Anonym skriver:
jeg har aldrig nævnt at man ikke måtte have en telefon..
jeg har skrevet, at man kan spare på sit forbrug.
I stedet for 299 kr kunne man godt få et for 79kr...
SÅ må man jo meddele skolen at det kan man ikke pga. dit og dat. også kan der findes en anden løsning....
Må nød til at spørge, hvad er det vigtigste: at vi rammer de på kontanthjælp hårdest muligt i en tro på hvis bare de rammes på tegnepungen så skal de nok finde sig et job, eller er det at invistete i fremtiden og dermed forebygge i forhold til ikke at kunne tage en uddannelse, ikke kunne klare fuldtidsarbejde og i det hele taget forsøge at vende den negative sociale arv.
Tror du vi kan bryde den sociale arv ved at forringe vilkårene for børn og unge? Tror du vi kan få dem til at nyde skolen, hvis de ikke kan følge med som den andre fordi de mangler hvad der nu opfattes som basis ting alla computer og netadgang?
Eller skal vi forringe vores uddannelse i folkeskolen og droppe digitaliseringen, droppe at kunne læse tekster vi ellers ikke ville have råd til fordi de så skulle kopieres, droppe de fantastiske nye ting man nu kan med en mobil osv., fordi det er vigtigt at de på kh partout ikke skal have råd til at følge med digitaliseringen?
Og hvorfor er det egentlig vi skal den besparelse, er det så jeg bedre kan stå op en mørk morgen fordi gjorde jeg ikke det så var jeg tabt? Er det fordi arbejdsgiver nu kan trykke mindstelønnen et hak ned af, så han/hun kan få større udbytte selv? Er det fordi det er vigtigt at nedsætte afgiften på biler? Eller hvorfor er det? En rigid retfærdighedssans eller....?
Anmeld