Carina:-) skriver:
Jeg har via mit arbejde desværre mødt en pæn del der ikke gider tage et rengøringsjob fordi det giver mere på bundlinien at gå på kh ( især hvis du er forsørger) Fordi at vores system er lavet sådan at tjener du for meget ja kan du miste f.eks friplads til børnene og boligstøtte så du reelt set taber mere end du vil tjene -Fuldstændigt skvætr og tåbeligt system ...
Jeg har så også mødt dem der desperat gerne vil have et job selv om de har diverse skavanker.
Jeg har f.eks en ansat som lider af voldsom angst og alligevel er hun ansat som fast afløser hos os fordi når hun har det godt elsker hun at føle at hun bidrager Og når det så går skidt kan hun sige nej tak til timer uden at være bange for at miste sit job.
Prob med kh er at mange syge er parkeret på kh og det burde ændres til at de var på sygedagpenge så man kunne se det reelle billede af hvem der skal have et los i måsen og hvem der skal have omsorg og ro til forhåbentlig at blive raske igen.
Jeg har også familiemedlemmer som jeg ikke gider snakke med til familiefester fordi jeg er ved at kaste op når jeg hører på alt deres brok om penge samtidig med at de står og pulser cigaretter og tjekker facebook på deres iphone.
Og hvis man endelig tager en diskution med dem og beder dem forholde sig til at de rent fakttisk får pænt mange penge bare i diverse tilskud betalt friplads boligstøtte osv ja så er man et svin der ikke under andre at have det godt.....Og de nægter konsekvent at forholde sig til at de bare i forhold til folk på SU er ret godt kørende på kh Og den klassiske er at jamen når man er på SU er det jo kun for en periode.-Jaa det var sjovt nok også meningen med KH i sin tid at det bare skulle være en periode og ikke et livslangt projekt ( Har blandt andet en svigerinde der har været på kh i 36 år...) Gælder self ikke syge .
De typer findes alle steder og er desværre med til at drukne de mennesker som bare gerne vil overleve
For de reelt svage har ikke overskud til at råbe op - dem der skriver indlæg på facebook og ligger videoer op hvor de hyler op er ikke dem der har brug for hjælp .De vil bare have og de tegner så et billede som gør at mange efterhånden er godt trætte af folk på kh der bare kræver og ikke selv kan se at de er utroligt privilligerede i forhold til mange andre . Og de som så er syge og bange hver dag for at de ikke kan overleve selv om de er syge på den ene eller anden måde de forsvinder i mængden af hylekor og det er trist.