Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

alenemor42

Elgaard73 skriver:

Og så fik du også lige indirekte svinet alle til, som arbejder som Sosu'er. Mener du seriøst at de med vilje, ikke sørger for at de gamle har det godt? At de med vilje lader de gamle ligge i lort?

Du tror ikke at det har noget at gøre med hvordan deres arbejdstid er skruet sammen? At de er presset ud over alle grænser?

Du vil bare lige kunne gå ind og rette op på det? Fordi at du er bare så fandens dygtig? Hvordan? Hvordan vil du kunne gøre arbejdet anderledes (bedre), end alle de stakkels sosu'er der knokler sig selv ihjel?

Kom gerne med dine guldkorn. Jeg tror at der er rigtig mange der gerne vil høre, hvordan man bare lige kommer dansende ind og sørger for at der tid til alle de vidunderlige ting, som du så smukt remser op? Jeg tror at der sidder rigtig mange Sosu'er, som gerne vil høre, hvordan man bare lige gør, som du mener at du kan gøre?

Mod dumhed kæmper man forgæves

Det må være en troll. Det er simpelthen ikke muligt at være så uoplyst og stupid og fungere normalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Elgaard73

men 9700 kr. med et barn. + div. tillæg. så er det mere end hvad min mand og jeg har til sammen og vi bor i hus med barn 14 dage om måneden UDEN tillæg, uden boligstøtte, uden børneungeydelse. men betaler børnepenge. 
og vi kan da klare den og mangler intet... 
vi spare bare.... og vi har det ikke hårdt. 

Så du og din mand har under 9700,- udbetalt tilsammen? Du knokler vist ikke så hårdt, som du gerne vil have det til at lyde til.....

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

alenemor42 skriver:

Mod dumhed kæmper man forgæves

Det må være en troll. Det er simpelthen ikke muligt at være så uoplyst og stupid og fungere normalt

Jeg sidder faktisk også håber lidt at det er en troll.

Det er da uendeligt trist, at tænke på at det faktisk kan være en rigtig person, som er så uvidende og arrogant .

Anmeld

25. november 2015

loop

Carina:-) skriver:

Hvordan kan det foregå?

Burde kommunen ikke op opdage der ikke er en fast adr? Og hvad med f.eks inst ,skole og læge + skat de ville da opdage man ikke har en adr?

Ja undskyld alle mine spørgsmål men synes det lyder vildt det kan foregå uden nogen myndighed reagerer. 

Nu er det i visse tilfælde begrænset, hvad lige netop skat har styr på

Problemet, som jeg ser det, er slet ikke hvordan det kan foregå. Problemet er, at folk ikke kan få hjælp.

Fordi man er fattig kan man sagtens være en god forælder. Familien har mistet hele deres livsgrundlag. Det eneste faste holdepunkt børnene har tilbage er måske deres forældre, skulle de så også fjernes fra deres forældre? Nej, de skal selvfølgelig have hjælp i stedet. Jeg skal ikke være den, der fortæller hvordan det kan foregå, man ved aldrig hvem der læser med, med de forkerte briller.

Jeg vil give dig ret i, at der trænger til at blive rusket godt og grundigt op i systemet. Kontanthjælp skal være den absolutte sidste mulighed, hvis man ikke har andre muligheder, og så skal det kun være en kort periode. Syge skal have en ydelse for sig selv, indtil de kan komme tilbage på arbejde, eller måske fleksjob/pension.

Det der med at være på kontanthjælp i årevis har aldrig været meningen. Folk, der planlægger børn mens de er på kh. Nej det må høre op.

Der skal ryddes op. Hvis der bliver det, så tror jeg på der er råd til at hjælpe dem, der har et reelt behov.

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Var din lejlighed egnet til børn?

Når den nye lov træder i kraft, er det børnene som taber, og de taber stort! 

Hvad studere dig egentlig til?

Min lejlighed var en 2 værelses lejlighed på 60 kvm. 
fint egnet til børn. 
jeg er dog flyttet i hus nu. 
Men de taber pga. deres forældre. 
Hvorfor er der så nogen på KH der vælger at sætte børn i verden når de ved det er så stramt? 

(denne tråd handler om Kh.. ikke om min uddannelse og min alder, lad os prøve at holde os til det) 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det skal jeg faktisk ik kunne udtale mig om, det er ikke et emne vi snakker om i min omgangskreds.

Det må være mere end 2 år siden du har haft ansvaret for et barn, for i dag foregår al over internettet!

Naah. 
jeg har en på 3,5 år.. og alt fra hendes børnehave køre over internettet. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Ja for regeringen forventer hele 700 i arbejde ...

Det da dejligt, hvis 700 kunne komme i arbejde... 
så kunne det være der kom mere til dem der rent faktisk havde brug for at være på kh... 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Der er tale om 9.000 kr INDEN alle faste udgifter er betalt. Når loven træder i kraft er det 7.400 kr inden udgifter er betalt! Når regningerne er betalt, er der så næsten ingenring at leve for...

Men det er stadig mere som alle andre knoklende stuendere får....  

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det gør min kommune.  
men jeg knokler til gengæld også 37+ timer for de penge jeg får 
så det er ligesom fuldtidsarbejde. 
også det sgu ikke meget man får når man arbejder fuld tid som studerende. 
men igen, det har jo intet med KH at gøre? 
Alle på KH kan da tage en uddannelse, og få pengene sammested fra som mig. 

Jamen så fortæl mig da hvilken jeg kan tage, når jeg ikke kan koncentere mig en hel undervisningstime.

Så nej alle kan ik bare 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tænker det er vigtigt at huske sig selv på, at bare fordi jeg kan så er det ikke ensbetydende med alle kan. Og taberne her er desværre børnene... 

Jeg kan leve på en sten, og meget sjovt med telefon og internet for da jeg var 19 boede jeg et år på Island og hold fast uden nogen form for telefon heller ikke fastnet, intet internet og intet fjernsyn (for ikke at tale om ingen vaskemaskine så jeg vaskede alt mit tøj i hånden) og jeg havde et fantastisk år, men det er jo ikke det vi skal sætte standarden efter. Vi skal sætte standarden efter at alle børn har muligheder for at klare uddannelsessystemet og få en uddannelse med de potentialer de har. Og ja man kan bare prioriterer, man kan bare skære det hele væk. Men skal en skoleelev have lige muligheder så forventes det altså fra skolens side at hjemmet har internet adgang, de har computer, ja oftest også at elever fra 3. Klasse og op har en mobil. Man forventer de kan deltage i diverse klassearrangementer som arrangeres af forældrene og som kan koste noget. Skal de på gymnasiet forventes det at de kan deltage i minimum en studietur til udlandet med egen betaling og jeg kunne blive ved. Er det virkelig der vi vil ramme pga brodne kar - og hvad med de unge og børn vi rammer tror vi naivt vi på den måde for vendt den negative sociale arv ved at stramme deres økonomiske skrue? 

men idag er alting jo også blevet overilet ! 
det kunne være man som forældre skule skrue lidt ned. 
en på 9 år behøver ikke have en iphone.. en på 3 år behøver ikke have en ipad. osv osv. 
skoler kan ikke forlange at de har mobiler og internet. for de ved jo også godt at nogle forældre er på KH... 
hvis man er elev på gym. så burde man godt kunne få et arbejde ved siden af og dermed selv betale for sin studie tur... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.