Licens er træls men ja jeg betaler ligesom en del af min skat går til at nogen kan få SU selv om jeg aldrig selv har modtaget det .
Min vægtafgift går til veje som jeg måske aldrig kommer til at køre på -Min ejendomsskat går til f.eks boligsikring på trods af at jeg aldrig har modtaget boligsikring-og sådan kan man blive ved.
Hvis man kun skal betale for det som man reelt bruger vil mange mennesker slippe for at betale så meget i skat som de gør og mange andre vil sulte ihjel fordi de vil blive trukket så hårdt i skat at der intet vil være tilbage .
Vi lever i et samfund hvor vi betaler for andres glæder Og indimellem er det så os selv det også kommer til gode og andre gange er det ren udgift .
Jeg ser tv indimellem bruger nettet og hører også radio f.eks i bilen så self betaler jeg licens ligesom jeg betaler skat til blandt andet at dække mange ting som jeg aldrig kommer til at benytte men ogå mange som jeg gør. Sådan er det jo at bo i et velfærdssamfund som DK .Og ja jeg ville betale licens også selv om jeg evt ikke ejede et fjernsyn for tror de færreste kan sige sig fri for aldrig at høre radio eller bruge nettet.
Og igen så betaler jeg dagligt for ting jeg aldrig benytter så det gælder vel for alle at vil man nyde må man også yde også for de ydelser som kun "naboen "bruger
Anmeld
Citér