Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

Sprit25

Hck skriver:

Nu tror jeg ikke kun det er staten, der bestemmer hvilke nyheder jeg for, der er jo mange steder jeg kan søge dem og jo, jeg tror da alle medier er farvede i en eller grad også Berlingske og Politikken som du læser.

din sidste sætning synes jeg egenlig er så plat, så den gider jeg slet ikke kommentere nærmer på, synes helt ærligt at du er røget ret langt ud i en tråd, der faktisk bare drejede sig om hvor meget licens måtte tjekke.

Jeg har lige skrevet speciale om medierne. Og nej DR er IKKE mere rød end andre. Det er et rygte de ikke kan slippe. Organisationen er rød men selve nyhederne er ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Katafalk skriver:

Du har ikke noget imod at staten bestemmer hvilke nyheder vi skal have eller hvilke programmer vi skal se? Og kom ikke og sig at DR (eller andre medier for den sags skyld) ikke er farvede. Et godt eksempel er valgdebatterne under valgkampen.

Du betaler sådan set dobbelt op, hvis du både betaler licens og for en tv-pakke. Hvis licensen endelig skal være, kunne man jo med rette ligge den ind under prisen for en tv-pakke, så man reelt set kun betaler for noget man bruger.

Men ja, du har opdaget mig. Shame on me. Jeg bryder mig ikke om staten og dertil underliggende instanser, som f.eks. SKAT og DR. Hvor bliver steningen af? Og hvorfor er jeg ikke allerede flyttet til Somalia? Jeg hører jo slet ikke til i det danske samfund, vel? Der er jo kun plads til rygklappere.

Ja man kan åbenbart altid trække det kort..

Anmeld Citér

6. august 2015

M &.I

Kan de se om man har internettet?? Jeg hader den licens de irrirtere mig.  Eller kan de se noget i hvert fald???? 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
M &.I skriver:

Kan de se om man har internettet?? Jeg hader den licens de irrirtere mig.  Eller kan de se noget i hvert fald???? 

Ja, den kan være irriterende. Ved ikke hvor meget de kan se, men i princippet må du jo ikke eje noget der kan gå på nettet, en radio eller et tv, uden at betale licens.

Anmeld Citér

6. august 2015

modesty

Saphiira skriver:

Jeg nå være underlig. Jeg betaler glædeligt licens, men jeg kan også godt lide at høre deres radio og mange af deres programmer. 

Jeg betaler licens udelukkende fordi jeg har en computer. Ser aldrig TV udover HBO Nordic og Netflix, som jeg gladeligt betaler for, fordi jeg rent faktisk bruger de tjenester. Fuldstændigt pip i låget at jeg skal betale til en "public service" (meget ironiske citationstegn) kanal som DR når jeg aldrig benytter mig af hverken deres TV eller deres radio.

Anmeld Citér

6. august 2015

modesty

Hck skriver:

Ja, størstedelen går til dr, men den går jo også til tv 2 og flere andre ting, så bare fordi at man ikke lige ser dr eller høre deres radio kanal, så bruger man jo alligevel med 99 % sikkerhed et af de produkter som licensen går til.

ikke fordi at jeg er fan af licens, men jeg synes heller ikke at det er helt beretiget at man ikke betaler bare fordi at man ikke lige ser dr

Nej, man bruger så absolut ikke med 99% sikkerhed et af de produkter som licensen går til. Jeg bruger INGEN services som licensen går til. Nul. Jeg betaler alligevel fordi jeg simpelthen ikke er i stand til at lyve, og jeg blev ringet op af en dame som spurgte mig om jeg havde en computer. Ja, det har jeg. Den bruger jeg til at se netflix, HBO Nordic, Vice News, høre en hulens masse podcasts. Alt sammen noget der INTET har med medielicensen at gøre.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
modesty skriver:

Nej, man bruger så absolut ikke med 99% sikkerhed et af de produkter som licensen går til. Jeg bruger INGEN services som licensen går til. Nul. Jeg betaler alligevel fordi jeg simpelthen ikke er i stand til at lyve, og jeg blev ringet op af en dame som spurgte mig om jeg havde en computer. Ja, det har jeg. Den bruger jeg til at se netflix, HBO Nordic, Vice News, høre en hulens masse podcasts. Alt sammen noget der INTET har med medielicensen at gøre.

Tja, det mener jeg nu stadigvæk, men det kan da godt være at du har ret, men det vil sige at du ser aldrig nogen dansk lavet film, eller høre nogle former for lokal radio ?, som en andel jo også går til.

Dr for helt klart den største andel af licensen, men der er jo flere andre, der også for noget af den, bl.a kulturstyrelse, lokal radioer og det danske film institut.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

M &.I skriver:

Nej, det kan de ikke

Anmeld Citér

6. august 2015

M &.I

Katafalk skriver:

Nej, det kan de ikke

Jeg har afmeld på hjemmesiden lige før,  men jeg har en regning som jeg snart skal betale, skal jeg alligevel betale den eller?? 

Anmeld Citér

6. august 2015

lineog4

Katafalk skriver:

Okay, kan vi blive enige om at man skal betale for et abonnement på TV2 Play, mens man hverken skal bruge login eller betale for abonnement på DR.dk? Ergo har de jo ligesom fundet ud af det med at sætte en kode på. 

Og det må de fordi de kun er delvist licens finansieret og ikke på samme måde underlagt public service kravene.

men ikke desto mindre får TV2 stadig en del af licens pengene, også til at kunne køre TV2 play. Så har du TV2 play burde du også i med logikken: jeg vil kun betale for det jeg bruger, betale licens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.