Melde sig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Tænk hvis systemet var sådan.... Så godt skruet sammen at ingen syge blev tvunget i aktivering de ikke var raske nok til at varetage.

Til ts;

Jeg synes du skal tag kontakt til din sagsbehandler/kontakt person imorgen og forklare dem hvordan du har det... Samtidig skal du ringe til lægen så du har det i din journal hvis der skulle blive noget fremadrette....

Tag evt afsted og se hvordan det går, det kan være set bliver bedre, og ellers må du forklare den ansvarlige på stedet at du simpelthen ikke kan varetaget den opgave du er blevet stille pga din psyke der nu viser sig fysisk.  

Det står i min journal og har i forvejen været til psykolog pga depression, men skal starte ved en ny til udredningen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har ikke været på sygedagpenge inden. 

Jeg var på SU, men blev smidt ud af skolen pga fravær lige før jul - pga min depression. 

Så får jo "kun" kontanthjælp fordi jeg ellers ingen penge får. 

Jeg skriver ingen steder noget om sygedagpenge? 

Og når du får kontanthjælp nu, så er det jo også på et vilkår om at der skal laves noget for de penge.

Anmeld Citér

11. januar 2016

Fremad

Anonym skriver:

Det står i min journal og har i forvejen været til psykolog pga depression, men skal starte ved en ny til udredningen. 

Men hvis du tager kontakt til lægen, er der update på i den at du har det skidt.

Jeg håber du får det bedre, og i finder en løsning der fungere rigtig godt for begge parter.....

Kram  

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Men hvis du tager kontakt til lægen, er der update på i den at du har det skidt.

Jeg håber du får det bedre, og i finder en løsning der fungere rigtig godt for begge parter.....

Kram  

Det er der i forvejen. Var til lægen i sidste uge hvor det blev besluttet at jeg skal starte i udredning hos ny psykolog, da jeg har tegn til personlighedsforstyrrelse og ikke kun depression. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg skriver ingen steder noget om sygedagpenge? 

Og når du får kontanthjælp nu, så er det jo også på et vilkår om at der skal laves noget for de penge.

Og der er jo en grund til at jeg kom på kontanthjælp, fordi jeg ikke var i stand til at passe min skole grundet hvordan jeg har det. Og så sætter de mig med det samme ud i en aktivering der svare til skolen. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Og der er jo en grund til at jeg kom på kontanthjælp, fordi jeg ikke var i stand til at passe min skole grundet hvordan jeg har det. Og så sætter de mig med det samme ud i en aktivering der svare til skolen. 

Ikke med det samme, du har gået hjemme i næsten en hel måned. 

Du spurgte om det var forkert at du allerede meldte dig syg, og mit svar er ja. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det er der i forvejen. Var til lægen i sidste uge hvor det blev besluttet at jeg skal starte i udredning hos ny psykolog, da jeg har tegn til personlighedsforstyrrelse og ikke kun depression. 

Du skal have fat i din sAgsbehandler også...

Anmeld Citér

11. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Sandratoft skriver:

1 mdr hjemme for en person med depression, er altså ikke meget. Det burde være muligt at vise rummelighed og medmenneskelighed fra kommunens side.

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Og det er også helt fair du synes det. Jeg spurgte jo for at høre folks holdning.  

Men næsten en hel måned vil jeg ikke sige, jeg har haft "juleferie" og det ville jeg have haft selvom jeg var startet i aktivering inden jul - hvilket jeg jo ikke kunne nå. Så har i realiteten kun gået siden mandag i sidste uge. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Du skal have fat i din sAgsbehandler også...

Har skrevet ned at jeg skal få ringet til min sagsbehandler i morgen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.