Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

"det har givet mig ro, også at vide at de selvfølgelig ikke sparker far hjem, hvis der er grund til at han er der, men at de varetager alles behov. "

Dvs. det var okay han var der hvis der var en reel grund til det?
Regnede du ikke med der var det da?

Tænker der må være en religiøs årsag til du reagerer så kraftigt, kan da ikke forestille mig ret mange være SÅ obs på om der er en anden mand på en fleresengsstue, når man selv er indlagt pga. graviditet/fødsel og det samme med de andre. Tror du ikke de har rigeligt at se til selv, end at kigge på andre indlagte damer?
Og har du ikke både nattøj og dyne på? Der er vel ikke "noget" at se?

Jeg gad godt nok ikke at nogen skulle brokke sig over min mand var indlagt/var hos mig hvis der var noget galt/en fødsel på vej....

Det er virkelig ikke ment så surt som det lyder, det er nok bare fordi jeg virkelig ikke kan se problemet.....

Jeg har på intet tidspunkt ønsket at fædrene ikke må være der for deres koner, Men er der et behov, ved jeg jo nu, at de så imødekommer via en enestue eller en stue på fødegangen 

jeg kunne jo så høre, at mange indlagte, hærdet som jeg, og nej er ikke af religiøse årsager 

kan ikke se at folk har så store problemer med at de varetager alles behov. Der er jo også en hårfin grænse, imellem hvor far er nødvendig og ikke nødvendig, alt efter hvad man er indlagt for, og hvor man er i forløbet

jeg har vel også lov at værne om mine grænser, og når der bliver lavet hensyn til faren ved behov, er begge jo imødekommet og kan ikke se mine grænser skal negligeres. Lige så vel som de er der af en god grund, er jeg det jo også  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Os&lilledig skriver:

Åh hvor er jeg træt af det Danmark er blevet til.. Hvor skal det ende!!?? Et par der står i deres livs største situation! Lad dem da for faen være sammen. Bed personalet om en skærm og et par bukser. Er sikker på at du kommer hjem uden psykiske varige men af den stakkels farlige fremmede mand, som helt sikkert dårligt har skænket dig en tanke.. Danmark er blevet et land hvor man tilsyneladende skal finde problemer i alt.. Jeg flytter snart ud på en øde ø.. Der sker mange større og farligere ting end en fødende kvindes mand! Skal vi ikke fokusere på det? Og Måske fokusere på at det er FANTASTISK, at han er ved hendes side og får det hele med? At de sammen får hele oplevelsen...? 

Håber du har haft en fantastisk fødsel eller kommende fødsel selv. Din mand skal være så velkommen.. <3

Tja og hvad ved du om, hvad det giver mig, at der er fremmede mænd. 

Har opdateret efter snak med personalet, som faktisk siger de fleste har det sådan, og at det på ingen måde er i orden eller tilladt. Er der en grund eller behov for at faderen er til stede, vil parret enten få en stue på fødegangen eller enestue 

Kan ikke se, det åbenbart er så frygteligt, at jeg respekterer min grænse. Vi har alle forskellige grænser 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Har opdateret efter snak med personalet, som faktisk siger de fleste har det sådan, og at det på ingen måde er i orden eller tilladt. Er der en grund eller behov for at faderen er til stede, vil parret enten få en stue på fødegangen eller enestue 

Kan ikke se, det åbenbart er så frygteligt, at jeg respekterer min grænse. Vi har alle forskellige grænser 

Har bare enormt svært ved at forstå hvorfor det kan provokere så meget. Han er jo BARE en mand? Forstår godt det kan være mega irriterende med en masse mennesker.. Men ellers forstår jeg det ikke. Hvis du er bange for mænd pga tidligere dårlige oplevelser i mørket, Eller evt har en anden religion. Så giver det hel del mere mening.  Ellers tænker jeg bare "mænd er ikke farlige eller klamme". Han gør jo intet.. Det er lidt spændende hvorfor det kan provokere så meget.. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Ja - men hvor går grænsen mellem hvornår man skal tage hensyn til andres grænser og hvornår andres grænser bliver for "hysteriske"?  Hvis vi nu siger at jeg var indlagt der og havde graviditetssukkersyge og derfor ikke måtte spise chokolade - og virkelig havde lyst til chokolade. Hvis jeg så kom og sagde at det gik over mine grænser at de andre spiste chokolade når jeg ikke måtte få noget - skulle der så også tages hensyn til det? 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja, vi har alle forskellige grænser og det vil vi altid ha. Det jeg studsede over, var at jeg synes du var meget hurtigt ude med dit problem. Jeg havde meget bedre kunne forstå dig hvis du havde skrevet en morgen, at nu havde der siddet en mand på stuen flere nætter i træk og personlet havde ikke gjort noget

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Ja - men hvor går grænsen mellem hvornår man skal tage hensyn til andres grænser og hvornår andres grænser bliver for "hysteriske"?  Hvis vi nu siger at jeg var indlagt der og havde graviditetssukkersyge og derfor ikke måtte spise chokolade - og virkelig havde lyst til chokolade. Hvis jeg så kom og sagde at det gik over mine grænser at de andre spiste chokolade når jeg ikke måtte få noget - skulle der så også tages hensyn til det? 

Blufærdighed og chokolade synes jeg ikke kan sammenlignes, men ja det er en grænse, men synes ikke jeg er hysterisk. Omvendt kan du da bare klæde om hos mændene næste gang du går i svømmehal! Hvorfor dele op ? 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ja, vi har alle forskellige grænser og det vil vi altid ha. Det jeg studsede over, var at jeg synes du var meget hurtigt ude med dit problem. Jeg havde meget bedre kunne forstå dig hvis du havde skrevet en morgen, at nu havde der siddet en mand på stuen flere nætter i træk og personlet havde ikke gjort noget

Nu var der en som havde sovet på stuen, og da det hos en ny, kunne risikere at ske igen ja så reagerede jeg. Det gør det vel ikke mere eller mindre ok, uanset hvor mange gange det sker. Og nu har jeg jo så fundet ud af at det hverken er ok eller på nogen måde tilladt, netop fordi mange kvinder har det som jeg, og ikke bryder sig om mænd på stuen 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Os&lilledig skriver:

Har bare enormt svært ved at forstå hvorfor det kan provokere så meget. Han er jo BARE en mand? Forstår godt det kan være mega irriterende med en masse mennesker.. Men ellers forstår jeg det ikke. Hvis du er bange for mænd pga tidligere dårlige oplevelser i mørket, Eller evt har en anden religion. Så giver det hel del mere mening.  Ellers tænker jeg bare "mænd er ikke farlige eller klamme". Han gør jo intet.. Det er lidt spændende hvorfor det kan provokere så meget.. 

Jeg synes, som du, at det virker som en overreaktion og ret uforståeligt. Jeg synes derimod IKKE, det er "spændende", om der fx ligger en grum oplevelse bag. Hvis det er tilfældet, vedkommer det ikke os andre og er ikke noget, TS skal redegøre for. Nu har hun gentagne gange skrevet, det er en akilleshæl og en grænse, og så synes jeg egentlig, det er respektløst at pirke mere i hvorfor, hun har det sådan. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Os&lilledig

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, som du, at det virker som en overreaktion og ret uforståeligt. Jeg synes derimod IKKE, det er "spændende", om der fx ligger en grum oplevelse bag. Hvis det er tilfældet, vedkommer det ikke os andre og er ikke noget, TS skal redegøre for. Nu har hun gentagne gange skrevet, det er en akilleshæl og en grænse, og så synes jeg egentlig, det er respektløst at pirke mere i hvorfor, hun har det sådan. 

Den skulle absolub heller ikke forståes som "fortæl".. Det rager ikke os. Mere som i, "hvis der er en konkret hendelse uden at sige hvad det er" er det helt fair!! Det andet er bare "mystisk", hvis du forstår  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.