Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym

Mom skriver:

Se det virker fuldstændig grotesk. Men det får mig til at ønske, at hæve minimumslønninger og ikke sænke KH

Og så har arbejdsgiverne ikke råd til at beholde alle deres ansatte og så stiger ledigheden 

Nej tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Og så må Fanden tage de sidste? Mine tre børn har det godt. De er vokset op med fuldtidsarbejdende forældre og opfatter det som selvfølgeligt, at man uddanner sig. Så behøver jeg ikke skænke det en tanke, at masser af børn vokser op under helt andre forhold og normer? Ved du hvad - jeg har det lige omvendt! Jeg opfatter det som min PLIGT moralsk og medmenneskeligt at pege på urimelige forhold og støtte dem, der ikke har været så privilegerede at få det hele serveret fra fødslen. 

Jamen hvis folk støttede så meget op om alle andre udsatte børn, gav de sgu ikke deres børn , ipad, iphone, macbook osv. så levede vi sku i skolen som vi gjord for 10-20 år siden! PAPIR! 
det er forældre der sætter børnenes krav op! 
den gang man cyklede over og spurgte om folk kunne lege i stedet for at sende en sms.. lavede aflevering i skolen på papir.. diktat i papir osv osv. 
det er forældre med mange penge der er med til at gejle det hele op og få ''fattige'' børn til at føle sig endnu mere fattig fordi deres forældre ikke har så mange penge..... 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jamen hvis folk støttede så meget op om alle andre udsatte børn, gav de sgu ikke deres børn , ipad, iphone, macbook osv. så levede vi sku i skolen som vi gjord for 10-20 år siden! PAPIR! 
den gang man cyklede over og spurgte om folk kunne lege i stedet for at sende en sms.. lavede aflevering i skolen på papir.. diktat i papir osv osv. 
det er forældre med mange penge der er med til at gejle det hele op og få ''fattige'' børn til at føle sig endnu mere fattig fordi deres forældre ikke har så mange penge..... 

Øh den teknologiske udvikling har ikke spillet ind ?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Ja, og hvis du så får sparet over 10.000,- op (det koster en god computer til skolebrug med cd-ROM drev), så skal du leve for dem og ergo har du ikke længere de penge til computer. Hvis kommunen finder ud af du har så mange penge stående, så tilbageholder de din kontanthjælp. Så nej, det er ikke så lige til som du går og tror.

EJ NU MÅ DET HOLDE OP!!!!

MAN BEHØVER DA SØRME IKKE HAVE EN PC TIL 10.000 KRONER NÅR MAN GÅR i 6 KLASSE 

DU er da en af de forældre der får ''fattige'' børn til at føle sig fattige !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En alm. acer pc til 2000-4000 er ganske fint til deres bohov!!!!!! 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du skrev, at skolen ikke kan kræve, barnet har mobil. Ergo er den åbenbart ikke på din "must have"-liste. 

Ja, du ville få dårlig samvittighed og spare op. Hvordan hjælper dét de børn, hvis forældre IKKE kan eller vil? De skulle måske bare have valgt nogle andre forældre? 

Det må man jo vurdere ud fra hvad man ønsker at gøre for sit barn.. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Øh den teknologiske udvikling har ikke spillet ind ?

Sikkert.

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

EJ NU MÅ DET HOLDE OP!!!!

MAN BEHØVER DA SØRME IKKE HAVE EN PC TIL 10.000 KRONER NÅR MAN GÅR i 6 KLASSE 

DU er da en af de forældre der får ''fattige'' børn til at føle sig fattige !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En alm. acer pc til 2000-4000 er ganske fint til deres bohov!!!!!! 

Hvordan ved du at jeg er det? Jeg har tilfældigvis ingen børn i skole, mine børn ejer ikke mobiler, tablets ect. Så der er du da godt nok vildt dømmende igen, prøv dog lige at styr dig! 

Jeg købte en bærbar til 2500,- i 2012, den virker sjovt nok ikke mere. Det jeg skrev var HVIS man skulle have en god computer til skolebrug, det er da bedre at investere 10.000,- i en computer der holder 15 år fx end 2500,- i en der holder 2 år og så skal man ud og købe ny igen. 

Anmeld

25. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Papir??!! Du mener seriøst, at vi fra skolens og samfundets side skal droppe at gøre de unge parate til at klare sig i en verden, hvor ALT foregår digitalt? Velkommen på forsiden af News of the World: "Lille skandinavisk land dropper IT" 

Det der internet og de digitale medier er alligevel noget opreklameret pjat uden fremtidsperspektiver... Jeg fik indtryk af, du havde taget op til flere uddannelser - der tog jeg vist fejl. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvordan ved du at jeg er det? Jeg har tilfældigvis ingen børn i skole, mine børn ejer ikke mobiler, tablets ect. Så der er du da godt nok vildt dømmende igen, prøv dog lige at styr dig! 

Jeg købte en bærbar til 2500,- i 2012, den virker sjovt nok ikke mere. Det jeg skrev var HVIS man skulle have en god computer til skolebrug, det er da bedre at investere 10.000,- i en computer der holder 15 år fx end 2500,- i en der holder 2 år og så skal man ud og købe ny igen. 

Jeg dømmer ligeså meget som i dømmer mig. jeg er efterhånden ligeglad med hvad i synes.. 

Man køber IKKE en PC til et BARN til 10.000kr 
så er man sku også selv skyld i sit barn føler sig tabt. 
i stedet for at give en fin pc til 4000 og købe en mobil.! 
PRIVOTERING. 

om du har barn i skole eller ej. 
tydelig vis ville du jo købe en 10.000 kr dyr pc til dit kommende barn. 

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

mit barn vokser forhåbenligt op med at man skal kæmpe for sin egen næring. 

Det er også en god læring. Men den kan jo ikke stå alene.

Og et eller andet sted, så smitter hele din indstilling til livet jo af på barnet. I denne debat har du givet udtryk for en selv-forherligelse, arrogance og fordømmelse, som jeg sjældent har mødt før.

Og det er jo ligesom hele vejen rundt. Først er det snot dovne KH'er, så er det Sosu'er der bare sidder på sin flade, og så er der skam også lige et par af dine veninder som får af grovfilen. Du maler altså et billede af en seriøst arrogant brokrøv, som finder en sær form for tilfredsstilles i at lange ud efter alt hvad du ikke kan/vil forstå.

Og når din utilfredshed er så stor og bredtfavnende, som vi her kan læse, så har jeg meget svært ved ikke at tro at sådan er du også "in real life", og ikke kun herinde. Man kan simpelthen ikke være så utilfreds med så meget og så skjule det i hverdagen.

Og jeg syntes fandme at det er en sørgelig tilgang til livet og menneskeheden at give vidre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.