Anonym skriver:
tør godt at stå ved mine holdninger.
Men ønsker samtidig også at kunne deltage i andre debatter frem over.
Og jeg er klar over at efter denne tråd er folk tossede! :-)
Hvor ved du fra at langt de fleste nyder at være på kontanthjælp?
Fordi de ikke kæmper nok for et arbejde...
Hvor ved du fra, at langt de fleste modtagere af KH ikke allerede har sparet på alt hvad der kan spares på?
det kan jeg se udfra en gruppe på Facebook. Folk har biler, ryger, ser fjernsyn, osv så er der da ikke sparet på den konto ?
Hvor ved du fra, at KH modtagere bare laller den af derhjemme?
Igen ud fra hvad folk skriver herinde og på Facebook...
De fleste er da efter mine oplysninger i en eller anden form for aktivering?
ja og det er da også pisse fedt at de er det! Arbejd så meget du kan og få suppleret op!
Går du ind for sort arbejde, siden du mener at de da bare kan lave sorte penge?
går ind for det? Hmm ja. For tvivler på der ikke findes en eneste som ikke har tjent penge sort før....
Kender du nogle som er så syge, at de ikke kan arbejde - for det gør jeg - nogle mennesker er faktisk så syge, at de knap nok kan overkomme at passe deres familie, som alt andet end lige i min optik er vigtigere end at passe et arbejde.
nej det tror jeg ikke jeg kender til? Det var derfor jeg spurgte..
Jeg syntes hånden på hjertet at du udviser et ualmindeligt kedeligt menneske syn - at du er dig selv og ingen andre nærmest. At de mennesker som modtager KH er 2. rangsborgere.
fordi jeg er skuffet over folk ikke kæmper nok for deres familier og bare giver regeringen skylden?!
Du har taget den ene uddannelse efter den anden, du har sikkert modtaget SU - ergo har du fået penge af den danske befolkning! Du har fået din uddannelse betalt.
Jeg har aldrig fået SU :-)
men er det ikke også bedre og få penge for at knokle sig til en uddannelse. End og være der hjemme og have ondt af sig selv?
Hvad så efter endt uddanelse?
Søger arbejde allerede inden jeg er færdig. Og ja ellers må jeg sku bide i det sure æble og sidde i kassen i netto! Og gå med aviser!
Jeg har ingen børn endnu. Og friplads og børneyngeydelse har intet med kh at gøre. De får det jo også selvom de er på kh! 
Du ved intet om, folk kæmper - du læser på FB, som ikke er et validt sted at hente sin viden - det er sidestille Se&hør med Danmarks statetisk.
Antallet af kontanthjælpsmodtagere er steget med intet mindre end 70.000 siden krisen startede - ved du hvilken krise?
Dagpengeperioden blev halveret i 2010, da krisen var igang, ergo var der mange der røg fra statestikken Dp modtager til KH modtager, nærmste over natten.
Du går ind for sort arbejde - FØJ! Du kender ikke en eneste som ikke har lavet sort arbejde, så derfor bør alle forsørge sig selv på den måde?
Kh modtagere på frasige deres internet - hvordan skal de så kunne modtage breve fra det offentlige, lave ansøgninger og sende disse, samt modtage indkaldelse til jobsamtaler. Har de børn, hvordan skal de så kunne følge deres børns ugeplaner, som nu foregår over nettet?
De må ikke have bil? Jo det må de godt, og det kan for mange familier være en nødvendighed!
De må ikke bo i hus - hvad så med de som er blevet fyret under krisen, de som ikke længere kan modtage dagpenge og er teknisk insolvente - skal de sælge et hus med tab? Det er ikke engang sikkert de MÅ sælge deres hus for banken.
Du bliver altså nødt til at sætte dig lidt mere ind i tingene, hvis folk skal kunne tage dig alvorligt! Hvad vil en fremtdig arbejdsgiver ikke tænke hvis du henter din viden fra FB??