Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Den vil jeg gerne svarer på!

Jeg har en svær depression/fødselsdepression . Jeg er på "lykkepiller" , og fungere pt okay. Jeg er meeega træt, tror pt det er pillerne, men da jeg lige er skiftet mærke, kan det også sagtens være depressionen. Jeg var SÅ langt ude lige inden jeg søgte hjælp... Jeg var handlingslammet, jeg var selvmordstruet, jeg kunne ikke overskue min mand, mine børn, mit liv, min fremtid, min økonomi, mig selv. Jeg var på grænsen til at agere voldeligt overfor min mand, på at skride, kører galt i min bil! -trods det, så var jeg stadig ude og besøge min tætte veninde til en kop kaffe, når vi havde haft en aftale i uger, og jeg havde aflyst med dårlige undskyldninger hver gang, men hver gang jeg kunne mærke idag har jeg en god dag, så greb jeg telefonen og lavede en aftale samme dag, og kom til kaffe. 

Vi var også til fødselsdage , og føj hvor jeg ikke magtede det, men på med facaden og det påklistrede falske smil, og ud . Sådan, det var jeg nødt til! Og jeg nød det når jeg endelig fik hevet mig udenfor og ud blandt andre. Men tiltrods for at jeg VIDSTE jeg ville nyde det når jeg endelig kom ud, så var det en kamp uden lige inde i mit hovede hver gang jeg skulle noget. 

Sådan er det stadig, er kun lige nyligt opstartet i min medicinske behandling + terapi. Tro mig, du ville ikke kunne se på mig hvad jeg kæmpede med. 

Fik lige lyst til at sætte denne ind. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg syntes virkelig ikke i skal forklare jer yderligere, jer der er syge osv. I taler for døve ører.

Lad os trøste os med der heldigvis er mange andre holdninger og fornuft der ude

ja men regeringen er bestemt ikke på jeres side.... 

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Yurie skriver:

Ja, det sku trist at man skal dømmes på den måde.
jeg forstår godt at det er svært at forstå hvad folk med angst og andet går igennem, men den attitude, at man ikke engang gider at prøve at forstå.. Der står jeg af.. Så føler man sig bare stemplet til at være doven.

Det er mega trist!

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Herre gud altså - 2 ud af en flok er ikke mange!

Ej nu giver jeg op, du er altså ufattelig dårlig til at debattere..

nu var det jo bare et eksempel 
lut mig ikke om der er mange andre 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Mom skriver:

Øhm er du nu helt sikker på, at du har citeret dwn rigtige??

Nej 

Den var ment til TS. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja indtil du rammer 10.000. Så skal du leve af din opsparing... Du må ikke have en formue på over 10000 på kh

ja, det er da også kun fair at man skal bruge den først... 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Nej 

Den var ment til TS. 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Mom skriver:

Øhm er du nu helt sikker på, at du har citeret dwn rigtige??

Nope det er mig der har sagt 180.000 deriblandt skal der regnes handicappede  over 16 og uledsagede flygtninge børn og nogle få andre grupper. 

Ud af det tal vurderes 3400 eller 3800 umiddelbart udannelses/job parate.

124.000 lider af psykisk sygdom, misbrug og andet der gør at de ikke forventes nogensinde at blive parate 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Så du tror 180.000 mennesker bare sidder derhjemme og ser tv hele dagen, for det er da totalt fedt at få penge for? Så er du seriøst dum. 

nej det tror jeg ikke ??? 

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Mom skriver:

Du glemmer altså at der også skal betales skat af KH. Men lad os lege med dit eksempel:

9.700 - 40 % i skat = 5820 kr. udbetalt

Du tager så de 5820 kr og ganger med 2 = 11.640.

Husleje: 5.000 kr ( dit eget eksempel).

11.640 kr. - 5.000 kr. = 6.640 kr.

Så er der andre udgifter, såsom forsikringer, licens, telefoni, strøm osv. Lad os sige der hver mdr. bliver sat 3.000 kr. til side til det. 

6.640 - 3.000 = 3.640 kr til hele husholdningen til hele mdr.

Og bemærk! Dette er et MEGET forsimpliceret regnestykke!!

Du skal lige huske personfradrag pr mand som er på 2500 = med 5000 som skal trækkes fra inden skat 

Og det kan aldrig blive 40% i skat da man ikke betaler arbejdsmarkedesbidrag på kh. 

Og boligsikring som typisk for et par på kh er på 2500 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.