Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er heller ikke det jeg skriver... 
jeg skriver hvis folk ER på kh. og derefter vælger at få børn... 

Ens forældreevne ligger jo ikke i, om man er på KH eller ej. Dernæst var reglerne måske ikke så rigide da de valgte at få børn. Måske var det slet ikke meningen at de skulle være på KH særlig længe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Men det har de jo også via mobilen.... 
eller gratis på biblotektet. 

Men mobilen nævnte du jo også at de ikke måtte have? Og du kan som forældre altså ikke gå på bibliotektet hver dag for at se om der er kommet noget nyt?

Og hvad med børnene, de skal jo også bruge både computer og internet til deres lektier - og i dag anses både internet og computer som en del af et beskedent hjem.

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Nu tænker jeg hvis man var KH som par.  
og nu ved jeg HELDGIVIS godt hvad jeg knokler med i forhold til din uvidenhed. 

Forhåbentlig ved du godt hvad du knokler med.... Jeg kommenterede vist ikke på HVAD du knoklede med, men at du tydeligvis ikke knoklede ret hårdt, siden jeres samlede løn, før skat, tilsyneladende ikke var over 9700,-.

Og så siger du nu, at det pludselig er et par på kontanthjælp, du refererede til...Jamen fint, så lad os sige at det er to gange 9700,- før skat...Og du og din mand har under det, ergo knokler du/I vist ikke så hårdt som du gerne vil have det til at lyde til.

Og lige tilsidst...At jeg ikke ved hvad du knokler med, kan vist ikke sidestilles med "uvidenhed" i henhold til ordet reelle betydning.

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

du skal sleeet ikke komme og belære mig hvordan sosuer arbejder. har været i faget i 7 år. så stop. 
nu bliver jeg sgu harm.. man kan fandme godt yde for de gamle selvom man er stresset og har mange borger. 
når en borger kalder fordi han/hun skal på wc går man skisme op og hjælper vedkommende og ikke bare bliver siddende på sin røv fordi alle andre kolleger gør. og ja det gjorde de hvor jeg kom fra! 
Hvis man er sådan en person der kun arbejder for at tjene penge, nej så skal man sku ikke arbejde med gamle mennesker. 
du har som regel 4 timer til morgenpleje og du har 4-5-6 borgere! det burde ikke være et problem... 
mellem 13-14 har du tid til alt det oprytning du så ikke nåede! 
ja det er pisse hårdt. men det er dælme endnu mere hårdt hvis man siger til dig selv at det er hårdt. 
Det skal da i hvertfald ikke gå ud over de gamle for de kan sgu ikke gøre en skid.. 

Jeg begynder altså at få mere og mere ondt af dig.

Der hvor du kommer fra er der tilsyneladende ikke andet end luddovne KH modtager og ene af elendige Sosu'er som bare sidder på sin røv. Det må man da næsten konkludere, eftersom at dit menneskesyn og udtalelser er SÅ farvet og ensporede.

Det er da lidt et trist område at bo i, er det ikke?

Anmeld

25. november 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

Hvem siger jeg snakker om dig? 
det var blot et eksempel 

Skrev du ik noget om, du skrev bare du. 

Anmeld

25. november 2015

Sedigfor

Mom skriver:

Men mobilen nævnte du jo også at de ikke måtte have? Og du kan som forældre altså ikke gå på bibliotektet hver dag for at se om der er kommet noget nyt?

Og hvad med børnene, de skal jo også bruge både computer og internet til deres lektier - og i dag anses både internet og computer som en del af et beskedent hjem.

Til info så skal man ha en computer med hensyn til e-boks (:

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sedigfor skriver:

Til info så skal man ha en computer med hensyn til e-boks (:

Det behøves ikke. Jeg har en app på telefonen

Anmeld

25. november 2015

ErDetSnartNU

Mom skriver:

Og hvad så? En studerende får sin uddannelse betalt.

Ja - vi studerende får vores uddannelse betalt fordi samfundet har brug for uddannede folk. Det er jo ikke bare et sort hul de fylder penge i - det er en investering i mennesker som efter al sandsynlighed kommer til at betale mere end deres uddannelses pris tilbage i skat. Eftersom uddannede folk ofte tjener flere penge end ikke-uddannede betaler vi også mere i skat = vi er mere end rigeligt med til at betale for vores uddannelser når vi er færdigtuddannede og kommer i arbejde. 

Jeg synes det er enormt problematisk at gravide/forældre på kontanthjælp får flere penge studerende. Hvordan kan det være at det bliver vurderet at en gravid studerende skal have et mindre økonomisk levegrundlag end en på kh? I mine øjne burde der udarbejdes et beløb som man vurderede at folk kunne klare sig for og det burde så være en fælles sats for hhv enlige - gravide - forældre osv så der ikke blev gjort forskel på den vis. I princippet kunne det betale sig for mig at gå fra min kæreste og droppe ud af mit studie hvis jeg kun så på her-og-nu økonomien - det synes jeg er en skævvridning der vil noget. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
ErDetSnartNU skriver:

Ja - vi studerende får vores uddannelse betalt fordi samfundet har brug for uddannede folk. Det er jo ikke bare et sort hul de fylder penge i - det er en investering i mennesker som efter al sandsynlighed kommer til at betale mere end deres uddannelses pris tilbage i skat. Eftersom uddannede folk ofte tjener flere penge end ikke-uddannede betaler vi også mere i skat = vi er mere end rigeligt med til at betale for vores uddannelser når vi er færdigtuddannede og kommer i arbejde. 

Jeg synes det er enormt problematisk at gravide/forældre på kontanthjælp får flere penge studerende. Hvordan kan det være at det bliver vurderet at en gravid studerende skal have et mindre økonomisk levegrundlag end en på kh? I mine øjne burde der udarbejdes et beløb som man vurderede at folk kunne klare sig for og det burde så være en fælles sats for hhv enlige - gravide - forældre osv så der ikke blev gjort forskel på den vis. I princippet kunne det betale sig for mig at gå fra min kæreste og droppe ud af mit studie hvis jeg kun så på her-og-nu økonomien - det synes jeg er en skævvridning der vil noget. 

Jeg er faktisk enig i, at SU burde være på KH niveau

Dog syntes jeg det er problematisk at man rent faktisk kan finde på at brokke sig over at andre ikke har samme psykiske eller fysiske ressourcer som en selv, og derfor er på KH, hvad med om folk bare er glade for at vores samfund rent faktisk samler dem op som ikke magter det selv, istedet for at hævde sig selv på andres ulykke.

Og klage over at man FÅR sin uddannelse gratis og penge for det undervejs, syntes jeg er en kende forkælet om noget.

Og idag er du skam ikke sikret job når du er uddannet

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Mom skriver:

Der er tale om 9.000 kr INDEN alle faste udgifter er betalt. Når loven træder i kraft er det 7.400 kr inden udgifter er betalt! Når regningerne er betalt, er der så næsten ingenring at leve for...

Det er stadig ca 2400 mere end hvad studerende får udbetalt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.