Hapiness is motherhood skriver:
Det er virkelig en svær debat, som iøvrigt er meget oppe lige nu. Personligt er jeg meget imod licens, da man sagtens kan indføre brugerbetaling og undgå at en masse som rent faktisk ikke benytter DR's tjenester, bliver uretmæssigt opkrævet. Jeg har et TV (ja), en computer (ja) og en mobil (ja), men dette er ikke ensbetydende med at jeg benytter DR. Jeg har faktisk ingen TV pakke og dermed INGEN adgang til DR på mit TV og jeg lytter ikke til radio, jeg nyder en god film og det samme gør mit barn til tider (ingen ramasjang).
Men DR mener altså at fordi jeg har ADGANG så skal jeg betale. Det ville jo være det samme som at vi straffede forbrydelser som potentielt KUNNE blive begået. Lidt alla "du har muligheden" princippet. Ergo synes jeg det er helt forkert og jeg har ingen skrupler ved at afvise en licens regning, når jeg nu rent faktisk ikke benytter deres tjenester. Det er en skjult skat og det er spørgsmål om tid, før det går op for politikerne at det moderne samfund ikke nødvendigvis ser DR fordi de har fjernsyn.
Jeg er enig i, at det er en dum måde det er gjort på. At man tvinger folk som ikke bruger det til at skulle betale, men jeg tror stadigvæk ikke, at det er vejen frem at man lader være med at betale.
Så må man gøre noget mere for det! Jeg ved der er en Mand(kan ikke huske navn) som rent faktisk prøver at få det afskaffet, og han har fået meget omtale og følgere på Fb fx.
Nu er det sådan at man desværre SKAL betale, så kan jeg slet ikke forstå at man gør alt muligt for ikke at gøre det. Men der er vi forskellige. Nu bruger jeg så nogle af DR's tjenester så jeg betaler gerne. Jeg har slet ikke samvittighed til ikke at betale, også selvom jeg ikke brugte det.
Anmeld
Citér