Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg synes, at det er sjovere med debat, hvis TS ikke forsvinder ud af debatten med det samme. Provokation for provokationens skyld er sjovt, men ikke meget mere end dét. 

Jeg synes, at emnet er vigtigt - og derfor skal det debatteres. 

TS har (som jeg tidligere skrev) mange gode pointer, men det er lidt tyndt at være anonym i denne sammenhæng - vi er jo anonyme i forvejen! 

citere lige igen, at grunden til jeg er anonym er for at jeg kan deltage i andre debatter eller selv oprette nogen uden at blive haglet ned. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Dækadresse... Ikke ar jeg kender børnefamilier for så skal jeg melde det. Men kender weekend forældre som fx bor i kolonihavehus og så har dækadresse. 

Ja self det havde jeg ikke lige fantasi til at tænke på - men ja det lyder logisk 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg har måske svært ved at se forskellen, en profil kan jo lige så nemt forsvinde eller slette sig selv  

Dog kan det være lidt forvirrende at finde rundt i alle de anonyme svar. 

anonyme svar er velkommen i denne debat da jeg ved af erfaring herinde fra at folk er gode til at hagle hinanden ned, hvis man ikke er enig med over halvdelen...  
så jeg tænkte der nok ville komme flere svar hvis man kunne svare Anonymt. 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hvis medierne siger det, må der jo være noget om det. :-)
Og hvis du melder dig ind i forskellige KH grupper på fb så du slet ikke i tvivl om hvad der sker. 

Så hvis medierne siger jorden er flad så er der noget om det  nej undskyld, men at medierne siger noget gør det ikke til sandhed. Netop denne framing om den luddovne kontanthjælpsmodtager som har utrolig mange penge i forhold til den hårdtarbejdende sosu'er er så gennemtæsket og tilbagevist gang på gang med diverse beregninger, men det er så taknemmeligt at vende fingeren mod de andre og sige: det er deres skyld, deres skyld vi i DK skærer på dagsinstitutioners budgetter, deres skyld ældre.... Og vi æder det råt, vi elsker at få en logisk forklaring som er nem og overskuelig og som ikke kræver vi tænker og som endda også kan gøre os lidt forargede - den indre svinehund elsker at glamme lidt.

Men udover det så vil jeg give dig ret i, vi har et stort arbejde foran os, for der er brodne kar, der er dem som formår at få kontanthjælpen og tilskuddene til at vokse og desværre er det ofte noget der går ned gennem generationer, dem skal vi arbejde med, vi skal arbejde med deres holdning til at være en samfundsborger. Men vi kan godt gøre det uden at trampe på en hel del undervejs.

uafhæbgigt af hvor mange penge man får, så tror jeg de færreste med stolthed i stemmen til en komsammen præsenterer sig selv som kontanthjælpsmodtager. 

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

citere lige igen, at grunden til jeg er anonym er for at jeg kan deltage i andre debatter eller selv oprette nogen uden at blive haglet ned. 

Det er egentlig en kedelig begrundelse - ikke fordi jeg er ligeglad med om den der skriver er anonym eller ej, men nu ved jeg at du fx kunne bruge mine svar i denne debat imod mig i andre tråde... Lidt øv

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvis medierne siger det, må der jo være noget om det. :-)
Og hvis du melder dig ind i forskellige KH grupper på fb så du slet ikke i tvivl om hvad der sker. 

Hvis medierne siger det er det rigtigt?

Diverse Facebook grupper siger det??

Beklager det er godt nok mindre begavet at sige sådan eller er du 12 år ?

For hold da op!

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Trådstarter er skredet, lugter ad troll indlæg. Det er sgu for nemt at angribe dem på kontanthjælp. 

Hvad med minister pension for at have siddet i 3 måneder (ud over lønnen for de måneder)? Hvad med ekstra børnepenge til ministre, udbetalt til barnet er 18, selvom forælderen ikke er minister længere?  Det er så klamt med et folketing der lader hykleriet indenfor egne rækker sejre.. 

man sparker til dem der ligger ned i forvejen. Der er ingen tvivl om at der bliver mindre gaver, mindre tøj og færre fritidsaktiviteter til børnene i de familier...  

Nu er det sådan at jeg er studerende og lever et liv ved siden af baby.dk så jeg har ikke mulighed for at svare LIGE MED DET SAMME. 
folk siger jeg dømmer, hvad gjorde du så ikke lige der.?  
Men lev du bare videre i troen om at jeg er en troll. jeg klare den nok alligevel 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Først føler jeg lige for at påpege en faktuel fejl: DR er IKKE gratis, jeg betaler da hvertfald noget der hedder licens.. Det betaler jeg hvertfald. 

Ang. med at tage hvilket som helst arbejde, hvorfor så tage en uddannelse? Jeg har nu været ledig i et halvt år og vil da gerne lige give mit eget felt en chance inden jeg søger videre. Derudover vil ingen ansætte mig, da de alle ved jeg søger videre. 

Og ja, du kan godt passe hjemmet da du kan tage pauser, osv osv. Og ja børnene bliver tabt! Ledighedssystemet er skabt til at bryde en ned. Det får du af se når du kommer ud i det. Hvilket jeg ikke håber du gør, selvom du trænger til et virkelighedstjek!

Ja, licens er ligesom en husleje man på ligge sig ind efter. 
men pænt mange fravælger at betale det. :-) 
Men derudover for du også tv, radio, internet. ? Der er da ingen grund til at betale for tv2 nyheder når man har dr? 
Så der må man priovotere. 

Man må jo tænke lidt videre i hvor meget arbejde der er i en uddannelse. 
Efter min menning, kunne du sagtens søge job i netto indtil du fik et arbejde som det du er uddannet som... 

Jeg ender aldrig på KH, så vil jeg hellere finde et arbejde i netto. :-)
eller starte ny uddannelse.

Man har 2 år til at finde et arbejde på dagpenge. det burde være riiigeligt. i hvertfald vikar jobs. :-)  

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

ikke nødvendigvis afskaffe det. 
men der er jo en grund til at de bliver nød til at være SÅ hårde og give dem så lidt som muligt, så ikke det bliver udnyttet.... 

Hvilken grund?

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hvem har forsørget dig under alle de uddannelser du har taget?

Det gør min kommune.  
men jeg knokler til gengæld også 37+ timer for de penge jeg får 
så det er ligesom fuldtidsarbejde. 
også det sgu ikke meget man får når man arbejder fuld tid som studerende. 
men igen, det har jo intet med KH at gøre? 
Alle på KH kan da tage en uddannelse, og få pengene sammested fra som mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.