Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

Hectar

serinasmor skriver:

Men det vil jo være løgn og latin - for alle der er at finde i dette forum(og alle andre steder på nettet i øvrigt) .. man kan ikke komme på nettet uden at have adgang til et licenspligtigt apparat

Jo, du kan gå på biblioteket

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

Hectar

Sprit25 skriver:

Ej du kan på ingen måde sammenligne de to ting. Bliver faktisk lidt harm! Bruger de virkelig ALDRIG DR's programmer? Ikke engang ramasjang. 

Nej, det gør jeg faktisk ikke. Eftersom jeg ikke ejer et fjernsyn bliver det også lidt svært at se Ramssjang.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

Saphiira skriver:

Det kan jo slet ikke sammenlignes!!

Det er samme princip. En statsmagt udsteder en lov, der siger at du skal gøre som de befaler, ellers falder der brænde ned. I det ene tilfælde med licens har de bare været så smarte ikke at give DR hjemmel til at sanktionere.

Anmeld Citér

6. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Katafalk skriver:

Det er samme princip. En statsmagt udsteder en lov, der siger at du skal gøre som de befaler, ellers falder der brænde ned. I det ene tilfælde med licens har de bare været så smarte ikke at give DR hjemmel til at sanktionere.

Det kan godt være det er samme princip, men det er OVERRHOVEDET ikke det samme, og det KAN ikke sammenlignes! 

Der er mange ting, som er trælse her i verden. Men folk gør det alligevel. Hvis du vil gøre noget for at få fjernet licens, så kunne du måske gøre en aktiv indsats for det (ved ikke om du gør det?) men det er den eneste vej frem. 

Men jeg synes også livet er for kort til at snyde jeg ville simpelthen have så dårlig samvittighed. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

sommerfuglen82 skriver:

Det skete også kun den ene gang, ellers betaler vi altid 
Det er omkring 7 år siden. vi fik nogle uventede regninger pga en bil der gik i stykker og valgte derfor at lade regningen ligge til måneden efter, men ja så glemte vi alt om den...men siden den gang er den kommet på pbs så vi er sikre på den bliver betalt  er så surt at betale renter osv.

vi blev automatisk tilmeldt da manden på et tidspunkt arbejdede for DR og derfor brød vi os ikke om at snyde og kunne heller ikke rigtig da vi fik internet via hans arbejde 

Bliver man opdaget i at snyde koster det kassen og det gider vi ikke Men øv det er sure penge at betale

De har ingen mulighed for at opdage at man "snyder" (grimt ord, da jeg alligevel ikke bruger deres produkter). Jovist, licensmanden kan komme forbi og tilmelde dig, men så afmelder du dig bare igen ligeså snart det er gjort og siger at han har tilmeldt dig på et forkert grundlag. De har ikke bemyndigelse til at tjekke i nogle registre om du brugere internet/fjernsyn/what so ever.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Nu hedder det jo faktisk medie licens, så bare du ejer en tlf der kan gå på nettet har man betalingspligt. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

Saphiira skriver:

Det kan godt være det er samme princip, men det er OVERRHOVEDET ikke det samme, og det KAN ikke sammenlignes! 

Der er mange ting, som er trælse her i verden. Men folk gør det alligevel. Hvis du vil gøre noget for at få fjernet licens, så kunne du måske gøre en aktiv indsats for det (ved ikke om du gør det?) men det er den eneste vej frem. 

Men jeg synes også livet er for kort til at snyde jeg ville simpelthen have så dårlig samvittighed. 

Hvorfor skulle jeg have dårlig samvittighed over ikke at betale til noget, som jeg ikke bruger? Statselsker logik 

Jeg gør også noget aktivt for at få fjernet licensen. Det er oldnordisk og hører ikke til i et moderne samfund anno 2015. Eneste vej frem er bare at nægte at betale. Australien fik faktisk afskaffet deres licens, fordi folk stoppede med at betale til det.

Anmeld Citér

6. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Katafalk skriver:

Hvorfor skulle jeg have dårlig samvittighed over ikke at betale til noget, som jeg ikke bruger? Statselsker logik 

Jeg gør også noget aktivt for at få fjernet licensen. Det er oldnordisk og hører ikke til i et moderne samfund anno 2015. Eneste vej frem er bare at nægte at betale. Australien fik faktisk afskaffet deres licens, fordi folk stoppede med at betale til det.

Statselsker logik? What? 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

Hck skriver:

Nu hedder det jo faktisk medie licens, så bare du ejer en tlf der kan gå på nettet har man betalingspligt. 

Men det ændrer ikke på at licensen går til DR, der mest af alt bruger pengene på store prestigeprojekter, som f.eks. DR-byen og latterlige genudsendelser.

Netop derfor kommer jeg aldrig til at betale licens. Aldrig.

Anmeld Citér

6. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Katafalk skriver:

Men det ændrer ikke på at licensen går til DR, der mest af alt bruger pengene på store prestigeprojekter, som f.eks. DR-byen og latterlige genudsendelser.

Netop derfor kommer jeg aldrig til at betale licens. Aldrig.

Ja, størstedelen går til dr, men den går jo også til tv 2 og flere andre ting, så bare fordi at man ikke lige ser dr eller høre deres radio kanal, så bruger man jo alligevel med 99 % sikkerhed et af de produkter som licensen går til.

ikke fordi at jeg er fan af licens, men jeg synes heller ikke at det er helt beretiget at man ikke betaler bare fordi at man ikke lige ser dr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.