Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Øh hvor står der jeg forventer enestue :-0 

jeg er tvært imod meget rummelig, men nej jeg vil ikke dele rum med en mand når jeg sover og derfor ikke kan være fuldt påklædt :0 

jeg forstår ikke de ikke sender dem videre. Undrer mig da det de andre gange ikke har været sådan, og reglerne var meget klare, og at jeg bare skal være glad for ikke at ligge på gangen, kan jeg så ikke tage seriøst. Det ville på ingen måde aflaste eller være gavnligt i min situation og kunne lige så godt være derhjemme, men nu er målet sådan set, at jeg skal gå så længe som muligt  

Hvornår fødte du sidst? For reglerne kan jo være ændret siden da.

Og når du er på sygehuset bestemmer du ikke selv hvem du vil eller ikke vil dele stue med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Måske er der ikke plads på fødegangen - jeg kender en der aldrig kom på fødegangen fordi der aldrig blev en fødestue ledig.

Jeg tror ikke de skal spørge om så meget, der kunne jo også komme nogle ind midt om natten fx på barselsgangen og der vil far jo også følge med.

Tror desværre man må lære at lykle de andre ude og huske på den mand jo nok overhovedet registrerer dog i nattøj for alt fokus er på hans lidende kone

Det er 2 gang på få dage, og ved den forrige var hun ikke i fødsel og skulle bare sove. 

Det kan godt være han ikke tænker, men jeg bryder mig ikke om det, og de går konstant forbi, så kan ikke ligefrem skærme mig af  

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvornår fødte du sidst? For reglerne kan jo være ændret siden da.

Og når du er på sygehuset bestemmer du ikke selv hvem du vil eller ikke vil dele stue med.

Det er kun 1 år siden, og jeg har intet imod at dele stue, så længe det er en kvinde! Jeg er luge glad hvem og hvorfor og vil gøre meget for hensyn, men synes ikke det er ok, man ikke får valg, om fremmede mænd på stuen 

Anmeld Citér

20. juli 2015

FN

Anonym skriver:

Øh hvor står der jeg forventer enestue :-0 

jeg er tvært imod meget rummelig, men nej jeg vil ikke dele rum med en mand når jeg sover og derfor ikke kan være fuldt påklædt :0 

jeg forstår ikke de ikke sender dem videre. Undrer mig da det de andre gange ikke har været sådan, og reglerne var meget klare, og at jeg bare skal være glad for ikke at ligge på gangen, kan jeg så ikke tage seriøst. Det ville på ingen måde aflaste eller være gavnligt i min situation og kunne lige så godt være derhjemme, men nu er målet sådan set, at jeg skal gå så længe som muligt  

Men det er vel ikke det pars skyld/problem, at du har svært ved der er en mand i lokalet? Er sikker på personalet ved hvad de laver og sender dem videre rettidigt. Og du må da undskylde jeg var lidt ironisk og i det hele taget svarede dig på dit spørgsmål 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er kun 1 år siden, og jeg har intet imod at dele stue, så længe det er en kvinde! Jeg er luge glad hvem og hvorfor og vil gøre meget for hensyn, men synes ikke det er ok, man ikke får valg, om fremmede mænd på stuen 

Hvorfor?

Han er da bedøvende ligeglad med dig, han er ved sin kones side, ganske som det bør være!

Tag nogen ørebøffer i ørene og lyt til en bog imens du slumre ind..

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jamen hvis kvinden har veer skal han da være der. Ville du ikke også gerne have det, hvis du var i fødsel?

Hvis det er en fælles stue, må der da være noget, du kan trække for, så du har lidt privat..  Og han er der bare, du lægger dig vel bare til at sove.

Siger ikke han ikke skal være med sin kone men så må de jo komme over hvor hun hører til hvis hun er i fødsel, og ko min mand er faktisk sendt hjem hvor jeg var dårlig og i igangsættelse med veer, fordi reglerne var at manden ikke måtte være der af hensyn til de andre kvinder på stuen, hvilket var fair nok

Anmeld Citér

20. juli 2015

Kay

Anonym skriver:

Jeg syntes helt ærligt når det er noget der betyder så meget for dig at du skal tage en snak med personalet på afdelingen om det 

Anmeld Citér

20. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det er 2 gang på få dage, og ved den forrige var hun ikke i fødsel og skulle bare sove. 

Det kan godt være han ikke tænker, men jeg bryder mig ikke om det, og de går konstant forbi, så kan ikke ligefrem skærme mig af  

Kan sagtens se det ikke er optimalt for begge parter. Men ville nok selv i din situation vælge at lukke af og håbe (også for din roommate) at hendes fødsel snart er så aktiv så de flytter hende.

Men også nemt for mig at sige for er ikke blufærdig og er ligeglad med fremmede mænd når jeg skal sove (altså fremmede mænd alla det du beskriver). 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Men det er vel ikke det pars skyld/problem, at du har svært ved der er en mand i lokalet? Er sikker på personalet ved hvad de laver og sender dem videre rettidigt. Og du må da undskylde jeg var lidt ironisk og i det hele taget svarede dig på dit spørgsmål 

Nej det er ikke deres skyld, men er vel heller ikke min og når jeg har oplevet under en del indlæggelser i graviditeter at reglerne har været sådan, undrer det mig bare utrolig meget

Anmeld Citér

20. juli 2015

Diosa85

Vil sige at det eneste der ikke er ok er at du ikke kan skærme af med gardin hele vejen rundt så du kan være dig selv. 

Men synes det er helt ok at hendes mand er på stuen og støtte sin kone/kæreste. De sendes jo nok ikke videre fordi der ikke er nok fremskridt i veerne. Og ja synes faktisk det er helt ok at du sendes ud når hun undersøges. Det mener jeg ikke ligefrem kan sammenlignes med at du ligger i nattøj. Han er med garanti hamrende ligeglad med at du ligger og sover. 

Det er desværre sådan vilkårene er. Og eftersom at der er dømt total baby boom i år med ekstremt mange gravide og hospitalerne er proppet til randen. Så kan man ikke rigtig forvente andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.