Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.117 visninger
77 svar
234 synes godt om
5. august 2015

simsen

Jeg har lige et spørgsmål.. min kæreste blev ringet op af licens, hvor de kunne se at vi har internet fra yousee. Og at vi nu ville få en regning. 

Mit spørgsmål er: har licens retten til at tjekke hvilken internetudbyder vi har?! For så vidt jeg ved må de ikke. 

Kommentarer vedrørende hvorvidt man skal betale licens eller ej frabedes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

1977

Profilbillede for 1977
simsen skriver:

Jeg har lige et spørgsmål.. min kæreste blev ringet op af licens, hvor de kunne se at vi har internet fra yousee. Og at vi nu ville få en regning. 

Mit spørgsmål er: har licens retten til at tjekke hvilken internetudbyder vi har?! For så vidt jeg ved må de ikke. 

Kommentarer vedrørende hvorvidt man skal betale licens eller ej frabedes. 

Ifølge bekendtgørelsen om medielicens - ja 

Anmeld Citér

5. august 2015

Hectar

Nej, det har de ikke og I kan vælge at afmelde jer igen uden at de kan gøre noget.

Jeg har aldrig betalt licens og kommer godt nok heller aldrig til det!

Anmeld Citér

5. august 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

De kan intet se.

smid regningen ud, læg på hvis de ringer og lad være med at åbne døren hvis de kommer. 

Så simpelt er det.

Anmeld Citér

5. august 2015

TNBC

hun har slettet sig..

Anmeld Citér

5. august 2015

bøllen

Katafalk skriver:

Nej, det har de ikke og I kan vælge at afmelde jer igen uden at de kan gøre noget.

Jeg har aldrig betalt licens og kommer godt nok heller aldrig til det!

Nu er jeg nysgerrig . Troede ikke man kunne undgå at betale licens hvis man har tv/ netværk ?? 

Anmeld Citér

5. august 2015

Frk.Jakobsen

Du skal bare afmelde 

De kan kontakte en og opfordre en til at melde sig til, eller de kan sende en regning.

Hvis de sender en regning skal denne betales, men du kan afmelde dig dagen efter og får så de fleste penge retur (undtagen for den ene dag)

Anmeld Citér

5. august 2015

sommerfuglen82

Man kan da ikke bare lade vær med at betale. vi sprang et år en regning over, men bum bum den blev pænt trukket af skat ved årsopgørsel.

Hader selv at skulle betale licens, den burde afskaffes

Anmeld Citér

5. august 2015

Frk.Jakobsen

Sagtens 

http://farvellicens.dk/succeshistorier-fra-licensafmeldere/

Anmeld Citér

5. august 2015

ninibadini

Hvis du får en regning fra dem, må du ikke bare ignorere den, for så opkræver de bare pengene gennem skat  Prøv at tjekke farvellicens.dk, der kan du se hvad du skal gøre for at undgå at betale. Alternativt kan du betale, afmelde dig og få pengene refunderet. Herefter benægter du bare hvis de ringer eller kommer forbi. De har ingen sag mod dig, og har ingen beføjelser. De vil bare gerne virke som om de har Men de har ikke ret til at komme indenfor fx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.