Anonym skriver:
Så vil jeg gerne dele vores historie
jeg er mor til 2 . Min mand, som er far til børnene , har været på kontanthjælp en del år. Han er blevet tæsket af sin far og været det sorte får hos sin alkoholiserede mor som barn, hvilket endte med han blev misbruger en småkriminel i sine teenage år.
Idag er han min mand, og den bedste far for vores børn. Han er stadig på kontanthjælp. Vi har kæmpet og kæmpet med systemet! Først, for at han kunne få sin ADHD medicin. Dernæst, for at han kunne få sin diagnose bipolar lidelse. I de år han har haft det godt, har vi måtte PRESSE kommunen for at han kunne få lov at komme ud og lave noget! Han var så ude hos min far som gartner i 2 år, indtil han fik det dårligt. Nu har han fået konstateret kræft!
Vi har tv, bil og internet. Bilen er min, jeg er den eneste af os der har kørekort, men jeg arbejder langt væk fra vores hjem, og vi har prioritet vores bil. Vi bor i en helt almindelig 3-værelses lejebolig.
Jeg er så taknemmelig for at vi kan have et Nogenlunde liv via bla. Hans kontanthjælp, og jeg ved min mand kæmper for at blive en helt almindelig rask familiefar der går på arbejde hver dag og kommer hjem . Nu skal vi så måske til og undværre ham resten af vores liv, men hvor er jeg glad for at vi i det mindste ikke har skulle spekulere alt for meget over økonomien i disse foregående år.
Min erfaring er altså, at selvom man kan og vil arbejde eller bare ud i "aktivering" eller fleksjob, så er det ikke noget man bare liiiige kommer, ikke i min mands tilfælde i hvert fald! Hold op hvor har vi måtte "slå i bordet" når han har haft det godt, for at kommunen gad hjælpe ham ud i noget jobprøvelse!
Til slut vil jeg sige, hvis du går ind på min eller min mands Facebook , så ser du glade billeder af os og vores børn, sjove citater og kan læse om de sjove ting og aktiviteter vi laver eller har oplevet! -
OG aller sidst, JA vi begge er rygere, han har altid røget, jeg begyndte igen da jeg fik en fødselsdepression med vores yngste !
Stop med og døm, sæt dig ind i tingene, så kan det være du kunne få nogen svar eller hører nogen historier som forhåbentlig vil kunne sætte dine fordomme lidt på plads.