Melde sig syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2016

Tranebaer

Sandratoft skriver:

Jeg skriver ingen steder noget om sygedagpenge? 

Og når du får kontanthjælp nu, så er det jo også på et vilkår om at der skal laves noget for de penge.

Hvad hvis hun var på kontanthjælp, i aktivering og fik slem influenza? Ville du så sige at hun skulle tage afsted, for det er jo på et vilkår om at der skal laves noget for de penge, eller ville du sige at hun skulle melde sig syg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Mamalou skriver:

Rummelighed og medmenneskelighed kan være mange ting, og det er ikke nødvendigvis det bedste at gå hjemme. En psykisk syg får det nødvendigvis ikke bedre af at få ro hvis vedkommende isolerer sig og "putter" sig hjemme. 

Mvh. mamalou 

Men så vidt jeg kan læse i startindlægget er TS under udredning, ergo er der møder TS skal til, og har derfor ikke mulighed for kun at putte hjemme.

Anmeld Citér

12. januar 2016

sandramor

Anonym skriver:

Det er jeg ikke helt klar over endnu. 

Jeg er vurderet uddannelses parat fordi jeg er under 30, hun sagde til mødet at det blev alle under 30 år lige meget hvad. 

Ja det er rigtig hvis du er under 30 er der andre regler... Men ved også at man godt kan være aktivitetsparat selvom man er under 30...... 

Og selvfølgelig kan man godt være i aktivering fordi man er under udredning.... Fakta er bare at en måned hjemme med en depression ikke er særlig meget... Ved ikke om du får medicin men hvis så har den vel knap nok sat fuld ind... Og jeg har set ( er i praktik I sygedagpenge  som socialrådgiverstuderende ) hvad der kan ske hvis man presser mennesker ned psykiske diagnoser for hårdt... Et lille skub skal de ha men med måde!! 

Ring til din sagsbehandler og få en fornuftig snak med hende :-) 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Ja det er rigtig hvis du er under 30 er der andre regler... Men ved også at man godt kan være aktivitetsparat selvom man er under 30...... 

Og selvfølgelig kan man godt være i aktivering fordi man er under udredning.... Fakta er bare at en måned hjemme med en depression ikke er særlig meget... Ved ikke om du får medicin men hvis så har den vel knap nok sat fuld ind... Og jeg har set ( er i praktik I sygedagpenge  som socialrådgiverstuderende ) hvad der kan ske hvis man presser mennesker ned psykiske diagnoser for hårdt... Et lille skub skal de ha men med måde!! 

Ring til din sagsbehandler og få en fornuftig snak med hende :-) 

Jeg ringer til hende så snart hendes telefontid åbner. 

Jeg får ikke medicin nej, har været ved den gamle psykolog 2 gange og til en start sagde de vi skulle prøve uden. 

Lægen sagde også at det er psykologen der skal vurdere om der skal medicin indover. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Loa

Mom skriver:

1 mdr hjemme for en person med depression, er altså ikke meget. Det burde være muligt at vise rummelighed og medmenneskelighed fra kommunens side.

Ja det ville være fantastisk i den ideelle verden. Faktum er bare der simpelthen ikke er penge til at kommunerne kan være rummelige og menneskelige i den grad.

Synes godt nok man hører flere og flere, og flere unge mennesker får den ene diagnose efter den anden. Tænker der er sket en kedelig udvikling i samfundet. Eller også er der et eller andet helt galt i verden, siden det går denne vej....

Anmeld Citér

12. januar 2016

san

Sandratoft skriver:

Ja det ville være forkert når du får kontanthjælp er du også klar til aktivering. 

Det er da ikke alle der er klar på aktivering fordi de får kontanthjælp, du og jeg ved jo ikke, hvad der gør, at de får kontanthjælp, tror man skal passe lidt på med at dømme folk for hurtigt, man kan ikke se alt hvad der forgår indeni en person  god dag til dig... 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Om du er så syg, så du ikke kan starte i aktivering er jo noget din læge skal vurdere, du skal jo ha en "sygemelding" fra ham, så kommunen har papir på at du ikke kan klare at komme ud endnu. Jeg siger på ingen måde at din er, men kommunen hører desværre nok mange røverhistorier fra folk ang hvad de kan og ikke kan. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Ja det ville være fantastisk i den ideelle verden. Faktum er bare der simpelthen ikke er penge til at kommunerne kan være rummelige og menneskelige i den grad.

Synes godt nok man hører flere og flere, og flere unge mennesker får den ene diagnose efter den anden. Tænker der er sket en kedelig udvikling i samfundet. Eller også er der et eller andet helt galt i verden, siden det går denne vej....

Jeg mener at kommunerne har økonomi til medmenneskelighed og rummelighed, og jeg ser det, trods deres påtvunge kassetænkning, så det kan lade sig gøre.

Dernæst så kunne jeg godt tænke mig at høre/læse lidt mere om hvad du helt præcist mener om at der er flere og flere unge mennesker der får diagnoser, og hvad du mener med den kedelige udvikling i samfundet?

Anmeld Citér

12. januar 2016

Loa

Mom skriver:

Jeg mener at kommunerne har økonomi til medmenneskelighed og rummelighed, og jeg ser det, trods deres påtvunge kassetænkning, så det kan lade sig gøre.

Dernæst så kunne jeg godt tænke mig at høre/læse lidt mere om hvad du helt præcist mener om at der er flere og flere unge mennesker der får diagnoser, og hvad du mener med den kedelige udvikling i samfundet?

Jeg synes bare jeg hører/læser om flere og flere folk der får diagnoser/sygdomme. Om det er fordi der er kommet diagnoser på de ting folk tidligere har gået og fejlet, eller om der sker noget i samfundet som gør at flere og flere bliver ramt af forskellige sygdomme, ved jeg ikke. Synes bare det er en trist udvikling, og det virker som om der ikke bliver gjort noget ved det, hverken før eller efter...

Anmeld Citér

12. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Loa skriver:

Jeg synes bare jeg hører/læser om flere og flere folk der får diagnoser/sygdomme. Om det er fordi der er kommet diagnoser på de ting folk tidligere har gået og fejlet, eller om der sker noget i samfundet som gør at flere og flere bliver ramt af forskellige sygdomme, ved jeg ikke. Synes bare det er en trist udvikling, og det virker som om der ikke bliver gjort noget ved det, hverken før eller efter...

Kan også være fordi der er mere fokus på det og mere viden på området 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.