Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2015

helle85

Frk.Jakobsen skriver:

Du skal bare afmelde 

De kan kontakte en og opfordre en til at melde sig til, eller de kan sende en regning.

Hvis de sender en regning skal denne betales, men du kan afmelde dig dagen efter og får så de fleste penge retur (undtagen for den ene dag)

hvad så nå man har et tv og ikke vil lyve om det ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2015

Hectar

sommerfuglen82 skriver:

Man kan da ikke bare lade vær med at betale. vi sprang et år en regning over, men bum bum den blev pænt trukket af skat ved årsopgørsel.

Hader selv at skulle betale licens, den burde afskaffes

Man skal ikke bare lade være med at betale, for så bliver den trukket over Skat. Hvis man aldrig har været tilmeldt kan de af gode grunde ikke trække nogle penge.

Anmeld Citér

5. august 2015

Hectar

EBK skriver:

De kan intet se.

smid regningen ud, læg på hvis de ringer og lad være med at åbne døren hvis de kommer. 

Så simpelt er det.

Nej nej nej, smid for Guds skyld aldrig regningen ud! Ring og sig du vil have aktindsigt i egen sag og sig at du aldrig har tilmeldt dig fordi du ikke ejer noget licenspligtigt. SÅ ligger de sig fladt ned og trækker regningen tilbage.

Anmeld Citér

5. august 2015

Hectar

bøllen skriver:

Nu er jeg nysgerrig . Troede ikke man kunne undgå at betale licens hvis man har tv/ netværk ?? 

Sagtens. DR har ikke bemyndigelse til at tjekke om du ejer licenspligtige apparater. Hvis du siger du ikke ejer noget licenspligtigt, kan de ikke røre dig.

Har som sagt aldrig betalt licens og kommer heller aldrig til det. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Hectar

helle85 skriver:

hvad så nå man har et tv og ikke vil lyve om det ???

Ja, så må du jo betale licens ligesom alle andre statselskere. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg nå være underlig. Jeg betaler glædeligt licens, men jeg kan også godt lide at høre deres radio og mange af deres programmer. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Hectar

Saphiira skriver:

Jeg nå være underlig. Jeg betaler glædeligt licens, men jeg kan også godt lide at høre deres radio og mange af deres programmer. 

Jeg ser aldrig fjernsyn og især ikke DR. Ejer faktisk ikke noget fjernsyn, så det er direkte stupidt at betale til DR for noget jeg ikke bruger.

Anmeld Citér

5. august 2015

Christine

Saphiira skriver:

Og jeg må være dum. Jeg bruger ikke DR men betaler licens fordi det skal vi nu engang og jeg har ikke samvittighed til at snyde 

Anmeld Citér

5. august 2015

bøllen

Katafalk skriver:

Sagtens. DR har ikke bemyndigelse til at tjekke om du ejer licenspligtige apparater. Hvis du siger du ikke ejer noget licenspligtigt, kan de ikke røre dig.

Har som sagt aldrig betalt licens og kommer heller aldrig til det. 

Okay tak for svar . Jeg blev enlig sidste år der gik dælme ikke længe før jeg blev ringet op angående Licens . Havde betalt men da det stod i min mands navn og han fraflyttede flyttede licens med , så måtte betale igen . 

Troede godt nok ikke det var muligt at slippe 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hectar

bøllen skriver:

Okay tak for svar . Jeg blev enlig sidste år der gik dælme ikke længe før jeg blev ringet op angående Licens . Havde betalt men da det stod i min mands navn og han fraflyttede flyttede licens med , så måtte betale igen . 

Troede godt nok ikke det var muligt at slippe 

Du skal bare sige at du ikke har nogle licenspligtige apparater. Husk at være venlig og kontant i dine svar. Et sådant opkald varer maks 30 sekunder, indtil DR-medarbejderen selv lægger på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.