Licens!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

modesty

Tja, det mener jeg nu stadigvæk, men det kan da godt være at du har ret, men det vil sige at du ser aldrig nogen dansk lavet film, eller høre nogle former for lokal radio ?, som en andel jo også går til.

Dr for helt klart den største andel af licensen, men der er jo flere andre, der også for noget af den, bl.a kulturstyrelse, lokal radioer og det danske film institut.

Jeg hører ALDRIG dansk radio og ser ALDRIG dansk TV.

Jeg betaler hjertens gerne den minimale del af licensen som går til at delfinansiere de danske spillefilm som jeg går i biografen, og betaler en biografbillet, for at se.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

Loa

modesty skriver:

Jeg hører ALDRIG dansk radio og ser ALDRIG dansk TV.

Jeg betaler hjertens gerne den minimale del af licensen som går til at delfinansiere de danske spillefilm som jeg går i biografen, og betaler en biografbillet, for at se.

Men sådan er det jo nu en gang bare skruet sammen med den licens. 

Skal folk uden bil så sige de ikke gider betale den del af skatten der går til vedligeholdelse af veje....? 

Jeg fatter simpelhen ikke folk gider have den licens debat over og over igen. Betal den nu bare for filan da! Forsøger folk også at undgå at betale skat fordi det ikke lige er det de synes deres penge skal gå til....

Anmeld Citér

7. august 2015

Hectar

M &.I skriver:

Jeg har afmeld på hjemmesiden lige før,  men jeg har en regning som jeg snart skal betale, skal jeg alligevel betale den eller?? 

Den er du nok nød til at betale. Afmeldingen gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men fra dags dato.

Anmeld Citér

7. august 2015

Hectar

lineog4 skriver:

Og det må de fordi de kun er delvist licens finansieret og ikke på samme måde underlagt public service kravene.

men ikke desto mindre får TV2 stadig en del af licens pengene, også til at kunne køre TV2 play. Så har du TV2 play burde du også i med logikken: jeg vil kun betale for det jeg bruger, betale licens.

Jeg betaler skam også for det jeg bruger - 129 kr. om måneden for et abonnement. Hvis man endelig skal betale licens kan de ligge det ind i beløbet. Indtil da betaler jeg kun for de streamingstjenester jeg har brug for.

Anmeld Citér

7. august 2015

modesty

Men sådan er det jo nu en gang bare skruet sammen med den licens. 

Skal folk uden bil så sige de ikke gider betale den del af skatten der går til vedligeholdelse af veje....? 

Jeg fatter simpelhen ikke folk gider have den licens debat over og over igen. Betal den nu bare for filan da! Forsøger folk også at undgå at betale skat fordi det ikke lige er det de synes deres penge skal gå til....

Næ, for jeg bruger jo vejene. Og selvom jeg ikke gjorde, så er de en essentiel del af landets infrastruktur og dermed vores civilisation. På samme måde som jeg også gladeligt betaler til f.eks SU og kontanthjælp selvom jeg ikke får noget ud af den. Og på samme måde som jeg IKKE betaler kirkeskat (tak stat, for at det er en valgfri skat).

Argumentet for licens handler om at man, ved at poste milliarder af kroner i en statsejet radio- og TV-station, kan levere varieret public service til folket. Uddanne og oplyse. Sådan var det også engang, men det røg fløjten da TV2 blev introduceret på det danske TV-marked (ikke at dette er en dårlig ting) og DR begyndte at konkurrere på præmisser som intet havde med public service at gøre - tværtimod (dette er en dårlig ting).

Quizprogrammer, talentkonkurrencer og realityshows har overtaget sendefladen (og budgettet), og de få interessante ting som DR producerer, bliver lavet på minimale budgetter fordi de ikke prioriteres.

Derudover er der noget der hedder internettet nu. Der er uendelige muligheder for mærkelige små nicheprogrammer, fede TV-serier og dokumentarer, som totalt har overflødiggjort DRs pseudo public service. 

Flow TV er en død sild.

Nej, jeg forsøger ikke at undgå at betale skat. Men jeg stemmer f.eks på de politikere som mener at pengene skal gå til de samme ting som jeg mener.

At påstå at man totalt ukritisk skal acceptere tingenes tilstand i det samfund man lever i, det er jo ignorant. I så fald ville kvinder ikke have stemmeret og abort ville være ulovligt og og og.

PS: Læg mærke til at jeg rent faktisk betaler licens. Men det er ikke ensbetydende med at jeg er enig i systemet. Engang havde det sin berettigelse - men ikke længere.

Anmeld Citér

7. august 2015

silassui

Nu er jeg nysgerri.. Jeg troede at alle skal betale licens da det som andre skriver indbefatter Tv internet og mobil telefoni tager jeg helt fejl?

Anmeld Citér

7. august 2015

modesty

silassui skriver:

Nu er jeg nysgerri.. Jeg troede at alle skal betale licens da det som andre skriver indbefatter Tv internet og mobil telefoni tager jeg helt fejl?

Nej, du tager ikke fejl. Hvis man ejer et sendeapparat eller et apparat med adgang til internettet, skal man betale licens. Men licens har ikke ret til at afkræve oplysninger om du ejer disse apparater.

Anmeld Citér

7. august 2015

silassui

modesty skriver:

Nej, du tager ikke fejl. Hvis man ejer et sendeapparat eller et apparat med adgang til internettet, skal man betale licens. Men licens har ikke ret til at afkræve oplysninger om du ejer disse apparater.

ok super tak ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.