Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

Forhåbentlig ved du godt hvad du knokler med.... Jeg kommenterede vist ikke på HVAD du knoklede med, men at du tydeligvis ikke knoklede ret hårdt, siden jeres samlede løn, før skat, tilsyneladende ikke var over 9700,-.

Og så siger du nu, at det pludselig er et par på kontanthjælp, du refererede til...Jamen fint, så lad os sige at det er to gange 9700,- før skat...Og du og din mand har under det, ergo knokler du/I vist ikke så hårdt som du gerne vil have det til at lyde til.

Og lige tilsidst...At jeg ikke ved hvad du knokler med, kan vist ikke sidestilles med "uvidenhed" i henhold til ordet reelle betydning.

min mand studere det samme som jeg. 
og du må gerne leve i troen om at vi ikke laver en skid. 
men så ved jeg ikke hvad du vil kalde det at være på KH. 
det er da luksus at have 19.000kr + på kontanthjælp og ikke lave en skid. 
vi har langt under 19.000 og arbejder 37 timer OM UGEN og vi klare den.. 
det giver ikke mening i min optik. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg begynder altså at få mere og mere ondt af dig.

Der hvor du kommer fra er der tilsyneladende ikke andet end luddovne KH modtager og ene af elendige Sosu'er som bare sidder på sin røv. Det må man da næsten konkludere, eftersom at dit menneskesyn og udtalelser er SÅ farvet og ensporede.

Det er da lidt et trist område at bo i, er det ikke?

mig skal du ikke få ondt af, jeg har det nu meget fint.  

selvom jeg bor her hvor jeg bor betyder det jo ikke at det er den by KH'er og sosuer kommer fra. 

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

igen så undre det mig bare at man overhoved ikke kan arbjede med noget som helst, men sagtens være hjemme og passe disse ting.. 
men det jo bare fordi jeg er uviden 

JA! Du er meget uviden! Der er stor forskel på at være hjemme og på en arbejdsplads! Desuden findes der lidelser hvor det rent psykisk er hårdt at være ude så når de kommer hjem, så er man smadret! 

Og passe hvilke ting? Er det hvis man har børn i hjemmet? 

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at sætte mig ind i tingene. Det kan godt være at folk udadtil der "friske" ud og ser ud til at kunne passe ting derhjemme? Men ved du om de er nødt til at holde pauser? Lægge sig og hvile? Eller når de så har passet de her ting, så er de så udmattet at de er nødt til at vælge andre ting fra som "normale"(hader det ord) ikke har problemer med at gøre.... 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

min mand studere det samme som jeg. 
og du må gerne leve i troen om at vi ikke laver en skid. 
men så ved jeg ikke hvad du vil kalde det at være på KH. 
det er da luksus at have 19.000kr + på kontanthjælp og ikke lave en skid. 
vi har langt under 19.000 og arbejder 37 timer OM UGEN og vi klare den.. 
det giver ikke mening i min optik. 

Hvor har du 19000 + fra?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Til info så skal man ha en computer med hensyn til e-boks (:

man kan blive fritaget fra eboks. hvis ikke man har en Pc. 
og ellers kender man helt sikkert en der har en pc. 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

jeg har aldrig nævnt at man ikke måtte have en telefon.. 
jeg har skrevet, at man kan spare på sit forbrug.
I stedet for 299 kr kunne man godt få et for 79kr...

SÅ må man jo meddele skolen at det kan man ikke pga. dit og dat. også kan der findes en anden løsning.... 

Må nød til at spørge, hvad er det vigtigste: at vi rammer de på kontanthjælp hårdest muligt i en tro på hvis bare de rammes på tegnepungen så skal de nok finde sig et job, eller er det at invistete i fremtiden og dermed forebygge i forhold til ikke at kunne tage en uddannelse, ikke kunne klare fuldtidsarbejde og i det hele taget forsøge at vende den negative sociale arv. 

Tror du vi kan bryde den sociale arv ved at forringe vilkårene for børn og unge? Tror du vi kan få dem til at nyde skolen, hvis de ikke kan følge med som den andre fordi de mangler hvad der nu opfattes som basis ting alla computer og netadgang? 

Eller skal vi forringe vores uddannelse i folkeskolen og droppe digitaliseringen, droppe at kunne læse tekster vi ellers ikke ville have råd til fordi de så skulle kopieres, droppe de fantastiske nye ting man nu kan med en mobil osv., fordi det er vigtigt at de på kh partout ikke skal have råd til at følge med digitaliseringen? 

Og hvorfor er det egentlig vi skal den besparelse, er det så jeg bedre kan stå op en mørk morgen fordi gjorde jeg ikke det så var jeg tabt? Er det fordi arbejdsgiver nu kan trykke mindstelønnen et hak ned af, så han/hun kan få større udbytte selv? Er det fordi det er vigtigt at nedsætte afgiften på biler? Eller hvorfor er det? En rigid retfærdighedssans eller....? 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ts jeg syntes virkelig det er vigtigt at du kommer ud med din alder du virker i mine øjne ikke til at have år på bagen du mangler realitets sans 

det også helt okay at du føler jeg mangler den. 
men jeg kan ikke se hvad min alder skulle gøre dig til et bedre menneske ? . 

er man en bedre mor når man er 30 end når man er 20 ? 
pest eller kolera.. det er slet ikke det tråden handler om. så lad os holde os til emnet.. 

HUsk nu på at jeg bare kommer med min mening. 
at jeres mening er en anden er helt ok med mig! 

Anmeld

25. november 2015

ErDetSnartNU

alenemor42 skriver:

Ydelsen på kh efter 12 uge er 10000 et eller andet. 

Su som enlig forsørger er 2x5900 altså 11800.

Er det kun enlige på kh der får den forhøjede ydelse? I så fald har jeg misforstået det for jeg troede det var alle forsørgere /gravide som fik den forhøjede sats og at der så derudover kom et tillæg for enlige. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Der er lige præcis hvad det er.... uvidenhed hvis du ikke forstår forskellen på at være hjemme og være på en arbejdsplads 

men hvis du kan ligge vaske tøj sammen der hjemme, kan du vel også ligge vasketøj sammen på et plejecenter? 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja meget uvidende. Sagtens være hjemne og passe disse ting ? Folk med meninger som dig , der gør folk som mig frusteret . Tydeligt du ikke aner hvad du snakker om. Tydeligt du intet ved om hvordan tingene hænger sammen i sådanne situationer. 

så tæl lige til 10 så du er okay igen .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.