Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Så lidt det er jeg heller ikke men kunne have været det. Og kender det på egen krop. De dårlige dage ligger jeg og græder under dynen. De gode dage er der måske overskud til socialt samvær. Syntes ts er meget snæversynet. Og så langt fra virkeligheden , for os der er ramt

Er helt enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Papir??!! Du mener seriøst, at vi fra skolens og samfundets side skal droppe at gøre de unge parate til at klare sig i en verden, hvor ALT foregår digitalt? Velkommen på forsiden af News of the World: "Lille skandinavisk land dropper IT" 

Det der internet og de digitale medier er alligevel noget opreklameret pjat uden fremtidsperspektiver... Jeg fik indtryk af, du havde taget op til flere uddannelser - der tog jeg vist fejl. 

jeg har da lært og bruge pc uden at bruge den i folke skolen, så kan andre altså også! 

Anmeld

25. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det må man jo vurdere ud fra hvad man ønsker at gøre for sit barn.. 

Vil du ikke godt lige tænke over, hvad du skriver, i stedet for at gentage de samme uigennemtænkte automatsvar?  Sofie og Søren har ikke forældre, der vurderer dette. Er du fløjtende ligeglad med dem? Hvad skal Sofie og Søren gøre ved, at du står som Marie Antoinette og siger, at "så må de da spise kage!" -? 

Ejer du ikke empati eller social indignation? 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg dømmer ligeså meget som i dømmer mig. jeg er efterhånden ligeglad med hvad i synes.. 

Man køber IKKE en PC til et BARN til 10.000kr 
så er man sku også selv skyld i sit barn føler sig tabt. 
i stedet for at give en fin pc til 4000 og købe en mobil.! 
PRIVOTERING. 

om du har barn i skole eller ej. 
tydelig vis ville du jo købe en 10.000 kr dyr pc til dit kommende barn. 

Kommende barn? Jeg har 2.  

Jeg har da på intet tidspunkt dømt dig personligt. Du farer op og skriver "DU er skyld i nogen børn føler sig fattige". Gu' fanden er jeg da ej! Det har jeg ingen steder skrevet, så prøv da lige at lade være med at dømme folk for noget de slet ikke har skrevet! 

Jeg ville købe en god computer til mit barn hvis det var nødvendigt (her hvor vi bor får de en computer på skolen). Hvis den så kostede 10.000,- jamen så måtte det jo være sådan. Jeg vil da ikke købe noget billigt bras og så to år efter købe en ny igen. 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Vil du ikke godt lige tænke over, hvad du skriver, i stedet for at gentage de samme uigennemtænkte automatsvar?  Sofie og Søren har ikke forældre, der vurderer dette. Er du fløjtende ligeglad med dem? Hvad skal Sofie og Søren gøre ved, at du står som Marie Antoinette og siger, at "så må de da spise kage!" -? 

Ejer du ikke empati eller social indignation? 

Ts skriver faktisk at hun ikke føler i et svar et eller andet sted.

Anmeld

25. november 2015

Mor og meget mere

Anonym skriver:

jeg har da lært og bruge pc uden at bruge den i folke skolen, så kan andre altså også! 

Oh my. Det gjorde jeg også. Så kom det dér fremskridt. Det gør os ikke konkurrencedygtige at skrue tiden tilbage og undlade at udnytte de muligheder, det giver, at børn i 1. klasse kan mere på en computer, end jeg kunne som 20-årig. 

Alle landene prioriterede IT - undtagen Danmark. Det blev oldtids-nationalpark. 

Anmeld

25. november 2015

Mor og meget mere

alenemor42 skriver:

Scary shit. 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Jep, det var til mig og hun skrev "DU føler, jeg føler ikke".

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Det er også en god læring. Men den kan jo ikke stå alene.

Og et eller andet sted, så smitter hele din indstilling til livet jo af på barnet. I denne debat har du givet udtryk for en selv-forherligelse, arrogance og fordømmelse, som jeg sjældent har mødt før.

Og det er jo ligesom hele vejen rundt. Først er det snot dovne KH'er, så er det Sosu'er der bare sidder på sin flade, og så er der skam også lige et par af dine veninder som får af grovfilen. Du maler altså et billede af en seriøst arrogant brokrøv, som finder en sær form for tilfredsstilles i at lange ud efter alt hvad du ikke kan/vil forstå.

Og når din utilfredshed er så stor og bredtfavnende, som vi her kan læse, så har jeg meget svært ved ikke at tro at sådan er du også "in real life", og ikke kun herinde. Man kan simpelthen ikke være så utilfreds med så meget og så skjule det i hverdagen.

Og jeg syntes fandme at det er en sørgelig tilgang til livet og menneskeheden at give vidre.

Jeg glæder mig til mine børn åbner øjne op og kæmper for et arbejde! 

Jeg bryder mig ikke om at i holder hånden over de ''dovne'' ...
regeringen har da i det mindste samme holdning som mig. så helt tosset kan det ikke være. 
At folk fravælger et arbejde fordi det er bedre tjent på Kh er da heeeeæt væk fra Min virkelighed. men åbenbart ikke i jeres. 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Scary shit. 

Meget ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.