Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Ja, licens er ligesom en husleje man på ligge sig ind efter. 
men pænt mange fravælger at betale det. :-) 
Men derudover for du også tv, radio, internet. ? Der er da ingen grund til at betale for tv2 nyheder når man har dr? 
Så der må man priovotere. 

Man må jo tænke lidt videre i hvor meget arbejde der er i en uddannelse. 
Efter min menning, kunne du sagtens søge job i netto indtil du fik et arbejde som det du er uddannet som... 

Jeg ender aldrig på KH, så vil jeg hellere finde et arbejde i netto. :-)
eller starte ny uddannelse.

Man har 2 år til at finde et arbejde på dagpenge. det burde være riiigeligt. i hvertfald vikar jobs. :-)  

Ja, man skal måske ikke søge ind på en uddannelse, hvor man er den eneste i hele verden. Men man skal satme også lave noget man gider! Ellers er livet ikke fedt. Ja, jeg kunne sagtens, men Netto ved da godt jeg søger videre og ligeså snart jeg får et andet job, jamen så skrider jeg. Så tror jeg faktisk de hellere vil have en anden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg har via mit arbejde desværre mødt en pæn del der ikke gider tage et rengøringsjob fordi det giver mere på bundlinien at gå på kh ( især hvis du er forsørger) Fordi at vores system er lavet sådan at tjener du for meget ja kan du miste f.eks friplads til børnene og boligstøtte så du reelt set taber mere end du vil tjene -Fuldstændigt skvætr og tåbeligt system ...

Jeg har så også mødt dem der desperat gerne vil have et job selv om de har diverse skavanker. 

Jeg har f.eks en ansat som lider af voldsom angst og alligevel er hun ansat som fast afløser hos os fordi når hun har det godt elsker hun at føle at hun bidrager Og når det så går skidt kan hun sige nej tak til timer uden at være bange for at miste sit job.

Prob med kh er at mange syge er parkeret på kh og det burde ændres til at de var på sygedagpenge så man kunne se det reelle billede af hvem der skal have et los i måsen og hvem der skal have omsorg og ro til forhåbentlig at blive raske igen.

Jeg har også familiemedlemmer som jeg ikke gider snakke med til familiefester fordi jeg er ved at kaste op når jeg hører på alt deres brok om penge samtidig med at de står og pulser cigaretter og tjekker facebook på deres iphone. 

Og hvis man endelig tager en diskution med dem og beder dem forholde sig til at de rent fakttisk får pænt mange penge bare i diverse tilskud betalt friplads boligstøtte osv ja så er man et svin der ikke under andre at have det godt.....Og de nægter konsekvent at forholde sig til at de bare i forhold til folk på SU er ret godt kørende på kh Og den klassiske er at jamen når man er på SU er det jo kun for en periode.-Jaa det var sjovt nok også meningen med KH i sin tid at det bare skulle være en periode og ikke et livslangt projekt ( Har blandt andet en svigerinde der har været på kh i 36 år...) Gælder self ikke syge .

De typer findes alle steder og er desværre med til at drukne de mennesker som bare gerne vil overleve 

For de reelt svage har ikke overskud til at råbe op - dem der skriver indlæg på facebook og ligger videoer op hvor de hyler op er ikke dem der har brug for hjælp .De vil bare have og de tegner så et billede som gør at mange efterhånden er godt trætte af folk på kh der bare kræver og ikke selv kan se at de er utroligt privilligerede i forhold til mange andre . Og de som så er syge og bange hver dag for at de ikke kan overleve selv  om de er syge på den ene eller anden måde de forsvinder i mængden af hylekor og det er trist. 

Kunne ikke have skrevet det bedre selv... 
tak.

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nu behøver man jo altså heller ikke at flytte på gaden med sine børn. 
men lære og leve med den indtægt man er så heldig at få. 
i stedet for at brokke sig.. 

Selvsagt skal vi være taknemmelige for vi overhovedet har et sikkerhedsnet og ikke lever i lande hvor man var helt ligeglad med de svageste men den taknemmelighed giver ikke med er trylleslag billigere husleje eller billigere madvarer og iflg beregninger taler vi om en reel indkomstnedgang på over 2000 kr om måneden. Hvis jeg med et trylleslag fik 2000 kr mindre i lommer hver måned skulle jeg sørme også lige sluge kamelen og hvis jeg så endda allerede følte jeg levede på en sten, hvordan pressede jeg så lige de penge ud af den sten. 

Her lidt beregninger:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. november 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Øh nej, da jeg tog en uddannelse klarede jeg mig på en SU, den var forresten den gang på 3400 for en udeboende og intet ekstra hvis man forsørger, men man kunne arbejde mere ved siden af. Jeg kunne da ikke gå op på kommunen og blive betalt for at uddanne mig. Kunne jeg ikke klare det måtte jeg tage lån (så det har jeg) eller opgive min uddannelse.

Da jeg så var færdig med min uddannelse anerkendte jeg at muligheden for arbejde var minimal så jeg betalte en ny uddannelse selv dvs. Jeg betalte for undervisningsomkostninger og arbejdede fuldtid ved siden af og det med to små børn - det lån betaler vi også stadig af på. Men alligevel får jeg slet ikke samme tanker som dig, for jeg føler mig bare sindsyg priviligeret at jeg kunne, dybt taknemmelig for jeg havde overskuddet til at tage min uddannelser. 

Men lidt svært at tage dit sure opstød om kh alvorligt når du selv finansieres af kommunen 

Helt enig Line, man kunne jo tænke om den støtte hun får fra kommunen ikke i teorien kan sidestilles med kontanthjælp… 

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

Benjamins'mor skriver:

Hvis det er okay at blive ved at skære i kontanthjælpen, så burde de jo fjerne alle tillæggene på SU også. 

Og nej, du kan kun få tillæg på SU hvis du er enlig. Resten er LÅN = du skal betale det tilbage når du er færdig. 

Og jo, det kan jeg godt udtale mig om, for du har på et eller andet tidspunkt i din uddannelse været på SU, ingen uddannelse har elevløn fra start til slut. 

Det passer så ikke helt. Min udd. har elevløn fra dag 1.

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det er egentlig en kedelig begrundelse - ikke fordi jeg er ligeglad med om den der skriver er anonym eller ej, men nu ved jeg at du fx kunne bruge mine svar i denne debat imod mig i andre tråde... Lidt øv

bestemt ikke. for det ligger ikke til mig om pers. tro det eller ej 
jeg ved bare hvor stride folk kan være. men også derfor at folk kan svare anonymt.. 
nu har jeg også set dig et par gange herinde og altid synes om dig, netop fordi du altid kommer med gode svar, og holder en pæn tone. så frygt ej. jeg tror mange synes om dig

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis medierne siger det er det rigtigt?

Diverse Facebook grupper siger det??

Beklager det er godt nok mindre begavet at sige sådan eller er du 12 år ?

For hold da op!

medier, facebook eller baby.dk 
andre bud der kommer udmeldninger fra (små griner...)

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Håber der snart bliver ryddet op i hele systemmet

For din mand er jo et klassisk eksemple på at han slet ikke skulle være på kh men derimod på sygedagpenge hvor han reelt hører til

Det er ikke ok at syge mennesker skal kæmpe den kamp samtidig med at de forsøger at komme op at stå . 

Er helt enig med dig 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvilken grund?

ja ,at nogle vælger at udnytte det. 
som en skrev ; det kan bedre betale sig at være på KH end at tage et rengøringsjob.. det burde jo ikke være rigtigt

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men hvem skal betale den uendelige række af uddannelser folk så skal tage? Her tænker jeg ikke på SU, men bare på selve uddannelsen det er vitterlig dyrt at have et menneske gående på en uddannelse, lad os lege du er ved at uddanne dig til socialrådgiver det koster DK 262.000, så fik du ikke job og ville derfor hellere være lærer så kostede du lige DK 358.000 og du har stadig ikke bidraget med en enkelt skattekrone, hmm..... Og det er hvad det koster uden SU

men sådan er dk nu engang, intet er gratis.. 
i det mindste kæmper de da for at få et arbejde, ved at læse videre og prøve lykken et andet sted? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.