loop skriver:
Du skal passe på dig selv, kommunen gør det ikke.
Nu nævner dit indlæg ikke noget om, hvorvidt du har børn, men hvis du har det, skal du også passe på dig selv for deres skyld.
Jeg ved ikke hvem der har opfundet, at hvis man har en længerevarende sygdom, så skal man arbejde, så man kan blive rask. Hvis man har et arbejde og f.eks får influenza med opkast, diarré og hele baduljen, ja så er det helt almindeligt at melde sig syg. Hvis ikke de enkelte syge siger fra, vil det bare blive værre og værre, det pres syge mennesker bliver udsat for.
Hvis du er syg, så er du syg og skal blive hjemme. Kun du kan mærke det.
Jeg håber mit indlæg giver mening. Jeg er så frustreret over det pres syge mennesker udsættes for.
Støtter din egen læge sygemelding? Som en anden skriver, synes jeg også du skal tage til læge igen, så han er opdateret på, hvordan du stresser over de krav der bliver stillet til dig.
Jeg har 2 børn ja, og mens jeg har været hjemme har de ikke mærket noget til hvordan jeg har haft det. Skal dog ikke kunne sige hvordan det kunne blive i aktiveringen eftersom jeg jo kun har været afsted en enkelt dag.
Men jeg har virkeligt haft ondt i maven hele dagen, har været tæt på at tude flere gange, og rendt på toilet et utal af gange hele dagen med virkeligt dårlig mave.
Til det skal det også siges, jeg blev meldt ledig lige før jul, jeg kom til en samtale med en på jobcentret hvor jeg gjorde det meget klart hvordan jeg har det. Jeg har aldrig mødt eller snakket med min egen sagsbehandler, der kom et brev sammen med at jeg skulle starte i aktivering, hvem vedkommende er og hvordan jeg kan komme i kontakt med vedkommende.
Jeg har ikke snakket med lægen omkring sygemelding fra aktivering.
Jeg kan også undre mig lidt, jeg synes jo det hele er gået alt for stærkt, jeg er ikke engang nået at starte ved den nye psykolog. Jeg har jo heller ikke selv valgt at blive "syg", jeg ville rigtigt gerne kunne klare at sidde en hel dag i skolen hver uge dag og få mig en uddannelse.
Men som tingene er lige nu, så kan jeg ikke klare det, jeg blev meget dårlig og jeg hylede konstant, hvorefter jeg fik konstateret depressionen. Jeg kom jo "kun" på kontanthjælp fordi jeg ikke kunne møde i skole, og så forstår jeg personligt ikke at kommunen så ikke hjælper mig eller giver mig lidt tid til at komme i gang med udredningen inden de sender mig i gang med noget nyt.
Jeg har jo selvfølgelig ikke haft et valg eller noget at skulle have sagt, for hvis jeg nægtede ville jeg jo miste min kontanthjælp igen.