Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Ja, licens er ligesom en husleje man på ligge sig ind efter. 
men pænt mange fravælger at betale det. :-) 
Men derudover for du også tv, radio, internet. ? Der er da ingen grund til at betale for tv2 nyheder når man har dr? 
Så der må man priovotere. 

Man må jo tænke lidt videre i hvor meget arbejde der er i en uddannelse. 
Efter min menning, kunne du sagtens søge job i netto indtil du fik et arbejde som det du er uddannet som... 

Jeg ender aldrig på KH, så vil jeg hellere finde et arbejde i netto. :-)
eller starte ny uddannelse.

Man har 2 år til at finde et arbejde på dagpenge. det burde være riiigeligt. i hvertfald vikar jobs. :-)  

Men hvem skal betale den uendelige række af uddannelser folk så skal tage? Her tænker jeg ikke på SU, men bare på selve uddannelsen det er vitterlig dyrt at have et menneske gående på en uddannelse, lad os lege du er ved at uddanne dig til socialrådgiver det koster DK 262.000, så fik du ikke job og ville derfor hellere være lærer så kostede du lige DK 358.000 og du har stadig ikke bidraget med en enkelt skattekrone, hmm..... Og det er hvad det koster uden SU

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Puha den rotterede er bare så betændt. For ja selvsagt er der brodne kar, der er mennesker der kører systemet, der ikke gider arbejde, der arbejder sort, der nyder kontanthjælpen - men er det dem vi lovgiver i forhold til eller lovgiver i forhold til de mennesker (og de er flertallet) som hellere end gerne ville yde til samfundet, men som vi ikke kan finde plads til, de mennesker der oplever et stort identitstab ved at blive sat uden for arbejdsmarkedet. Lovgiver vi i forhold til dem der oplever krisen i deres liv enten ved de rammes på helbredet og ikke kan arbejde eller de som rammes af arbejdsnedlæggelser og ikke får arbejde trods utallige ansøgninger? Jeg personligt vil helst lovgive så jeg kan hjælpe dem der har brug for hjælp, og hvis der så smutter et par brodne kar med? Jeg vil da hellere få hjulpet for mange end for lidt. 

Kontanthjælpsloftet rammer børnene, hvorfor? Egentlig meget logisk boligstøtten regnes ind ind i den samlede indkomst fra det offentlige og der er større sandsynlighed for at en mor med 4 børn bor dyrere end den enlige kvinde uden børn, ergo rammes morens pengepung mere, hendes nedkomst går en del længere ned end den enlige. Og ja som Løkke sagde: et par tusind er jo bare et par sko, men et par tusind er bare for nogle et spørgsmål om børnene overhovedet får sko! Det rammer mor, men det rammer så sandelig også børnene. Og endnu mere fordi en del af os giver vores egne poder den samme holdning med hjemme fra: de på kontanthjælp er bare sløve mennesker der ikke gider arbejde, de er andenrangsmennesker, og nu kan andenrangsmenneskernes børn så virkelig peges ud....

ja vi kan være enige om, man må være bøjelig, man må tage hvad man kan. Sidder selv med en dejlig stor gæld grundet laaaang uddannelse, og opgav drømmen om at arbejde med min uddannelse. Betalte så selv en ny uddannelse mens jeg var på fuldtid og jeg kan da nogle dage virkelig være ked af jeg ikke fik lov at følge drømmen, ikke laver det som jeg brænder for, at hverdagen bare bliver ja netop hverdag og ikke fyldt med det som gør jeg føler jeg lever. Men alligevel føler jeg mig taknemmelig og privilegeret, for jeg har et arbejde, keg får en fast løn hver dag, jeg er sikret ved sygdom, jeg har en funktion, jeg får lov at yde til vores fælles, mine børn kan med stolthed i stemme!: min mor laver.....

Dine børn må være så stolte af dig. 
og jeg er glad for at dine børn kan sige; ''min mor arbejde som.....'' 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det gør min kommune.  
men jeg knokler til gengæld også 37+ timer for de penge jeg får 
så det er ligesom fuldtidsarbejde. 
også det sgu ikke meget man får når man arbejder fuld tid som studerende. 
men igen, det har jo intet med KH at gøre? 
Alle på KH kan da tage en uddannelse, og få pengene sammested fra som mig. 

Hvordan har din kommune betalt for dine uddannelser?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Du får det til at lyde som om at folk på kontanthjælp ikke gør en dyt for at komme videre? 

Ja, der er brodne kar, men der er så sandelig også mange som gerne vil ud på arbejdsmarkedet og vil videre? 

Så er der de syge, som er på kontanthjælp, hvad med dem? Skal de også bare tage sig sammen?

Du dømmer ud fra din egen fordom om hvordan folk på kontanthjælp er... 

Du får det til at lyde som om at folk på kontanthjælp ikke gør en dyt for at komme videre?

Det er jo bare MIN mening og opfattelse. 
af hvad man læser netop i denne tråd er der et godt eksempel?
og en tidligere tråd her inde var der også et godt ekspempel.. 
det kommer jo ikke bare ud af den blå luft. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Du aner jo simpelthen ikke hvad du taler om 

Jo det synes jeg nu nok jeg gør. :-) 
at du så ikke er enig og kun ser det fra dit syn er ikke mit problem. 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det gør min kommune.  
men jeg knokler til gengæld også 37+ timer for de penge jeg får 
så det er ligesom fuldtidsarbejde. 
også det sgu ikke meget man får når man arbejder fuld tid som studerende. 
men igen, det har jo intet med KH at gøre? 
Alle på KH kan da tage en uddannelse, og få pengene sammested fra som mig. 

Øh nej, da jeg tog en uddannelse klarede jeg mig på en SU, den var forresten den gang på 3400 for en udeboende og intet ekstra hvis man forsørger, men man kunne arbejde mere ved siden af. Jeg kunne da ikke gå op på kommunen og blive betalt for at uddanne mig. Kunne jeg ikke klare det måtte jeg tage lån (så det har jeg) eller opgive min uddannelse.

Da jeg så var færdig med min uddannelse anerkendte jeg at muligheden for arbejde var minimal så jeg betalte en ny uddannelse selv dvs. Jeg betalte for undervisningsomkostninger og arbejdede fuldtid ved siden af og det med to små børn - det lån betaler vi også stadig af på. Men alligevel får jeg slet ikke samme tanker som dig, for jeg føler mig bare sindsyg priviligeret at jeg kunne, dybt taknemmelig for jeg havde overskuddet til at tage min uddannelser. 

Men lidt svært at tage dit sure opstød om kh alvorligt når du selv finansieres af kommunen 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvis det er okay at blive ved at skære i kontanthjælpen, så burde de jo fjerne alle tillæggene på SU også. 

Og nej, du kan kun få tillæg på SU hvis du er enlig. Resten er LÅN = du skal betale det tilbage når du er færdig. 

Og jo, det kan jeg godt udtale mig om, for du har på et eller andet tidspunkt i din uddannelse været på SU, ingen uddannelse har elevløn fra start til slut. 

FEJL.. Min uddannelse er der INGEN SU i. 
undersøg sagerne igen. og kom så igen

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Men det er helt okay at du nu kan sidde og dømme os udfra de holdninger vi har i denne debat. Til grin. Jeg hopper ud herfra nu. 

Du sidder netop og dømmer på det groveste, og du tør ikke engang stå ved det.

Ligeså vel som jeg må have mine holdninger må du da også gerne have dine holdninger ?  

igen hvad vinder du på at jeg hedder 
anonym trådstarter 
eller 
Julemanden 
Intet.. 
altså come on... 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Så du dømmer folk ud fra hvad de skriver på Fb? Ja for Fb giver jo det rigtige billede af hvordan virkeligheden virkelig er...

Nu er det jo ikke alle på KH denne debat handler om. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Hvem sagde jeg snakker om mig selv?

Hvem siger jeg snakker om dig? 
det var blot et eksempel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.