Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Anonym trådstarter

Jo, jeg er fint tilfreds med den aftale, hvis jeg så bare ikke skulle huske moren på det hver gang. 

Konstatere når barnet ikke skal gå i sommer jakker når det er vinter, samt have nye sko når de andre er for små. Og ligeså regntøj. :s 

men ellers er det en ok aftale. 

Jeg står selv for tøj, mad, bleer og oplevelser :-) 

moren bor sammen med hendes kæreste, så kan hun vel ikke få friplads? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Mami

Jeg aner intet om SF osv men syntes godt nok det er langt ude at man skal betale børnepenge når man selv har barnet halvdelen af tiden og halvdelen af udgifterne 

Anmeld Citér

2. november 2015

sne190810

alenemor42 skriver:

Det lyder bestemt som en rimelig aftale ! 

At mor har en kæreste har ingen indflydelse 

Nu er jeg bare lidt nysgerrig, men hvorfor er det du mener det er en helt fin aftale? :-) 

Altså, at moderen, på trods af far selv sørger for alm tøj, mad osv samt har barnet lige så meget hende, skal have 1000 kr af far hver måned udover BUY hver 3. Måned? 

Jeg spørger vitterligt af ren nysgerrighed, da jeg bare gerne vil prøve at forstå det, og høre baggrunden for den holdning  

Anmeld Citér

2. november 2015

sne190810

Anonym skriver:

Så er du jo ret godt stillet...alm bidrag er på knap 1300 kt pr måned.... Hvor du os selv skal stå for mad, bleer mm....

Jeg forstår godt hvis utilfredshed var wer h is du betalte fuld og selv skulle stå for tøj.... Men den aftale du har er jo win win for dig 

Han betaler jo selv for tøj, det er kun de større ting som sæson-overtøj og sko, mor betaler. 

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er fair at far skal lægge 1000 kr, når barnet er lige meget hos begge, de hver især betaler til en normal dagligdag når de har barnet. 

Og ja, mor betaler overtøj mm. Men hun får også BUY hver 3. måned, som jeg ikke tænker faren for noget af.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Nu er jeg bare lidt nysgerrig, men hvorfor er det du mener det er en helt fin aftale? :-) 

Altså, at moderen, på trods af far selv sørger for alm tøj, mad osv samt har barnet lige så meget hende, skal have 1000 kr af far hver måned udover BUY hver 3. Måned? 

Jeg spørger vitterligt af ren nysgerrighed, da jeg bare gerne vil prøve at forstå det, og høre baggrunden for den holdning  

Jeg vil gerne høre hvorfor du måske ikke synes det er en fin aftale?.

Måske det kunne få mig på andre syns tanker. 

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

Jeg vil gerne høre hvorfor du måske ikke synes det er en fin aftale?.

Måske det kunne få mig på andre syns tanker. 

Edit:
Så lige det der med inst. Hvis det er det de 1000 går til, så synes jeg det er fint nok, at han hjælper til.

Jeg forstår heller ikke hvordan det kan være rimligt at han skal betale 1000kr plus selv sørge for tøj og alt andet, når han har barnet..

Hun får børnepenge hver 3måned, det regner jeg ikke med at han gør, plus 1000kr fra ham hver måned og det eneste hun sørger for er overtøj og sko, resten klarer han selv.

Så han skal selv ud og købe ting til barnet, plus smide 1000kr til moren hver måned. Så jeg synes heller ikke det er en fair aftale.

Anmeld Citér

2. november 2015

SandraXOXO

sne190810 skriver:

Hvis nu feks hun betaler 2500 i inst hver måned, så er det vel fair at faren betaler 1000kr af det, og så går de der 3-4000 hver tredje måned måske til tøj sko sport og div til barnet? 

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

sne190810 skriver:

Far betaler 1000 kr om måneden  og får 333 kr. Af mor hver måned så han kan købe tøj og fodtøj og overtøj deles de om at betale . Så han har da intet at brokke sig over.

Derud over er 1289 kr det absolutte minimum fastsat gennem statsforvaltningen. Har man en frivillig ordning må man jo betale mere hvis man har lyst til det.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Far betaler 1000 kr om måneden  og får 333 kr. Af mor hver måned så han kan købe tøj og fodtøj og overtøj deles de om at betale . Så han har da intet at brokke sig over.

Derud over er 1289 kr det absolutte minimum fastsat gennem statsforvaltningen. Har man en frivillig ordning må man jo betale mere hvis man har lyst til det.

Du er lidt forkert på den. 

Jeg betaler kun mad og bleer.. og får 333kr om måneden til hverdagstøj. 

Moren betaler børnehave og overtøj, hverdagstøj og sko.. 
Hun bruger dog kun maks 1200kr. på sko og overtøj. når hun handler. 

Anmeld Citér

2. november 2015

sne190810

SandraXOXO skriver:

Hvis nu feks hun betaler 2500 i inst hver måned, så er det vel fair at faren betaler 1000kr af det, og så går de der 3-4000 hver tredje måned måske til tøj sko sport og div til barnet? 

Ja, det er jeg også enig i. Det er kun fair, jeg har samme ordning med min ekskæreste ift vores datter. 

Jeg læste, og skrev det bare udefra at der var tale om friplads og derfor igen udgift til institution. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.