Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Ja, det er jeg også enig i. Det er kun fair, jeg har samme ordning med min ekskæreste ift vores datter. 

Jeg læste, og skrev det bare udefra at der var tale om friplads og derfor igen udgift til institution. :-) 

Jeg ved ikke om hun har friplads.. ?? kan man virkelig få det, når man har fast arbejde??? 

Hun er enlig forsørger, hendes kæreste er først lige flyttet ind, men jeg ved ikke om han har flyttet sin adresse hjem til hende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

sne190810

alenemor42 skriver:

Far betaler 1000 kr om måneden  og får 333 kr. Af mor hver måned så han kan købe tøj og fodtøj og overtøj deles de om at betale . Så han har da intet at brokke sig over.

Derud over er 1289 kr det absolutte minimum fastsat gennem statsforvaltningen. Har man en frivillig ordning må man jo betale mere hvis man har lyst til det.

Det er jeg så overhoved ikke enig i, jeg kender godt til satserne, reglerne osv omkring det hele. Men jeg er bare absolute ikke enig. :-)

Yurie skriver det ret godt i hendes indlæg. 

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om hun har friplads.. ?? kan man virkelig få det, når man har fast arbejde??? 

Hun er enlig forsørger, hendes kæreste er først lige flyttet ind, men jeg ved ikke om han har flyttet sin adresse hjem til hende. 

Det kommer an på hvad hun tjener(om året vil jeg mene)

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det kommer an på hvad hun tjener(om året vil jeg mene)

pas det ved jeg ikke. 
Hun har en fast aftenvagt stilling som social og sundhedshjælper. 

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

sne190810 skriver:

Det er jeg så overhoved ikke enig i, jeg kender godt til satserne, reglerne osv omkring det hele. Men jeg er bare absolute ikke enig. :-)

Yurie skriver det ret godt i hendes indlæg. 

Tak

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Nu når vi har fælles forældre myndighed, kan man så ikke tjekke det på en eller anden måde, om barnet har friplads? :-) 
Uden at spørger moren ad? 

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

pas det ved jeg ikke. 
Hun har en fast aftenvagt stilling som social og sundhedshjælper. 

Det tjener hun nok godt på, men du kan gå ind på borger.dk og se hvad hun betaler.

Ved du hvad de 1000 går til?

Og hvad præcis står du selv for? udover mad og sådan når du har barnet.

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nu når vi har fælles forældre myndighed, kan man så ikke tjekke det på en eller anden måde, om barnet har friplads? :-) 
Uden at spørger moren ad? 

Snak med kommunen. De må vel vide hvad der bliver betalt for barnet.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det tjener hun nok godt på, men du kan gå ind på borger.dk og se hvad hun betaler.

Ved du hvad de 1000 går til?

Og hvad præcis står du selv for? udover mad og sådan når du har barnet.

Jeg tror de 1000kr. går på hendes gæld af hendes nye bryster. 

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg tror de 1000kr. går på hendes gæld af hendes nye bryster. 

Ja, det kan du desværre ikke bevise, men hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig ned og se hvad du selv køber til jeres barn og hvad hun gør. Se om hun har friplads eller hvor meget hun betaler for det.

Husk hun får også børnepenge hver 3måned, gætter på at det gør du ikke.

Ikke for at være på tværs, men for at se om du faktisk betaler for dit barn eller til hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.