Anonym skriver:
Undskylder på forhånd, hvis jeg støder nogen..! Og hold venligst en pæn tone. Men JEG har brug for at komme ud med mine frustationer nu... Og jeg er klar på at blive skudt ned! 
Men er jeg virkelig den eneste der ikke kan forstå hvorfor folk går sådan amok over de mister 2000+ kr til oktober pga ny lov!?
Drop bilen, drop cigaretter, ingen kæledyr, drop tv pakken der er gratis DR tv. Drop internet, skær ned på mobilregning (fås ofte til 99kr) med 10 GB data fri SMS og tale!?, drop frisør, køb genbrugs tøj osv osv osv..?
De 'fleste' nyder at være på kh, det må vel betyde at de har penge nok.
Folk siger det går ud over børnene, børnene bliver tabt på jorden, bla bla bla børnene! Det er da ikke børnenes skyld at deres forældre er på KH! 

jeg synes personligt det er så dejligt at det måske kan give folk et skub i numsen og komme ud og få et arbejde eller starte uddannelse fordi det netop ikke er bedre tjent og være på kh nu. Det da fantastisk!?
Der er så mange der laller den af der hjemme på kh fordi de alligevel kun tjener 500-1000 kr mindre end med et arbejde.
når man er på kh er man jo ledig hver dag og kan lave så meget sort arbejde, det Da lækkert og kunne tjene kassen ved siden af uden nogen ser det...
Det eneste kh går ud over er dem der virkelig er syge! Men er man virkelig så syg at man ikke kan arbejde med noget som helst? Man kan godt handle ind, vaske tøj, tage ud og shoppe og passe 2-3-4 børn der hjemme. Men ej arbejde? Det giver ingen mening for mig? Er der nogen der kan forklarer måske. ?
Jeg ville personligt selv gøre alt for et arbejde! Jeg har haft arbejde siden jeg var 13 år eller taget den ene uddannelse efter den anden, og elsker at kunne forsørge mig slev og ikke skulle forsøgeres af Danmarks befolkning?
Jeg skal selv ud og finde arbejde til sommer, efter end uddannslse.. Og jeg ved da godt at det kan være svært.. Men jeg er ikke kræsen og jeg har lært fra barns ben at man må tage hvad der er og derefter søge videre i job om noget man drømmer om! Men ventetiden kan være lang! Jeg ser positivt på det og jeg giver ikke op før jeg har fået et arbejde. (Her kunne jeg godt ønske alle havde samme holdning som mig) 
bliver man aldrig træt af og være der hjemme og fise husleje af? 
tak for mig.. Jeg har sikkert mere på hjertet men det kommer nok løbende...
Det er da dejligt for dig at du har masser af ressourcer til at gå ud og tage et ordinært arbejde. Det er bare ikke alle der har det.
25% af kontanthjælpsmodtagere har fysiske helbredsproblemer og 30% har en eller flere psykiske sygdomme.
Verden er desværre ikke bare sort/hvid og jeg synes dit indlæg oser af en masse grimme forforståelser og forståelsen af hvordan livet på kontanthjælp er når man har overstående udfordringer.
Hvis tingene var lige så lette som du får det til at lyde til, så tror jeg ikke der fandtes kontanthjælpsmodtagere i Danmark.