Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

Hectar

Sprit25 skriver:

Ja men du betaler også dobbelt for TV2. Gennem tvpakke og gennem deres hjemmeside hvor der ikke er gratis adgang til programmer

Ja, gennem den tv-pakke jeg ikke betaler til, fordi jeg ikke ejer noget fjernsyn. Halleluja! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

Hectar

Hck skriver:

Ja, det kan vi da godt, men derfor for de jo stadigvæk 12 % af den licens man betaler, så det er jo altså ikke kun drs statslige propaganda man støtter som du siger.

for mig lyder det som om at du har et eller andet imod staten generalt og lige nu tørrer den af på af så vil du ikke betale licens.

som en anden skriver , er der jo flere ting i samfundet som vi betaler til, som vi måske ikke lige bruger nuværende tidspunkt, men man ved jo aldrig om man kommer til det en dag.

Du har ikke noget imod at staten bestemmer hvilke nyheder vi skal have eller hvilke programmer vi skal se? Og kom ikke og sig at DR (eller andre medier for den sags skyld) ikke er farvede. Et godt eksempel er valgdebatterne under valgkampen.

Du betaler sådan set dobbelt op, hvis du både betaler licens og for en tv-pakke. Hvis licensen endelig skal være, kunne man jo med rette ligge den ind under prisen for en tv-pakke, så man reelt set kun betaler for noget man bruger.

Men ja, du har opdaget mig. Shame on me. Jeg bryder mig ikke om staten og dertil underliggende instanser, som f.eks. SKAT og DR. Hvor bliver steningen af? Og hvorfor er jeg ikke allerede flyttet til Somalia? Jeg hører jo slet ikke til i det danske samfund, vel? Der er jo kun plads til rygklappere.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

Carina:-) skriver:

Licens er træls men ja jeg betaler ligesom en del af min skat går til at nogen kan få SU selv om jeg aldrig selv har modtaget det .

Min vægtafgift går til veje som jeg måske aldrig kommer til at køre på -Min ejendomsskat går til f.eks boligsikring på trods af at jeg aldrig har modtaget boligsikring-og sådan kan man blive ved.

Hvis man kun skal betale for det som man reelt bruger vil mange mennesker slippe for at betale så meget i skat som de gør og mange andre vil sulte ihjel fordi de vil blive trukket så hårdt i skat at der intet vil være tilbage . 

Vi lever i et samfund hvor vi betaler for andres glæder  Og indimellem er det så os selv det også kommer til gode og andre gange er det ren udgift .

Jeg ser tv indimellem bruger nettet og hører også radio f.eks i bilen så self betaler jeg licens ligesom jeg betaler skat til blandt andet at dække mange ting som jeg aldrig kommer til at benytte men ogå mange som jeg gør. Sådan er det jo at bo i et velfærdssamfund som DK .Og ja jeg ville betale licens også selv om jeg evt ikke ejede et fjernsyn for tror de færreste kan sige sig fri for aldrig at høre radio eller bruge nettet.

Og igen så betaler jeg dagligt for ting jeg aldrig benytter så det gælder vel for alle at vil man nyde må man også yde også for de ydelser som kun "naboen "bruger

Du har jo ikke fattet en brik. *suk*

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Katafalk skriver:

Du har ikke noget imod at staten bestemmer hvilke nyheder vi skal have eller hvilke programmer vi skal se? Og kom ikke og sig at DR (eller andre medier for den sags skyld) ikke er farvede. Et godt eksempel er valgdebatterne under valgkampen.

Du betaler sådan set dobbelt op, hvis du både betaler licens og for en tv-pakke. Hvis licensen endelig skal være, kunne man jo med rette ligge den ind under prisen for en tv-pakke, så man reelt set kun betaler for noget man bruger.

Men ja, du har opdaget mig. Shame on me. Jeg bryder mig ikke om staten og dertil underliggende instanser, som f.eks. SKAT og DR. Hvor bliver steningen af? Og hvorfor er jeg ikke allerede flyttet til Somalia? Jeg hører jo slet ikke til i det danske samfund, vel? Der er jo kun plads til rygklappere.

Nu tror jeg ikke kun det er staten, der bestemmer hvilke nyheder jeg for, der er jo mange steder jeg kan søge dem og jo, jeg tror da alle medier er farvede i en eller grad også Berlingske og Politikken som du læser.

din sidste sætning synes jeg egenlig er så plat, så den gider jeg slet ikke kommentere nærmer på, synes helt ærligt at du er røget ret langt ud i en tråd, der faktisk bare drejede sig om hvor meget licens måtte tjekke.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

Hck skriver:

Nu tror jeg ikke kun det er staten, der bestemmer hvilke nyheder jeg for, der er jo mange steder jeg kan søge dem og jo, jeg tror da alle medier er farvede i en eller grad også Berlingske og Politikken som du læser.

din sidste sætning synes jeg egenlig er så plat, så den gider jeg slet ikke kommentere nærmer på, synes helt ærligt at du er røget ret langt ud i en tråd, der faktisk bare drejede sig om hvor meget licens måtte tjekke.

HAHAHAHA

Anmeld Citér

6. august 2015

Carina:-)

Katafalk skriver:

Du har jo ikke fattet en brik. *suk*

Så må du jo forklare mig det så jeg fatter det 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Katafalk skriver:

HAHAHAHA

Hahahaha, hvad ?

Anmeld Citér

6. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Katafalk skriver:

Du må for min skyld mene, hvad du vil om licens, DR og staten, men din holdning til de to førstnævnte drukner i retorikken om "statselskere" m.v. Jeg forstår, du er en slags frihedskæmper, der i modsætning til den gemene, hjernevaskede hob har set lyset - og nu heroisk nedkæmper staten ved ikke at betale licens. Er det ikke nok at nyde den følelse uden at nedgøre alle, der ikke har gennemskuet konspirationen? 

Anmeld Citér

6. august 2015

serinasmor

Katafalk skriver:

Jo, du kan gå på biblioteket

I så fald må du bruge forholdsvis meget tid på biblioteket  

Jeg har meget svært ved at tro på at dem der er så aktive på et forum at de reelt har en profil og aktivt stiller og svarer på et spørgsmål i et forum på nettet kun har netadgang fra biblioteket  

Så kan det godt være at de aldrig ser tv, læser nyheder på nettet eller hører radio ... Eller ser nogle for DR eller andre danske kanaler dansk producerede tv klip ... Men hvis man ejer en dims der kan gå på nettet skal man i DK betale medielicens ... Så er du velkommen til at ytre dig om at dette er forkert - lave demonstrationer og forsøge at råbe politikere op med dit budskab ... Men indtil det bliver vedtaget at medielicens afskaffes af demokratiet har man pligt til at betale licens hvis man ejer sådan en dimsuafhængigt af hvilken type det er og om man benytter sig af DR eller ej  

Anmeld Citér

6. august 2015

TNBC

I så fald må du bruge forholdsvis meget tid på biblioteket  

Jeg har meget svært ved at tro på at dem der er så aktive på et forum at de reelt har en profil og aktivt stiller og svarer på et spørgsmål i et forum på nettet kun har netadgang fra biblioteket  

Så kan det godt være at de aldrig ser tv, læser nyheder på nettet eller hører radio ... Eller ser nogle for DR eller andre danske kanaler dansk producerede tv klip ... Men hvis man ejer en dims der kan gå på nettet skal man i DK betale medielicens ... Så er du velkommen til at ytre dig om at dette er forkert - lave demonstrationer og forsøge at råbe politikere op med dit budskab ... Men indtil det bliver vedtaget at medielicens afskaffes af demokratiet har man pligt til at betale licens hvis man ejer sådan en dimsuafhængigt af hvilken type det er og om man benytter sig af DR eller ej  

Jeg tror man skal arbejde på et bibliotek for at være så aktiv som nogle er herinde, hvis man kun bruge biblioteket...

Men hvad så med weekender og aftner/natten? Hmmm...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.