Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Flot klaret. men du kender med garanti andre der har så. 
Jo, jeg har ansvaret for et barn.. og der klarede jeg den altså alligevel... 

Det skal jeg faktisk ik kunne udtale mig om, det er ikke et emne vi snakker om i min omgangskreds.

Det må være mere end 2 år siden du har haft ansvaret for et barn, for i dag foregår al over internettet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja, man skal måske ikke søge ind på en uddannelse, hvor man er den eneste i hele verden. Men man skal satme også lave noget man gider! Ellers er livet ikke fedt. Ja, jeg kunne sagtens, men Netto ved da godt jeg søger videre og ligeså snart jeg får et andet job, jamen så skrider jeg. Så tror jeg faktisk de hellere vil have en anden!

ja du tror. men det da ikke sikkert? 
de ansætter da os folk der lige er blevet 17 år. for at fyre dem når de er 18år. altså?? 
man kan bare ikke være kræsen også samtidig brokke sig over at få for lidt i KH.... 
du kunne da have haft et job i netto i 6 måneder hvor du har gået ledig? ingen ved hvornår du finder drømmejobbet. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vil med glæde svare dig på alt. Kom med det?
Nu privoterede jeg bare og svare alle andre også da der er 30 notifikationer der venter på mig 

Så læs indlægget igen!

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Ja, jeg har selv boet i lejlighed engang. og det er alt fra 1800- langt op.
kan man klare sig på SU kan man altså også klare sig på KH.. 

Når nu den nye lov træder i kraft. så finder man jo en anden måde at leve på..

Ja for regeringen forventer hele 700 i arbejde ...

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Selvsagt skal vi være taknemmelige for vi overhovedet har et sikkerhedsnet og ikke lever i lande hvor man var helt ligeglad med de svageste men den taknemmelighed giver ikke med er trylleslag billigere husleje eller billigere madvarer og iflg beregninger taler vi om en reel indkomstnedgang på over 2000 kr om måneden. Hvis jeg med et trylleslag fik 2000 kr mindre i lommer hver måned skulle jeg sørme også lige sluge kamelen og hvis jeg så endda allerede følte jeg levede på en sten, hvordan pressede jeg så lige de penge ud af den sten. 

Her lidt beregninger:

men 9700 kr. med et barn. + div. tillæg. så er det mere end hvad min mand og jeg har til sammen og vi bor i hus med barn 14 dage om måneden UDEN tillæg, uden boligstøtte, uden børneungeydelse. men betaler børnepenge. 
og vi kan da klare den og mangler intet... 
vi spare bare.... og vi har det ikke hårdt. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

men 9700 kr. med et barn. + div. tillæg. så er det mere end hvad min mand og jeg har til sammen og vi bor i hus med barn 14 dage om måneden UDEN tillæg, uden boligstøtte, uden børneungeydelse. men betaler børnepenge. 
og vi kan da klare den og mangler intet... 
vi spare bare.... og vi har det ikke hårdt. 

Der er tale om 9.000 kr INDEN alle faste udgifter er betalt. Når loven træder i kraft er det 7.400 kr inden udgifter er betalt! Når regningerne er betalt, er der så næsten ingenring at leve for...

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Du kan ikke bilde mig ind at du aldrig har fået penge for et eller andet du har lavet. 
Fra sige sig internet, de kan dele det fra deres telefoner. og dermed følge med. nu levede jeg uden internet i 2 måneder og jeg klarede den altså fint.. 

privoter privoter privoter ! 

Jeg tænker det er vigtigt at huske sig selv på, at bare fordi jeg kan så er det ikke ensbetydende med alle kan. Og taberne her er desværre børnene... 

Jeg kan leve på en sten, og meget sjovt med telefon og internet for da jeg var 19 boede jeg et år på Island og hold fast uden nogen form for telefon heller ikke fastnet, intet internet og intet fjernsyn (for ikke at tale om ingen vaskemaskine så jeg vaskede alt mit tøj i hånden) og jeg havde et fantastisk år, men det er jo ikke det vi skal sætte standarden efter. Vi skal sætte standarden efter at alle børn har muligheder for at klare uddannelsessystemet og få en uddannelse med de potentialer de har. Og ja man kan bare prioriterer, man kan bare skære det hele væk. Men skal en skoleelev have lige muligheder så forventes det altså fra skolens side at hjemmet har internet adgang, de har computer, ja oftest også at elever fra 3. Klasse og op har en mobil. Man forventer de kan deltage i diverse klassearrangementer som arrangeres af forældrene og som kan koste noget. Skal de på gymnasiet forventes det at de kan deltage i minimum en studietur til udlandet med egen betaling og jeg kunne blive ved. Er det virkelig der vi vil ramme pga brodne kar - og hvad med de unge og børn vi rammer tror vi naivt vi på den måde for vendt den negative sociale arv ved at stramme deres økonomiske skrue? 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Men der er jo brodne kar alle steder, skal vi så bare afskaffe alt? Politiet, sundhedsvæsnet, skat, private virksomheder osv.

Skal de få virkelig afgøre fremtiden for mange?

De som vitterlig udnytter systemet, har nok nogle psykologiske problemstillinger som gør at de mener at det er iorden, lidt ligesom at mene at sort arbejde er iorden og at hjemløse lever et godt liv!

nu kommer du ind på andre ting der ikke handler om KH.. 
hold dig til tråden. 

Nej selvfølgelig skal alt ikke afskaffes. 
men at de skære i KH og får folk til at uddanne sig eller arbejde er da helt vildt  godt? 

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

godt bud. men nej. :-) 

Og jeg ville snildt kunne arbejde med mennesker. 
Var jeg sosu'er ville jeg passe de gamle på plejehjem som ikke får en skid. give dem alt min kærlighed og omsorg og sørger for de havde det godt og ikke lå i lort til halsen.... 

at have en holdning om KH og til at arbejde med mennesker er MEGET langt fra hinanden. 
efter min mening. 

Og så fik du også lige indirekte svinet alle til, som arbejder som Sosu'er. Mener du seriøst at de med vilje, ikke sørger for at de gamle har det godt? At de med vilje lader de gamle ligge i lort?

Du tror ikke at det har noget at gøre med hvordan deres arbejdstid er skruet sammen? At de er presset ud over alle grænser?

Du vil bare lige kunne gå ind og rette op på det? Fordi at du er bare så fandens dygtig? Hvordan? Hvordan vil du kunne gøre arbejdet anderledes (bedre), end alle de stakkels sosu'er der knokler sig selv ihjel?

Kom gerne med dine guldkorn. Jeg tror at der er rigtig mange der gerne vil høre, hvordan man bare lige kommer dansende ind og sørger for at der tid til alle de vidunderlige ting, som du så smukt remser op? Jeg tror at der sidder rigtig mange Sosu'er, som gerne vil høre, hvordan man bare lige gør, som du mener at du kan gøre?

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

nu kommer du ind på andre ting der ikke handler om KH.. 
hold dig til tråden. 

Nej selvfølgelig skal alt ikke afskaffes. 
men at de skære i KH og får folk til at uddanne sig eller arbejde er da helt vildt  godt? 

Ud af 180.000 der pt er på KH, forventer regeringen at 700 kommer i job med den nye lov, det er da et ualmindeligt ringe succesgrundlag.

Brodne kar er en del af debatten

Ligesom vi kan debattere hvor mange uddannelser en person skal have lov at tage uden at betale for det selv?

Eller vi kan debattere at man mener at folk skal begå kriminalitet i form at sort arbejde for at overleve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.