Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Undskylder på forhånd, hvis jeg støder nogen..! Og hold venligst en pæn tone. Men JEG har brug for at komme ud med mine frustationer nu... Og jeg er klar på at blive skudt ned! 

Men er jeg virkelig den eneste der ikke kan forstå hvorfor folk går sådan amok over de mister 2000+ kr til oktober pga ny lov!? 

Drop bilen, drop cigaretter, ingen kæledyr, drop tv pakken der er gratis DR tv. Drop internet, skær ned på mobilregning (fås ofte til 99kr) med 10 GB data fri SMS og tale!?, drop frisør, køb genbrugs tøj osv osv osv..?

De 'fleste' nyder at være på  kh, det må vel betyde at de har penge nok. 

Folk siger det går ud over børnene, børnene bliver tabt på jorden, bla bla bla børnene! Det er da ikke børnenes skyld at deres forældre er på KH! 

jeg synes personligt det er så dejligt at det måske kan give folk et skub i numsen og komme ud og få et arbejde eller starte uddannelse fordi det netop ikke er bedre tjent og være på kh nu. Det da fantastisk!? 

Der er så mange der laller den af der hjemme på kh fordi de alligevel kun tjener 500-1000 kr mindre end med et arbejde. 

når man er på kh er man jo ledig hver dag og kan lave så meget sort arbejde, det Da lækkert og kunne tjene kassen ved siden af uden nogen ser det... 

Det eneste kh går ud over er dem der virkelig er syge! Men er man virkelig så syg at man ikke kan arbejde med noget som helst? Man kan godt handle ind, vaske tøj, tage ud og shoppe og passe 2-3-4 børn der hjemme. Men ej arbejde? Det giver ingen mening for mig? Er der nogen der kan forklarer måske. ? 

Jeg ville personligt selv gøre alt for et arbejde! Jeg har haft arbejde siden jeg var 13 år eller taget den ene uddannelse efter den anden, og elsker at kunne forsørge mig slev og ikke skulle forsøgeres af Danmarks befolkning? 

Jeg skal selv ud og finde arbejde til sommer, efter end uddannslse.. Og jeg ved da godt at det kan være svært.. Men jeg er ikke kræsen og jeg har lært fra barns ben at man må tage hvad der er og derefter søge videre i job om noget man drømmer om! Men ventetiden kan være lang! Jeg ser positivt på det og jeg giver ikke op før jeg har fået et arbejde. (Her kunne jeg godt ønske alle havde samme holdning som mig) 

bliver man aldrig træt af og være der hjemme og fise husleje af? 

tak for mig.. Jeg har sikkert mere på hjertet men det kommer nok løbende... 

Ts jeg syntes virkelig det er vigtigt at du kommer ud med din alder du virker i mine øjne ikke til at have år på bagen du mangler realitets sans 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

jeg stopper her. Jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere med dig mere. 

Det bare iorden. 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

lineog4 skriver:

Men som jeg har forstået kan du som enlig forsørger på SU få lidt over 5000 kr mere om mnd og er I to på SU kan begge få lidt 2000 mere om mnd.

har ikke alle satser og tal i hovedet, men bliver det så ikke nogenlunde det samme?

Ydelsen på kh efter 12 uge er 10000 et eller andet. 

Su som enlig forsørger er 2x5900 altså 11800.

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jøsses . Der er faktisk folk som ikke kan arbejde 6-8 timer om ugen inkl mig selv. Jeg ville give min højre arm for , at komme på arbejdsmarked . Men jeg kan ikke . Det handler bestemt ikke om vilje. Min familie skal passes, eller skal jeg sende dem væk ? 

igen så undre det mig bare at man overhoved ikke kan arbjede med noget som helst, men sagtens være hjemme og passe disse ting.. 
men det jo bare fordi jeg er uviden 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Ts jeg syntes virkelig det er vigtigt at du kommer ud med din alder du virker i mine øjne ikke til at have år på bagen du mangler realitets sans 

Ikke fordi jeg er enig med ts - nok mere tværtimod, men jeg kan ikke forstå hvad alder har med ens holdning til kh at gøre. Det handler i højere grad om ens politiske overbevisning, om ens opfattelse af retfærdighed, lighed, hvordan man bør fordele samfundets goder mm. Jeg har mødt unge idealister, der gav alt hvad de havde til nødlidende og jeg har mødt ældre tunge liberalister der aldrig kunne drømme om at give en krone til de som har mindre end dem selv. 

Og synes egentlig heller ikke ts er uvidende, men blot har en anden tilgang til lighed end jeg. Og så også som så mange andre sætter fokus på de "dårlige" historier og lader dem farve billedet. Men det er for mig en generel tendens om det handler om flygtninge, kh modtagere, lærere og hvad ved jeg

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Ens forældreevne ligger jo ikke i, om man er på KH eller ej. Dernæst var reglerne måske ikke så rigide da de valgte at få børn. Måske var det slet ikke meningen at de skulle være på KH særlig længe?

du misforstår mig.. 
jeg mener at Hvis jeg var på KH nu, ville jeg da aldrig sætte et barn i verden.. 

men ja, 
At man så har et barn og ryger på KH er noget andet, der kan man jo ikke vide det.. 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

igen så undre det mig bare at man overhoved ikke kan arbjede med noget som helst, men sagtens være hjemme og passe disse ting.. 

Der er lige præcis hvad det er.... uvidenhed hvis du ikke forstår forskellen på at være hjemme og være på en arbejdsplads 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

alenemor42 skriver:

Ydelsen på kh efter 12 uge er 10000 et eller andet. 

Su som enlig forsørger er 2x5900 altså 11800.

Tak

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ja meget uvidende. Sagtens være hjemne og passe disse ting ? Folk med meninger som dig , der gør folk som mig frusteret . Tydeligt du ikke aner hvad du snakker om. Tydeligt du intet ved om hvordan tingene hænger sammen i sådanne situationer. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Men mobilen nævnte du jo også at de ikke måtte have? Og du kan som forældre altså ikke gå på bibliotektet hver dag for at se om der er kommet noget nyt?

Og hvad med børnene, de skal jo også bruge både computer og internet til deres lektier - og i dag anses både internet og computer som en del af et beskedent hjem.

jeg har aldrig nævnt at man ikke måtte have en telefon.. 
jeg har skrevet, at man kan spare på sit forbrug.
I stedet for 299 kr kunne man godt få et for 79kr...

SÅ må man jo meddele skolen at det kan man ikke pga. dit og dat. også kan der findes en anden løsning.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.