Undskylder på forhånd, hvis jeg støder nogen..! Og hold venligst en pæn tone. Men JEG har brug for at komme ud med mine frustationer nu... Og jeg er klar på at blive skudt ned! 
Men er jeg virkelig den eneste der ikke kan forstå hvorfor folk går sådan amok over de mister 2000+ kr til oktober pga ny lov!?
Drop bilen, drop cigaretter, ingen kæledyr, drop tv pakken der er gratis DR tv. Drop internet, skær ned på mobilregning (fås ofte til 99kr) med 10 GB data fri SMS og tale!?, drop frisør, køb genbrugs tøj osv osv osv..?
De 'fleste' nyder at være på kh, det må vel betyde at de har penge nok.
Folk siger det går ud over børnene, børnene bliver tabt på jorden, bla bla bla børnene! Det er da ikke børnenes skyld at deres forældre er på KH! 

jeg synes personligt det er så dejligt at det måske kan give folk et skub i numsen og komme ud og få et arbejde eller starte uddannelse fordi det netop ikke er bedre tjent og være på kh nu. Det da fantastisk!?
Der er så mange der laller den af der hjemme på kh fordi de alligevel kun tjener 500-1000 kr mindre end med et arbejde.
når man er på kh er man jo ledig hver dag og kan lave så meget sort arbejde, det Da lækkert og kunne tjene kassen ved siden af uden nogen ser det...
Det eneste kh går ud over er dem der virkelig er syge! Men er man virkelig så syg at man ikke kan arbejde med noget som helst? Man kan godt handle ind, vaske tøj, tage ud og shoppe og passe 2-3-4 børn der hjemme. Men ej arbejde? Det giver ingen mening for mig? Er der nogen der kan forklarer måske. ?
Jeg ville personligt selv gøre alt for et arbejde! Jeg har haft arbejde siden jeg var 13 år eller taget den ene uddannelse efter den anden, og elsker at kunne forsørge mig slev og ikke skulle forsøgeres af Danmarks befolkning?
Jeg skal selv ud og finde arbejde til sommer, efter end uddannslse.. Og jeg ved da godt at det kan være svært.. Men jeg er ikke kræsen og jeg har lært fra barns ben at man må tage hvad der er og derefter søge videre i job om noget man drømmer om! Men ventetiden kan være lang! Jeg ser positivt på det og jeg giver ikke op før jeg har fået et arbejde. (Her kunne jeg godt ønske alle havde samme holdning som mig) 
bliver man aldrig træt af og være der hjemme og fise husleje af? 
tak for mig.. Jeg har sikkert mere på hjertet men det kommer nok løbende...
Jeg forstår ikke helt dine frustrationer, hvad er det reelt du er frustreret over?
Er det fordi du tror kontanthjælpsmodtagere har fingrene i kagedåsen mere end du selv? Eller?
Dit indlæg tydeliggøre hvor nemt det er at føre en nation bag lyset med manipulerende tal og den med at bliver tingene sagt mange gange nok så begynder folk at tro på dem.
1 så har vi aldrig nogensinde haft så mange penge på bundlinjen som vi har nu, vi behøver ikke alle disse reformer og lofter for pengene er der.
Der er helt reelt ca 600 mennesker ud af en befolkning på over 5 millioner mennesker i vores land der reelt kan arbejde men som er på kontanthjælp, de 600 mennesker vælter ikke landsbudgettet de har altid været der og vil altid være der.
Resten er parkeret der men er mennesker der er uafklaret og som er for syge til at varetage et job, mennesker der har en kronisk sygdom mennesker der har været fejlopereret, mennesker der har været ude for en arbejdsulykke, ja skæbnerne er mange, alligevel bliver de jagtet rundt i systemet for de konstant bliver mistænkeliggjort ikke blot af systemet men også af deres medmennesker.
Det er pludselig blevet legitimt at gøre sig til dommer over hvad andre putter i kurven, om de har en hund eller kat.
Meget trist at mennesker som du skal gøre sig til overmennesker der har et behov for at pege fingre af og have en mening om hvad andre må og skal uden du overhovdet har gjort dig den ulejlighed at sætte dig ind i tingene.
tænk jeg synes de mennesker er nogle af de mest seje prisværdige og stærke mennesker i vores samfund, uanset hvor mange gange de bliver sparket til jorden formår de alligevel at rejse sig og holde skjult for andre som du og jeg, hvordan deres liv egentligt er.
Uanset hvor mange gange de bliver ydmyget offentligt og bliver dikteret hvordan de burde leve deres liv så formår de at tage imod tæskene med oprejst pande.
smerterne når der er blevet handlet ind, udmattelsen efter at have gjort rent ser du og jeg ikke, men de er der med garanti.
når de gang på gang skal sige nej til deres børn fordi hver femmer skal vendes syv gange inden den bliver brugt er ikke noget man indvier andre i og hvorfor skulle de også det?
regnestykket er ret enkelt hvis vi kun skal tage det økonomiske aspekt som visse personer i befolkningen har ondt i måsen over.
kontanthjælp
14416 før skat for en voksen forsørger
ca 10.000,00 efter skat hvis man har et normalt fradrag
husleje ca 7000,00
el for en gennemsnitsfamilie på 3 er ca 916,00 pr måned
varme ca 600 pr måned
Vand ca 630,00
forsikringer ca 250,00 pr måned
Antenne 100,00
telefon 150,00
Licens 100,00
Det giver et regnestykke på 10.000,00-9656,00 tilbage 344,00
så får de boligsikring på ca 3000,00 altså siger regnestykket de har ca 3500,00 at leve for og så er udgifterne kun til det allermest nødvendige, at nogle kan have ondt i måsen over det og tro at folk lever som konger og baroner er mig ganske enkelt en gåde.
Problemet er at man ganske enkelt ikke kan eksistere i det Danske samfund uden de tilskud.
Hvorfor er det du mener at folk på kontanthjælp ikke har ret til at gå til frisøren, indrømmet jeg krummer sgu ærligt talt tæer og håber bare at du ikke er specielt gammel og meget uvidende