Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Har jeg sagt det?
Øh nej det tror jeg ikke.

nej det har du netop ikke sagt. 
men det er det min holdning går ud på ! at jeg synes det er fedt at de rammes.. 
At folk så tror dit og dat er ikke mit problem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
alenemor42 skriver:

Nope det er mig der har sagt 180.000 deriblandt skal der regnes handicappede  over 16 og uledsagede flygtninge børn og nogle få andre grupper. 

Ud af det tal vurderes 3400 eller 3800 umiddelbart udannelses/job parate.

124.000 lider af psykisk sygdom, misbrug og andet der gør at de ikke forventes nogensinde at blive parate 

Det var i en anden relation - for du og jeg er vist meget enige. Hun ville have citeret TS

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

og det er da bestemt heller ikke fordi jeg synes det er mega synd for dig. for det synes jeg sgu! 
men folk der udnytter det synes jeg ikke det er synd for. for det går ud over gode folk som dig. 

Jeg er ikke på kontanthjælp. Jeg er sygemeldt, men jeg er elev og altså under uddannelse . Jeg synes dog du dømmer lidt rigeligt , og ville derfor lige fortælle dig hvordan virkeligheden reelt hænger sammen for sådanne som "os" der har en "midlertidig" psykisk sygdom. Jeg ved jo at der er mange i samme situation som mig, som så bare blot er på kontanthjælp. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg har ikke dømt dig på din holdning i start oplægget, men da du begyndte at dømte, ja så dømmer jeg dig udfra det.

okay, det er da også bare helt i orden. :-) 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, det sku trist at man skal dømmes på den måde.
jeg forstår godt at det er svært at forstå hvad folk med angst og andet går igennem, men den attitude, at man ikke engang gider at prøve at forstå.. Der står jeg af.. Så føler man sig bare stemplet til at være doven.

jeg har aldrig sagt i er dovne.. 
det er alle jer der kommentere der bruger det udtryk. 
så stop venligst med at give mig skylden for et ord jeg aldrig har brugt. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Fik lige lyst til at sætte denne ind. 

Tusind tak det rammer lige plet ! Jeg er ikke på kontanthjælp , men ved at mange i samme situation som mig er på kh, og kan slet ikke forstå hvordan man som ts kan sidde og være så uvidende og dømmende 

Anmeld

25. november 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Jeg syntes virkelig ikke i skal forklare jer yderligere, jer der er syge osv. I taler for døve ører.

Lad os trøste os med der heldigvis er mange andre holdninger og fornuft der ude

Ja åbenbart...

Trist at der er folk der er sådan. Håber aldrig jeg møder et menneske som hende i virkeligheden.

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Du skal lige huske personfradrag pr mand som er på 2500 = med 5000 som skal trækkes fra inden skat 

Og det kan aldrig blive 40% i skat da man ikke betaler arbejdsmarkedesbidrag på kh. 

Og boligsikring som typisk for et par på kh er på 2500 

Det er ikke helt korrekt. Personfradrag er forskellig fra person til person, mit er fx 4000,- fordi jeg er på SU. Din træk procent er normalt 39%, min mands fx er 44%, arbejdsmarkeds bidrag kommer så ved siden af på 8%. Så de 40% hun skrev har intet med arbejdsmarkeds bidrag at gøre. 

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

ja men regeringen er bestemt ikke på jeres side.... 

Nej og åbenbart heller ikke nogle af vores medmennesker..

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Du skal lige huske personfradrag pr mand som er på 2500 = med 5000 som skal trækkes fra inden skat 

Og det kan aldrig blive 40% i skat da man ikke betaler arbejdsmarkedesbidrag på kh. 

Og boligsikring som typisk for et par på kh er på 2500 

Ok. Så lad os sige 9700 - 2500 = 7200 - 32% = 4800 + 2500 = 7300 pr mand.

Altså 14.600 tilsammen udbetalt.

5.000 kr i husleje og 3000 kr til budget (MEGET LAVT SAT), = 8.000 kr.

14.600 - 8.000 = 5.600 til ALT i husholdningen pr mdr (medicin, tøj, mad, fødselsdag, jul osv.)

Og det er efter min optik ikke mange der kun bruger 8.000 kr pr mdr på udgifter...

EDIT: jeg betaler fx. 42 % i skat og 8 % i arb.mar.bidrag..

Så jeg tænker faktisk at de 40% rammer meget jævnt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.