Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Øh nej, da jeg tog en uddannelse klarede jeg mig på en SU, den var forresten den gang på 3400 for en udeboende og intet ekstra hvis man forsørger, men man kunne arbejde mere ved siden af. Jeg kunne da ikke gå op på kommunen og blive betalt for at uddanne mig. Kunne jeg ikke klare det måtte jeg tage lån (så det har jeg) eller opgive min uddannelse.

Da jeg så var færdig med min uddannelse anerkendte jeg at muligheden for arbejde var minimal så jeg betalte en ny uddannelse selv dvs. Jeg betalte for undervisningsomkostninger og arbejdede fuldtid ved siden af og det med to små børn - det lån betaler vi også stadig af på. Men alligevel får jeg slet ikke samme tanker som dig, for jeg føler mig bare sindsyg priviligeret at jeg kunne, dybt taknemmelig for jeg havde overskuddet til at tage min uddannelser. 

Men lidt svært at tage dit sure opstød om kh alvorligt når du selv finansieres af kommunen 

Men synes du ikke der er forskel på at uddanne sig og få penge. 
eller side hjemme og slubre og få penge og brokke sig over man ikke får nok ?? 

Det synes jeg i hvertfald der er kæmpe forskel på.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Nej men du dømmer folk ud fra Fb?

synes du ikke selv de er lidt skyld i det? 

ex: Jeg er på kh og jeg gider ikke arbejde med nogen som helst andet end kontor for det har jeg uddannet mig som.. 

det er da helt ud i hampen ? eller det synes du ikke 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

ja ,at nogle vælger at udnytte det. 
som en skrev ; det kan bedre betale sig at være på KH end at tage et rengøringsjob.. det burde jo ikke være rigtigt

Men der er jo brodne kar alle steder, skal vi så bare afskaffe alt? Politiet, sundhedsvæsnet, skat, private virksomheder osv.

Skal de få virkelig afgøre fremtiden for mange?

De som vitterlig udnytter systemet, har nok nogle psykologiske problemstillinger som gør at de mener at det er iorden, lidt ligesom at mene at sort arbejde er iorden og at hjemløse lever et godt liv!

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Nå så du uddanner dig som sosu eller pæd. Assistent  så du er elev og på elev løn.

Og hvem er det lige der betaler din uddannelse?  Kommunen har jo penge fra alle de private virksomheder og ansatte der betaler skat. Samt diverse afgifter osv.  Så sat på spidsen så er du jo på overførselsindkomst ��

Og er det en af de udd. Du er ved at tage så eddermanme bekymrende du skal arbejde med mennesker 

godt bud. men nej. :-) 

Og jeg ville snildt kunne arbejde med mennesker. 
Var jeg sosu'er ville jeg passe de gamle på plejehjem som ikke får en skid. give dem alt min kærlighed og omsorg og sørger for de havde det godt og ikke lå i lort til halsen.... 

at have en holdning om KH og til at arbejde med mennesker er MEGET langt fra hinanden. 
efter min mening. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvordan skal man gøre det, hvis KH skæres så meget ned, at der ikke er penge til huslejen?

Ved du hvad en 2/3 vær. lejl. koster?

Ja, jeg har selv boet i lejlighed engang. og det er alt fra 1800- langt op.
kan man klare sig på SU kan man altså også klare sig på KH.. 

Når nu den nye lov træder i kraft. så finder man jo en anden måde at leve på..

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Det kan da godt være de er i live? Men nogle lider? Både psykisk og fysisk? 

men de ønsker jo så bare heller ikke den hjælp de kan få.. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja, jeg har selv boet i lejlighed engang. og det er alt fra 1800- langt op.
kan man klare sig på SU kan man altså også klare sig på KH.. 

Når nu den nye lov træder i kraft. så finder man jo en anden måde at leve på..

Var din lejlighed egnet til børn?

Når den nye lov træder i kraft, er det børnene som taber, og de taber stort! 

Hvad studere dig egentlig til?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jo det kan jeg med fuldstændig sandhed sige, at jeg ikke har..

Med hvilke telefoner, dem må de jo heller ikke have?

Flot du klarede dig uden internet, men du har heller ikke ansvaret for børn..

Flot klaret. men du kender med garanti andre der har så. 
Jo, jeg har ansvaret for et barn.. og der klarede jeg den altså alligevel... 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Men synes du ikke der er forskel på at uddanne sig og få penge. 
eller side hjemme og slubre og få penge og brokke sig over man ikke får nok ?? 

Det synes jeg i hvertfald der er kæmpe forskel på.. 

Jeg vælger at være fald for jeg kunne uddanne mig, at jeg havde overskuddet, potentialet osv. Og tænker at de som sidder hjemme og brokker sig som du skriver, ikke har samme mulighed som jeg.

Og hvis en del af det jeg betaler tilbage for at få en gratis uddannelse, og hvis en del af mit priviligie som værende en med overskud, det gør at nogle i DK får lidt uden at yde - ja så er det egentlig okay for mig. Jeg tror stadig, at for flertallet er en tur på kontanthjælp sindsyg hårdt menneskeligt, det at føle sig tilovers i et samfund er pisse hårdt ligegyldigt hvor godt betalt man er. Det ikke at have en grund til at stå op, ikke føle man er noget værd eller i hvert fald ikke nok værd til nogen vil ansætte en.

Personligt vil jeg ikke bytte også selvom en mørk kold november morgen kl 7 på cykel er sur og jeg hellere ville blive hjemme, så vil jeg hellere stå og brokke over mit arbejde og den kolde morgen end ikke at have et arbejde - ikke pga pengene men pga de menneskelige omkostninger. Og politisk burde man i min optik hellere finde alternativer så de ressourcer der sidder på kh udnyttes både til gode for samfundet men også til gode for de mennesker der er på kh. 

Jeg sidder fx nu i en gruppe omhandlende skolehaver, hvor kh modtagere er med til at etablere haverne, holder dem i skoleferierne. De fortæller hvordan det har skabt mening i nogle af disse menneskers liv, og ja så skaber det også mening for nogle elever, lærere, nærmiljøet osv. Det er for mig vejen frem fremfor konstante lussinger og pegede fingre - lad folk yde som de kan også selvom det måske ikke er et traditionelt 8-16 job. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Og fedt du undlader at kommentere på resten

Jeg antager det er fordi du ingen mod agumenter har!

Vil med glæde svare dig på alt. Kom med det?
Nu privoterede jeg bare og svare alle andre også da der er 30 notifikationer der venter på mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.