårbar. Det kan vise sig, at du får noget positivt ud af at komme afsted. Der er desværre risiko for isolation når man har en depression og det får du det bestemt ikke bedre af. Ta en snak med din rådgiver, måske kan der lempes lidt på kravene. 

Held og lykke med det. 

Kram 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2016

loop

Anonym skriver:

Og der er jo en grund til at jeg kom på kontanthjælp, fordi jeg ikke var i stand til at passe min skole grundet hvordan jeg har det. Og så sætter de mig med det samme ud i en aktivering der svare til skolen. 

Du skal passe på dig selv, kommunen gør det ikke.

Nu nævner dit indlæg ikke noget om, hvorvidt du har børn, men hvis du har det, skal du også passe på dig selv for deres skyld.

Jeg ved ikke hvem der har opfundet, at hvis man har en længerevarende sygdom, så skal man arbejde, så man kan blive rask. Hvis man har et arbejde og f.eks får influenza med opkast, diarré og hele baduljen, ja så er det helt almindeligt at melde sig syg. Hvis ikke de enkelte syge siger fra, vil det bare blive værre og værre, det pres syge mennesker bliver udsat for.

Hvis du er syg, så er du syg og skal blive hjemme. Kun du kan mærke det.

Jeg håber mit indlæg giver mening. Jeg er så frustreret over det pres syge mennesker udsættes for.

Støtter din egen læge sygemelding? Som en anden skriver, synes jeg også du skal tage til læge igen, så han er opdateret på, hvordan du stresser over de krav der bliver stillet til dig.

Anmeld Citér

11. januar 2016

Mamalou

Mom skriver:

1 mdr hjemme for en person med depression, er altså ikke meget. Det burde være muligt at vise rummelighed og medmenneskelighed fra kommunens side.

Rummelighed og medmenneskelighed kan være mange ting, og det er ikke nødvendigvis det bedste at gå hjemme. En psykisk syg får det nødvendigvis ikke bedre af at få ro hvis vedkommende isolerer sig og "putter" sig hjemme. 

Mvh. mamalou 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mamalou skriver:

Rummelighed og medmenneskelighed kan være mange ting, og det er ikke nødvendigvis det bedste at gå hjemme. En psykisk syg får det nødvendigvis ikke bedre af at få ro hvis vedkommende isolerer sig og "putter" sig hjemme. 

Mvh. mamalou 

Men en psykisk syg får det heller ikke bedre af at blive presset. Derfor hvis man kan, ville det godt at finde en mellemvej

Anmeld Citér

11. januar 2016

Mamalou

Saphiira skriver:

Men en psykisk syg får det heller ikke bedre af at blive presset. Derfor hvis man kan, ville det godt at finde en mellemvej

Helt enig! Også derfor jeg forslog TS at snakke med hendes sagsbehandler om at lempe på kravene

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Du skal passe på dig selv, kommunen gør det ikke.

Nu nævner dit indlæg ikke noget om, hvorvidt du har børn, men hvis du har det, skal du også passe på dig selv for deres skyld.

Jeg ved ikke hvem der har opfundet, at hvis man har en længerevarende sygdom, så skal man arbejde, så man kan blive rask. Hvis man har et arbejde og f.eks får influenza med opkast, diarré og hele baduljen, ja så er det helt almindeligt at melde sig syg. Hvis ikke de enkelte syge siger fra, vil det bare blive værre og værre, det pres syge mennesker bliver udsat for.

Hvis du er syg, så er du syg og skal blive hjemme. Kun du kan mærke det.

Jeg håber mit indlæg giver mening. Jeg er så frustreret over det pres syge mennesker udsættes for.

Støtter din egen læge sygemelding? Som en anden skriver, synes jeg også du skal tage til læge igen, så han er opdateret på, hvordan du stresser over de krav der bliver stillet til dig.

Jeg har 2 børn ja, og mens jeg har været hjemme har de ikke mærket noget til hvordan jeg har haft det. Skal dog ikke kunne sige hvordan det kunne blive i aktiveringen eftersom jeg jo kun har været afsted en enkelt dag. 

Men jeg har virkeligt haft ondt i maven hele dagen, har været tæt på at tude flere gange, og rendt på toilet et utal af gange hele dagen med virkeligt dårlig mave. 

Til det skal det også siges, jeg blev meldt ledig lige før jul, jeg kom til en samtale med en på jobcentret hvor jeg gjorde det meget klart hvordan jeg har det. Jeg har aldrig mødt eller snakket med min egen sagsbehandler, der kom et brev sammen med at jeg skulle starte i aktivering, hvem vedkommende er og hvordan jeg kan komme i kontakt med vedkommende. 

Jeg har ikke snakket med lægen omkring sygemelding fra aktivering. 

Jeg kan også undre mig lidt, jeg synes jo det hele er gået alt for stærkt, jeg er ikke engang nået at starte ved den nye psykolog. Jeg har jo heller ikke selv valgt at blive "syg", jeg ville rigtigt gerne kunne klare at sidde en hel dag i skolen hver uge dag og få mig en uddannelse. 

Men som tingene er lige nu, så kan jeg ikke klare det, jeg blev meget dårlig og jeg hylede konstant, hvorefter jeg fik konstateret depressionen. Jeg kom jo "kun" på kontanthjælp fordi jeg ikke kunne møde i skole, og så forstår jeg personligt ikke at kommunen så ikke hjælper mig eller giver mig lidt tid til at komme i gang med udredningen inden de sender mig i gang med noget nyt. 

Jeg har jo selvfølgelig ikke haft et valg eller noget at skulle have sagt, for hvis jeg nægtede ville jeg jo miste min kontanthjælp igen. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

sandramor

Sandratoft skriver:

Jeg skriver ingen steder noget om sygedagpenge? 

Og når du får kontanthjælp nu, så er det jo også på et vilkår om at der skal laves noget for de penge.

Holy shiy godt du ikke er socialrådgiver 

systemet er ikke så simpelt som du gør det til... Hvis alle på kontanthjælp var i stand til at arbejde så ville der ikke være noget det hed aktivitetsparate borgere.... Og nej det betyder ikke de er klar til at arbejde det betyder netop at de har nogle problematikker at de i øjeblikket IKKE er parat til at arbejde...... 

Til ts..... Er du blevet vurderet job parat, indsats parat eller aktivitets parat ved du det? 

Under alle omstændigheder ville jeg tage kontakt til både min sagsbehandler og evt min egen læge.... hvir mange timer om ugen er du i aktivering?? 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Holy shiy godt du ikke er socialrådgiver 

systemet er ikke så simpelt som du gør det til... Hvis alle på kontanthjælp var i stand til at arbejde så ville der ikke være noget det hed aktivitetsparate borgere.... Og nej det betyder ikke de er klar til at arbejde det betyder netop at de har nogle problematikker at de i øjeblikket IKKE er parat til at arbejde...... 

Til ts..... Er du blevet vurderet job parat, indsats parat eller aktivitets parat ved du det? 

Under alle omstændigheder ville jeg tage kontakt til både min sagsbehandler og evt min egen læge.... hvir mange timer om ugen er du i aktivering?? 

Det er jeg ikke helt klar over endnu. 

Jeg er vurderet uddannelses parat fordi jeg er under 30, hun sagde til mødet at det blev alle under 30 år lige meget hvad. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

anjo01

Jeg synes du skal tage afsted imorgen, er det helt skidt, kan du jo tage hjem tidligere. 

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor du har ventet helt til nu med at overveje at kontakte din sagsbehandler. Du er, efter min mening, alt for sent ude på det punkt, da du burde have gjort det noget før. Så jeg vil mene at du skal tage afsted imorgen. Uanset om du mener du har haft for lidt tid hjemme på kontanthjælp eller ej, så er der blevet lavet en vurdering på dig, og er du ikke enig med den, er det med at råbe vagt i gevær - men også at gøre dette i så god tid som muligt. 

Håber du tager afsted imorgen og at det ikke er lige så slemt når du først er kommet afsted. Det at komme afsted kan i sig selv være en sejr for dig uanset hvor lang tid du bliver, hvilket du også skal huske på.

Anmeld Citér

11. januar 2016

bøllen

Jeg fik i sidste uge brev om at jeg skulle starte i aktivering i dag. Det gjorde jeg også.

Jeg lider af depression og skal i udredning for personlighedsforstyrrelse hos psykolog. 

Men jeg har simpelthen haft det så dårligt med allerede at være blevet sendt ud, jeg har "kun" været ledig lidt under en måned. Jeg har rendt med tynd mave hele dagen, har haft ondt i maven og haft lyst til at tude rigtigt mange gange. 

Ville det være forkert at sygemelde mig allerede i morgen? Jeg ville selvfølgelig ringe og tage en snak med min sagsbehandler. 

Tænker at det er vigtig du lytter til dig selv. Tag evt en snak med din sagsbehandler , hvis du ikke er klar til aktivering. Jeg havde selv en meget forstående sagsbehandler som respektede , at jeg ikke var psykiske klar til at komme videre i systemet . Jeg gik dog sygemeldt , ved ikke om der er forskel på kontant hjælp . Ellers ville jeg tage en snak med lægen om en evt sygemelding til du er mere klar. At være i systemet kan være rigtig hårdt psykisk, ved det fra egen krop . Og meningen er jo ikke du skal få det værre .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.