Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

Sprit25

Katafalk skriver:

Nej, det gør jeg faktisk ikke. Eftersom jeg ikke ejer et fjernsyn bliver det også lidt svært at se Ramssjang.

Det er korrekt. Ser dine børn på nogen måde bamse oh kylling eller andet? Hører du radio læser nyheder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

Hectar

Sprit25 skriver:

Det er korrekt. Ser dine børn på nogen måde bamse oh kylling eller andet? Hører du radio læser nyheder?

Jeg må nu indrømme at jeg nok for længst har passeret alder for hvornår det er sjovt at se Bamse og Kylling. Dertil kommer at jeg ingen børn har endnu og når den tid kommer får de heller ikke lov til at se DR's programmer. De skal ikke indoktrineres med det statslige propaganda.

Ja, jeg læser nyheder. Jeg har et abonnement på Berlingske og Politiken, så de kommer fint til min postkasse hver eneste morgen, året rundt. Derudover har jeg et abonnement på TV2 Play, Netflix og Viaplay, der gør at jeg selv kan bestemme hvad jeg vil se.

Det ville ikke kræve ret meget af DR at sætte en kode på deres programmer, så det rent faktisk kun er folk der betaler for deres produkter, der kan se det. TV2 har jo fundet ud af hvordan det virker.

Så - jeg bruger vitterligt ikke DR.

Anmeld Citér

6. august 2015

Carina:-)

Licens er træls men ja jeg betaler ligesom en del af min skat går til at nogen kan få SU selv om jeg aldrig selv har modtaget det .

Min vægtafgift går til veje som jeg måske aldrig kommer til at køre på -Min ejendomsskat går til f.eks boligsikring på trods af at jeg aldrig har modtaget boligsikring-og sådan kan man blive ved.

Hvis man kun skal betale for det som man reelt bruger vil mange mennesker slippe for at betale så meget i skat som de gør og mange andre vil sulte ihjel fordi de vil blive trukket så hårdt i skat at der intet vil være tilbage . 

Vi lever i et samfund hvor vi betaler for andres glæder  Og indimellem er det så os selv det også kommer til gode og andre gange er det ren udgift .

Jeg ser tv indimellem bruger nettet og hører også radio f.eks i bilen så self betaler jeg licens ligesom jeg betaler skat til blandt andet at dække mange ting som jeg aldrig kommer til at benytte men ogå mange som jeg gør. Sådan er det jo at bo i et velfærdssamfund som DK .Og ja jeg ville betale licens også selv om jeg evt ikke ejede et fjernsyn for tror de færreste kan sige sig fri for aldrig at høre radio eller bruge nettet.

Og igen så betaler jeg dagligt for ting jeg aldrig benytter så det gælder vel for alle at vil man nyde må man også yde også for de ydelser som kun "naboen "bruger

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Katafalk skriver:

Jeg må nu indrømme at jeg nok for længst har passeret alder for hvornår det er sjovt at se Bamse og Kylling. Dertil kommer at jeg ingen børn har endnu og når den tid kommer får de heller ikke lov til at se DR's programmer. De skal ikke indoktrineres med det statslige propaganda.

Ja, jeg læser nyheder. Jeg har et abonnement på Berlingske og Politiken, så de kommer fint til min postkasse hver eneste morgen, året rundt. Derudover har jeg et abonnement på TV2 Play, Netflix og Viaplay, der gør at jeg selv kan bestemme hvad jeg vil se.

Det ville ikke kræve ret meget af DR at sætte en kode på deres programmer, så det rent faktisk kun er folk der betaler for deres produkter, der kan se det. TV2 har jo fundet ud af hvordan det virker.

Tv 2 for 12 % af den licens man betaler, så helt fundet ud af det har de nu ikke

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

Hck skriver:

Tv 2 for 12 % af den licens man betaler, så helt fundet ud af det har de nu ikke

Okay, kan vi blive enige om at man skal betale for et abonnement på TV2 Play, mens man hverken skal bruge login eller betale for abonnement på DR.dk? Ergo har de jo ligesom fundet ud af det med at sætte en kode på. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Katafalk skriver:

Okay, kan vi blive enige om at man skal betale for et abonnement på TV2 Play, mens man hverken skal bruge login eller betale for abonnement på DR.dk? Ergo har de jo ligesom fundet ud af det med at sætte en kode på. 

Ja, det kan vi da godt, men derfor for de jo stadigvæk 12 % af den licens man betaler, så det er jo altså ikke kun drs statslige propaganda man støtter som du siger.

for mig lyder det som om at du har et eller andet imod staten generalt og lige nu tørrer den af på af så vil du ikke betale licens.

som en anden skriver , er der jo flere ting i samfundet som vi betaler til, som vi måske ikke lige bruger nuværende tidspunkt, men man ved jo aldrig om man kommer til det en dag.

Anmeld Citér

6. august 2015

Sprit25

Katafalk skriver:

Ja men du betaler også dobbelt for TV2. Gennem tvpakke og gennem deres hjemmeside hvor der ikke er gratis adgang til programmer

Anmeld Citér

6. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Hck skriver:

Ja, det kan vi da godt, men derfor for de jo stadigvæk 12 % af den licens man betaler, så det er jo altså ikke kun drs statslige propaganda man støtter som du siger.

for mig lyder det som om at du har et eller andet imod staten generalt og lige nu tørrer den af på af så vil du ikke betale licens.

som en anden skriver , er der jo flere ting i samfundet som vi betaler til, som vi måske ikke lige bruger nuværende tidspunkt, men man ved jo aldrig om man kommer til det en dag.

Jeg synes også der lyder sådan. At jeg så får en kommentar om jeg er statselsker.. Ja jeg kan faktisk godt lide den måde Danmark er. 

Jeg er ikke enig i alle ting, men jeg er alligevel glad for det. 

Derudover er jeg enig i dit indlæg

Anmeld Citér

6. august 2015

Frk.Jakobsen

Vidste i godt at hvis to mennesker bor sammen som et par, skal der betales en samlet licens for den bolig, men hvis to mennesker bor sammen som venner, skal der betales licens pr stk.

Det er jo direkte snyd fra deres side!

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Frk.Jakobsen skriver:

Vidste i godt at hvis to mennesker bor sammen som et par, skal der betales en samlet licens for den bolig, men hvis to mennesker bor sammen som venner, skal der betales licens pr stk.

Det er jo direkte snyd fra deres side!

Hvorfor er det direkte snyd ?. Hvis 2 mennesker deler en lejlighed som venner, bliver deres  indkomst jo heller ikke lagt sammen i en pulje og eventuelle tilskud fra staten beregnet ud fra det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.