loop skriver:
Nu er det i visse tilfælde begrænset, hvad lige netop skat har styr på
Problemet, som jeg ser det, er slet ikke hvordan det kan foregå. Problemet er, at folk ikke kan få hjælp.
Fordi man er fattig kan man sagtens være en god forælder. Familien har mistet hele deres livsgrundlag. Det eneste faste holdepunkt børnene har tilbage er måske deres forældre, skulle de så også fjernes fra deres forældre? Nej, de skal selvfølgelig have hjælp i stedet. Jeg skal ikke være den, der fortæller hvordan det kan foregå, man ved aldrig hvem der læser med, med de forkerte briller.
Jeg vil give dig ret i, at der trænger til at blive rusket godt og grundigt op i systemet. Kontanthjælp skal være den absolutte sidste mulighed, hvis man ikke har andre muligheder, og så skal det kun være en kort periode. Syge skal have en ydelse for sig selv, indtil de kan komme tilbage på arbejde, eller måske fleksjob/pension.
Det der med at være på kontanthjælp i årevis har aldrig været meningen. Folk, der planlægger børn mens de er på kh. Nej det må høre op.
Der skal ryddes op. Hvis der bliver det, så tror jeg på der er råd til at hjælpe dem, der har et reelt behov.