Melde sig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.103 visninger
77 svar
126 synes godt om
11. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg fik i sidste uge brev om at jeg skulle starte i aktivering i dag. Det gjorde jeg også.

Jeg lider af depression og skal i udredning for personlighedsforstyrrelse hos psykolog. 

Men jeg har simpelthen haft det så dårligt med allerede at være blevet sendt ud, jeg har "kun" været ledig lidt under en måned. Jeg har rendt med tynd mave hele dagen, har haft ondt i maven og haft lyst til at tude rigtigt mange gange. 

Ville det være forkert at sygemelde mig allerede i morgen? Jeg ville selvfølgelig ringe og tage en snak med min sagsbehandler. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg fik i sidste uge brev om at jeg skulle starte i aktivering i dag. Det gjorde jeg også.

Jeg lider af depression og skal i udredning for personlighedsforstyrrelse hos psykolog. 

Men jeg har simpelthen haft det så dårligt med allerede at være blevet sendt ud, jeg har "kun" været ledig lidt under en måned. Jeg har rendt med tynd mave hele dagen, har haft ondt i maven og haft lyst til at tude rigtigt mange gange. 

Ville det være forkert at sygemelde mig allerede i morgen? Jeg ville selvfølgelig ringe og tage en snak med min sagsbehandler. 

Jeg ville nok tage afsted, se hvordan dagen går. 

Jeg kan også godt have det skidt første dag på et job fordi jeg er så nervøs, men det plejer at blive bedre  

Anmeld Citér

11. januar 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hvis du har det så skidt, så meld dig syg. Du er jo syg. Forstår ikke systemet. Det er helt fejlagtigt at sende dig i aktivering med en depression og en mulig personligheds forstyrrelse inden du er udredt. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja det ville være forkert når du får kontanthjælp er du også klar til aktivering. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

MorTilN

Jeg ville tage afsted og se hvad dagen bringer,  der er jo mulighed for at tage syg hjem men samtidig ring til din sagsbehandler og fortælle hvordan du har det og at du skal i udredning, så i kan finde en løsning på det sammen

Anmeld Citér

11. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ved overhovedet ikke hvordan det fungerer nu, men kan man blive sygemeldt? Lyder til du ikke er klar til at komme på arbejdsmarkedet...

Anmeld Citér

11. januar 2016

Monski

Sandratoft skriver:

Ja det ville være forkert når du får kontanthjælp er du også klar til aktivering. 

Er virkelig nysgerrig .. Hvordan kan du vurdere om hun er parat til aktivering på det grundlag at hun modtager kontanthjælp? 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Sandratoft

Monski skriver:

Er virkelig nysgerrig .. Hvordan kan du vurdere om hun er parat til aktivering på det grundlag at hun modtager kontanthjælp? 

Det kan jeg heller ikke. Jeg er bare ret firkantet indrettet, så når der er brugt ressourcer på at finde aktivering til hende og penge til hendes kontanthjælp, så synes jeg også at hun i det mindste kan prøve at tage afsted. Hun begrunder også med at hun kun har været ledig i under 1 måned, jamen hvor mange måneder skal der så til før hun synes det er fair hun skal afsted. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Fremad

Sandratoft skriver:

Tænk hvis systemet var sådan.... Så godt skruet sammen at ingen syge blev tvunget i aktivering de ikke var raske nok til at varetage.

Til ts;

Jeg synes du skal tag kontakt til din sagsbehandler/kontakt person imorgen og forklare dem hvordan du har det... Samtidig skal du ringe til lægen så du har det i din journal hvis der skulle blive noget fremadrette....

Tag evt afsted og se hvordan det går, det kan være set bliver bedre, og ellers må du forklare den ansvarlige på stedet at du simpelthen ikke kan varetaget den opgave du er blevet stille pga din psyke der nu viser sig fysisk.  

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg har ikke været på sygedagpenge inden. 

Jeg var på SU, men blev smidt ud af skolen pga fravær lige før jul - pga min depression. 

Så får jo "kun" kontanthjælp fordi jeg ellers ingen penge får. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.