Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Min lejlighed var en 2 værelses lejlighed på 60 kvm. 
fint egnet til børn. 
jeg er dog flyttet i hus nu. 
Men de taber pga. deres forældre. 
Hvorfor er der så nogen på KH der vælger at sætte børn i verden når de ved det er så stramt? 

(denne tråd handler om Kh.. ikke om min uddannelse og min alder, lad os prøve at holde os til det) 

Du bringer selv alle dine uddannelser på tale i start indlægget, så at folk kommentere på det er du fuldt ud selv skyld i. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Og så fik du også lige indirekte svinet alle til, som arbejder som Sosu'er. Mener du seriøst at de med vilje, ikke sørger for at de gamle har det godt? At de med vilje lader de gamle ligge i lort?

Du tror ikke at det har noget at gøre med hvordan deres arbejdstid er skruet sammen? At de er presset ud over alle grænser?

Du vil bare lige kunne gå ind og rette op på det? Fordi at du er bare så fandens dygtig? Hvordan? Hvordan vil du kunne gøre arbejdet anderledes (bedre), end alle de stakkels sosu'er der knokler sig selv ihjel?

Kom gerne med dine guldkorn. Jeg tror at der er rigtig mange der gerne vil høre, hvordan man bare lige kommer dansende ind og sørger for at der tid til alle de vidunderlige ting, som du så smukt remser op? Jeg tror at der sidder rigtig mange Sosu'er, som gerne vil høre, hvordan man bare lige gør, som du mener at du kan gøre?

du skal sleeet ikke komme og belære mig hvordan sosuer arbejder. har været i faget i 7 år. så stop. 
nu bliver jeg sgu harm.. man kan fandme godt yde for de gamle selvom man er stresset og har mange borger. 
når en borger kalder fordi han/hun skal på wc går man skisme op og hjælper vedkommende og ikke bare bliver siddende på sin røv fordi alle andre kolleger gør. og ja det gjorde de hvor jeg kom fra! 
Hvis man er sådan en person der kun arbejder for at tjene penge, nej så skal man sku ikke arbejde med gamle mennesker. 
du har som regel 4 timer til morgenpleje og du har 4-5-6 borgere! det burde ikke være et problem... 
mellem 13-14 har du tid til alt det oprytning du så ikke nåede! 
ja det er pisse hårdt. men det er dælme endnu mere hårdt hvis man siger til dig selv at det er hårdt. 
Det skal da i hvertfald ikke gå ud over de gamle for de kan sgu ikke gøre en skid.. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Ud af 180.000 der pt er på KH, forventer regeringen at 700 kommer i job med den nye lov, det er da et ualmindeligt ringe succesgrundlag.

Brodne kar er en del af debatten

Ligesom vi kan debattere hvor mange uddannelser en person skal have lov at tage uden at betale for det selv?

Eller vi kan debattere at man mener at folk skal begå kriminalitet i form at sort arbejde for at overleve?

Det er da fedt at der kan komme 700 i arbejde... 
der er sikkert også flere. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min lejlighed var en 2 værelses lejlighed på 60 kvm. 
fint egnet til børn. 
jeg er dog flyttet i hus nu. 
Men de taber pga. deres forældre. 
Hvorfor er der så nogen på KH der vælger at sætte børn i verden når de ved det er så stramt? 

(denne tråd handler om Kh.. ikke om min uddannelse og min alder, lad os prøve at holde os til det) 

Det er næppe alle KH modtagere der har valgt at få børn imens de modtager KH. Måske var børnene der førs

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

synes du ikke selv de er lidt skyld i det? 

ex: Jeg er på kh og jeg gider ikke arbejde med nogen som helst andet end kontor for det har jeg uddannet mig som.. 

det er da helt ud i hampen ? eller det synes du ikke 

JO det er ude i hampen at folk ikke gider lave en skid.. det er jeg fuldstændig enig i... Og det er dem, man på en eller anden måde skal have i gang  

problemet er at man rammer alle de syge jo og det er det som jeg synes er så grotesk...

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Naah. 
jeg har en på 3,5 år.. og alt fra hendes børnehave køre over internettet. 

Ergo er der brug for internet!

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Men det er stadig mere som alle andre knoklende stuendere får....  

Og hvad så? En studerende får sin uddannelse betalt.

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Det er da fedt at der kan komme 700 i arbejde... 
der er sikkert også flere. 

700 ud af 180.000 er skisme ikke mange, så er der stadig rigtig mange, der får endnu ringere levevilkår end de allerede har. 

Hvor ved du fra at der sikkert er flere?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Mod dumhed kæmper man forgæves

Det må være en troll. Det er simpelthen ikke muligt at være så uoplyst og stupid og fungere normalt

Lev du bare i troen om at jeg er en troll. 

Du er sku ligeså dømmende som mig. (GRINER) 

Anmeld

25. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

ja du tror. men det da ikke sikkert? 
de ansætter da os folk der lige er blevet 17 år. for at fyre dem når de er 18år. altså?? 
man kan bare ikke være kræsen også samtidig brokke sig over at få for lidt i KH.... 
du kunne da have haft et job i netto i 6 måneder hvor du har gået ledig? ingen ved hvornår du finder drømmejobbet. 

jeg stopper her. Jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere med dig mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.