Anonym skriver:
Men synes du ikke der er forskel på at uddanne sig og få penge.
eller side hjemme og slubre og få penge og brokke sig over man ikke får nok ??
Det synes jeg i hvertfald der er kæmpe forskel på..
Jeg vælger at være fald for jeg kunne uddanne mig, at jeg havde overskuddet, potentialet osv. Og tænker at de som sidder hjemme og brokker sig som du skriver, ikke har samme mulighed som jeg.
Og hvis en del af det jeg betaler tilbage for at få en gratis uddannelse, og hvis en del af mit priviligie som værende en med overskud, det gør at nogle i DK får lidt uden at yde - ja så er det egentlig okay for mig. Jeg tror stadig, at for flertallet er en tur på kontanthjælp sindsyg hårdt menneskeligt, det at føle sig tilovers i et samfund er pisse hårdt ligegyldigt hvor godt betalt man er. Det ikke at have en grund til at stå op, ikke føle man er noget værd eller i hvert fald ikke nok værd til nogen vil ansætte en.
Personligt vil jeg ikke bytte også selvom en mørk kold november morgen kl 7 på cykel er sur og jeg hellere ville blive hjemme, så vil jeg hellere stå og brokke over mit arbejde og den kolde morgen end ikke at have et arbejde - ikke pga pengene men pga de menneskelige omkostninger. Og politisk burde man i min optik hellere finde alternativer så de ressourcer der sidder på kh udnyttes både til gode for samfundet men også til gode for de mennesker der er på kh.
Jeg sidder fx nu i en gruppe omhandlende skolehaver, hvor kh modtagere er med til at etablere haverne, holder dem i skoleferierne. De fortæller hvordan det har skabt mening i nogle af disse menneskers liv, og ja så skaber det også mening for nogle elever, lærere, nærmiljøet osv. Det er for mig vejen frem fremfor konstante lussinger og pegede fingre - lad folk yde som de kan også selvom det måske ikke er et traditionelt 8-16 job.
Anmeld