Melde sig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Det er helt klart en grund der er til at tage og føle på, og ja det kunne jeg faktisk godt forestille mig var en stor faktor. Synes bare ikke det går den rigtige vej med den udvikling

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om udviklingen. Flere læger udtaler at skolereformenen har betydet at 75.000 børn er gået ned med stress pga de stigene krav og lange skoledage.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Loa

Anonym skriver:

Hos mig ligger der jo noget i bagagen som kan være grunden til jeg "muligvis" har personlighedsforstyrrelse. Jeg er blandt andet blevet svigtet rigtigt meget som barn, af min egen far. Jeg har gået til skole psykolog, fordi jeg pludselig ikke kunne overskue den store omvæltning at komme i 7. klasse hvor jeg pludseligt havde mange flere fag - tysk, fysik, biologi mv. 

Og lige præcis derfor forstår jeg ikke at man ikke gør meget mere for at forebygge/"redde" sådan nogle som dig. Hvis du bare bliver presset ud i job og ikke får den hjælp du skal have, så giver du måske nogle af de usikkerheder videre til dine børn (selvfølgelig ikke med vilje) og så er det bare jeg tænker at ringene breder sig i vandet.

Anmeld Citér

12. januar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Og lige præcis derfor forstår jeg ikke at man ikke gør meget mere for at forebygge/"redde" sådan nogle som dig. Hvis du bare bliver presset ud i job og ikke får den hjælp du skal have, så giver du måske nogle af de usikkerheder videre til dine børn (selvfølgelig ikke med vilje) og så er det bare jeg tænker at ringene breder sig i vandet.

Og det er netop derfor at jeg tænker om ikke det bedste var, at de giver mig tid til at komme igennem udredningen og får nogle psykolog samtaler INDEN jeg bliver kastet ud i fx aktivering. 

Og jeg tror måske også at grunden til jeg ikke kunne klare skolen, som jeg har det, er fordi der er SÅ mange krav i dag. Jeg havde timer fra 8-16 hver dag, var afhængig af at andre skulle hente mine børn da jeg havde 30 minutters ventetid på en bus hjem og efterfølgende 45 minutters transport. Yderligere havde jeg også sindssygt mange lektier, som jeg fandt ret svære da jeg ikke var vant til mange af fagene. Fx kemi, biologi, matematik mv (matematik har jeg haft før, men har altid klaret mig ekstremt dårligt og dumpede til eksamen). 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Loa

Mom skriver:

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om udviklingen. Flere læger udtaler at skolereformenen har betydet at 75.000 børn er gået ned med stress pga de stigene krav og lange skoledage.

Det er utroligt at de ikke kan se hvor det fører hen

Anmeld Citér

12. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Og det er netop derfor at jeg tænker om ikke det bedste var, at de giver mig tid til at komme igennem udredningen og får nogle psykolog samtaler INDEN jeg bliver kastet ud i fx aktivering. 

Og jeg tror måske også at grunden til jeg ikke kunne klare skolen, som jeg har det, er fordi der er SÅ mange krav i dag. Jeg havde timer fra 8-16 hver dag, var afhængig af at andre skulle hente mine børn da jeg havde 30 minutters ventetid på en bus hjem og efterfølgende 45 minutters transport. Yderligere havde jeg også sindssygt mange lektier, som jeg fandt ret svære da jeg ikke var vant til mange af fagene. Fx kemi, biologi, matematik mv (matematik har jeg haft før, men har altid klaret mig ekstremt dårligt og dumpede til eksamen). 

Jeg håber, du får den hjælp, du behøver..

Har du snakket med din sagsbehandler?

Anmeld Citér

12. januar 2016

Tullemoar

Loa skriver:

Det er desværre ressourcerne, som gør det desværre.

Jeg har også meget i bagagen, og i folkeskolen gjorde man intet, selvom man egentlig har pligt til underretning...Det kan man så undre sig over...

I dag tror jeg, heldigvis!, at der er mere fokus på trivsel osv hos børn end dengang jeg gik i folkeskole, men jeg tror stadigvæk, at der er langt vej igen...

Anmeld Citér

12. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg håber, du får den hjælp, du behøver..

Har du snakket med din sagsbehandler?

Har prøvet hele formiddagen og den går på telefon svarer. Så ringede til jobcenteret som sagde hun ikke er der i dag, men at jeg kan træffe hende fra 9.15-12 i morgen. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Tullemoar

Anonym skriver:

Har prøvet hele formiddagen og den går på telefon svarer. Så ringede til jobcenteret som sagde hun ikke er der i dag, men at jeg kan træffe hende fra 9.15-12 i morgen. 

Okay, så er det også svært at få fat på hende...

Anmeld Citér

12. januar 2016

loop

Saphiira skriver:

Det er desværre ressourcerne, som gør det desværre.

Jeg har også meget i bagagen, og i folkeskolen gjorde man intet, selvom man egentlig har pligt til underretning...Det kan man så undre sig over...

I dag tror jeg, heldigvis!, at der er mere fokus på trivsel osv hos børn end dengang jeg gik i folkeskole, men jeg tror stadigvæk, at der er langt vej igen...

Efter den nye skolereform, er der desværre sket nogle forværringer.

Hvis der førhen opstod noget akut i hjemmet, sygdom i familien, dødsfald m.v, ting der har betydning for barnets trivsel i skolen, så kunne man ringe hjem til læreren og snakke om det, så læreren bedst kunne støtte barnet næste dag. Nu kan man kun skrive til læreren, eller ringe og indtale på svarer at man gerne vil ringes op. Derfor får læreren først beskeden, når skoledagen er startet. Lærere kan heller ikke længere deltage i klassearrangementer udenfor skoletiden, hvor elever og lærere kunne se hinanden i et andet "rum" end klasselokaler. Udflugter i skoletiden er der også sparet på. Der er sket massive forringelser, desværre.

Anmeld Citér

12. januar 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg fik i sidste uge brev om at jeg skulle starte i aktivering i dag. Det gjorde jeg også.

Jeg lider af depression og skal i udredning for personlighedsforstyrrelse hos psykolog. 

Men jeg har simpelthen haft det så dårligt med allerede at være blevet sendt ud, jeg har "kun" været ledig lidt under en måned. Jeg har rendt med tynd mave hele dagen, har haft ondt i maven og haft lyst til at tude rigtigt mange gange. 

Ville det være forkert at sygemelde mig allerede i morgen? Jeg ville selvfølgelig ringe og tage en snak med min sagsbehandler. 

Er du blevet hjemme? Og hvordan har du det idag?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.