Vi har som mange andre også beskriver her i tråden kun delvis fælles økonomi. Vi har hver vores lønkonto, hvor vores løn går ind og fra den betaler vi alle vores fælles udgifter (biler, hus, mad osv.) og så har vi frit råderum over restbeløbet på hver vores konto, hvor vi har ca. det samme tilbage hver måned.
Vi kunne da godt gøre det omvent og få vores løn ind på en fælles konto og så få "lommepenge" derfra, men jeg hader ordet "lommepenge" i den forbindelse, da jeg forbinder det med noget børn får. Jeg er voksen og tjener mine egne penge og får ikke lommepenge af nogen, så hos os har det intet med nærighed at gøre, da vi jo som sagt deler alle udgifter alligevel, men bare ikke via en fælles konto. Samtidig får jeg så heller ikke dårlig samvittighed, når jeg fyrer 15.000 af på en tøsetur til NYC, fordi min mand ikke har betalt til det.
En anden grund er den, som en anden også nævner, at ved et dødsfald vil fælles konti blive spærret, og det er ikke så fedt at få sin løn og eneste indtægt spærret i flere måneder samtidig med, at man er i sorg over at miste sin partner og har en million andre ting at håndtere i den forbindelse.
Anmeld
Citér