Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

+ 2500 i boligsikring så 8100

Vi har med 3 børn 5200 pr måned efter faste udgifter til mad tøj medicin osv  selv om vi er i arbejde. Vores husleje er kun 3800 men vi ejer så vores bolig så ingen boligsikring + at vi er nødt til at have en bil den koster selvfølgelig selv om der ikke er gæld i den og de penge findes i de 5200 for bil er nødvendig pga vores arbejde. 

Hvor får du de 2.500 kr fra, så vidt jeg ved er det ikke en sikret ret? Hvis I begge er i job og derefter kun har 5.200 kr efter alle udgifter er betalt, kan jeg ik undlade at tænke at I må have stor gæld I afvikler på (og gæld er stort set altid ens egen skyld).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak det rammer lige plet ! Jeg er ikke på kontanthjælp , men ved at mange i samme situation som mig er på kh, og kan slet ikke forstå hvordan man som ts kan sidde og være så uvidende og dømmende 

Så lidt det er jeg heller ikke men kunne have været det. Og kender det på egen krop. De dårlige dage ligger jeg og græder under dynen. De gode dage er der måske overskud til socialt samvær. Syntes ts er meget snæversynet. Og så langt fra virkeligheden , for os der er ramt

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

MediaAnarchy skriver:

Måske har folk misforstået, hvad du mener her - her fremstår det som om, du kalder folk på kontanthjælp dovne.

Det var den jeg ledte efter, kunne simpelthen ikke finde den 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

MediaAnarchy skriver:

Måske har folk misforstået, hvad du mener her - her fremstår det som om, du kalder folk på kontanthjælp dovne.

sørme ja.  
der er sgu en der følger med  
Det beklager jeg så. 
vi bruger ordet doven i stedet for. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja, men så er der jo ingne mening med at spare op?

jo, hvis du ved dit barn om 3 år SKAL have mobil og pc. i skolen. 

Anmeld

25. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

mit barn vokser forhåbenligt op med at man skal kæmpe for sin egen næring. 

Og så må Fanden tage de sidste? Mine tre børn har det godt. De er vokset op med fuldtidsarbejdende forældre og opfatter det som selvfølgeligt, at man uddanner sig. Så behøver jeg ikke skænke det en tanke, at masser af børn vokser op under helt andre forhold og normer? Ved du hvad - jeg har det lige omvendt! Jeg opfatter det som min PLIGT moralsk og medmenneskeligt at pege på urimelige forhold og støtte dem, der ikke har været så privilegerede at få det hele serveret fra fødslen. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Mom skriver:

Hvor får du de 2.500 kr fra, så vidt jeg ved er det ikke en sikret ret? Hvis I begge er i job og derefter kun har 5.200 kr efter alle udgifter er betalt, kan jeg ik undlade at tænke at I må have stor gæld I afvikler på (og gæld er stort set altid ens egen skyld).

Nej vi er bare begge lavtlønnet og tjener mindre udbetalt end dagpenge . 

Så nej ingen undskyldning der .

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nej vi er bare begge lavtlønnet og tjener mindre udbetalt end dagpenge . 

Så nej ingen undskyldning der .

Se det virker fuldstændig grotesk. Men det får mig til at ønske, at hæve minimumslønninger og ikke sænke KH

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

jo, hvis du ved dit barn om 3 år SKAL have mobil og pc. i skolen. 

Ja, og hvis du så får sparet over 10.000,- op (det koster en god computer til skolebrug med cd-ROM drev), så skal du leve for dem og ergo har du ikke længere de penge til computer. Hvis kommunen finder ud af du har så mange penge stående, så tilbageholder de din kontanthjælp. Så nej, det er ikke så lige til som du går og tror.

Anmeld

25. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

men jeg har jo nævnt at man sagtens kan have internet hjemme.. bare via sin mobil.? 

det er da DØD pinligt for børn der intet har det er jeg enig i.. 
men får man ikke virkelig dårlig samvittighed overfor sine børn... det ville jeg da i hvertfald få. og spare mit eget væk og lade mit barn få. 

Du skrev, at skolen ikke kan kræve, barnet har mobil. Ergo er den åbenbart ikke på din "must have"-liste. 

Ja, du ville få dårlig samvittighed og spare op. Hvordan hjælper dét de børn, hvis forældre IKKE kan eller vil? De skulle måske bare have valgt nogle andre forældre? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.