Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

Patriark

Anonym skriver:

Kan sagtens se det fra deres side, forstår bare ikke at de ikke bliver sendt videre eller noget? Og især at der ikke er nogen som spørger om man er ok med fremmede mænd på stuen, når man ligger og skal sove 

Han er jo ikke fremmede i den forstand, at han har sin kone liggende på stuen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Carina:-)

Jeg kan godt forstå dig - 

Ville heller ikke bryde mig om det ,men ikke fordi det er en mand men kan ikke lide at sove når der sidder andre ved siden af ...Primær fordi jeg godt kan finde på at snorke 

Men tror det mange steder er blevet sådan at ressourserne ikke er til at tage de hensyn ,og manden skal self også blive ved hans kone. 

Tænker det har været lige så træls for ham som for jer andre- 

Måske du kunne snakke med en sygeplejeske og stille og roligt fortælle hvordan du har det og at du har svært ved at få aflastet . 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Carina:-)

Patriark skriver:

Han er jo ikke fremmede i den forstand, at han har sin kone liggende på stuen.

Han er jo fremmed for ts så mon ikke det er det hun mener.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Det kan jo også ha noget gøre med , at det også er i ferie perioden for personalet, så det har måske været en hjælp for de sygeplejersker der var, at hendes mand " passede" hende.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det er det jeg mener, for mig er han fremmed. 

Der var ledige stuer, så mulighederne var der. 

Havde de blot spurgt, og de havde fundet en løsning, havde jeg det bedre med det, er ikke urimelig når der er grunde til det. Men hvor jeg ligger har de altid været strikse med lige netop den del, og har der været særlige omstændigheder er man blevet spurgt. 

Feks under min 1 fødsel lå jeg på stue med 2 andre kvinder, var meget dårlig pga igangsættelse, min mand måtte ikke være der, men de 2 kvinder måtte gerne have deres mænd på stuen. De spurgte, og vi fandt netop en løsning, som ikke var optimal, men jeg kunne leve med det og følte mig hørt. Jeg blev netop skærmet af

jeg har fuld forståelse for at hendes kæreste/mand skal være hos hende, og man kan jo finde løsning hvor alle bliver taget hensyn til. 

At negligere de følelser og mine problematikker, hjælper mig ikke rigtig, der må være forståelse for alle parter, jeg er ikke bare lidt genert, men værner om min blufærdighed af personlige årsager. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Havde de blot spurgt, og de havde fundet en løsning, havde jeg det bedre med det, er ikke urimelig når der er grunde til det. Men hvor jeg ligger har de altid været strikse med lige netop den del, og har der været særlige omstændigheder er man blevet spurgt. 

Feks under min 1 fødsel lå jeg på stue med 2 andre kvinder, var meget dårlig pga igangsættelse, min mand måtte ikke være der, men de 2 kvinder måtte gerne have deres mænd på stuen. De spurgte, og vi fandt netop en løsning, som ikke var optimal, men jeg kunne leve med det og følte mig hørt. Jeg blev netop skærmet af

jeg har fuld forståelse for at hendes kæreste/mand skal være hos hende, og man kan jo finde løsning hvor alle bliver taget hensyn til. 

At negligere de følelser og mine problematikker, hjælper mig ikke rigtig, der må være forståelse for alle parter, jeg er ikke bare lidt genert, men værner om min blufærdighed af personlige årsager. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Som en har skrevet så koster det hvis de (unødvendigt), skal tage ledige stuer i brug..

Hvis du har en god grund til ikke at bryde dig om fremmede mænd, andet end almen blufærdighed, så hjælper det jo ikke at skrive om det herinde. Det eneste som måske kunne hjælpe dig, var hvis du snakkede med personalet.

Anmeld Citér

21. juli 2015

ErDetSnartNU

Hvis du vil have særlige vilkår eller ikke kan acceptere at andre har støttepersoner med (det være sig både mænd eller kvinder) kunne det være du skulle betale for en enestue på et privathospital i stedet for? 

Derudover så tror jeg at du ville gøre dig selv en tjeneste ved at overveje hvorfor det er så slemt med manden på stuen. Du skærer alle mænd over en kam som være de nogle "farlige" nogle som man skal skærmes fra og det må være svært for dig. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mami

Anonym skriver:

Men hvis der vitterligt er en tungt vejende grund til du skal have ene stue eller skærmes meget af, må du jo snakke med personalet om det, de tager alt den hensyn de kan hvis der er en grund til det. 

Til samligning arbejde jeg på plejehjem hvor man ikke måtte råbe i fælleslokalererne, vi havde en beboer der var så tungthørende og angst at vedkommende råbte hele tiden og ikke kunne være alene, det var generende for alle de andre specielt dem var lidt lyd sensitive, men her vejede den beboer altså højere, og vi spurgte selvsagt ikke de andre, vi har tavhedspligt og den viden der skal til for at vudere hvilke hensyn der skulle tages til hvem. Vi havde så en anden beboer der virkede til at trives helt fint og var meget veltalende h"n sagde aldrig noget og en dag tabte h"n den fuldstændig og det viste sig at vedkommende var meget angst, hvordan skulle vi som personale vide det når vedkommende aldrig sagde eller gav udtryk for noget? 

Det er Nogenlunde samme scenarie her 

Anmeld Citér

21. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad vil du gøre hvis du skal dele stue når du har født? Her er både mand og kone vel indlagt? 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bate spurgte petsonalet om de kan skærme så der ikke kan blive kigget ind? 

Og derudover bør du måske arbejde med hvorfor det er så forfærdeligt at der er en mand til stede - for at støtte sin kone. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.