Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Han står vel ikke ved døren hele tiden og kigge på dig? 

Ei jeg kan godt se at det er forstyrrende, men hvis de har ret til at være der, altså mændene, så må du affinde dig med det.

Og jeg tror altså ikke at du har nogen rettigheder på den front - heldigvis, for selvfølgelig skal manden være hos sin kone alt der han vil og må for personalet

Om det forstyrrer er jeg ligeglad med, det forstyrrede jo også hvis hun var der selv ærligt nej de andre gange har mænd ikkeværet tilladt efter kl 23 med mindre kvinden kom på fødegangen. Så forstår ikke hvis det pludselig er tilladt nu og at der ikke er mulighed for at være indlagt i nattetimer uden forskellige mænd i lokalet  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Siger ikke han ikke skal være med sin kone men så må de jo komme over hvor hun hører til hvis hun er i fødsel, og ko min mand er faktisk sendt hjem hvor jeg var dårlig og i igangsættelse med veer, fordi reglerne var at manden ikke måtte være der af hensyn til de andre kvinder på stuen, hvilket var fair nok

Du siger det er et år siden at du har født, måske er reglerne blev ændret..

eller måske har kvinden haft en dårlig fødsel før, en eller anden grund ti, at hun har brug for at manden er der. Du ved intet om hvorfor han er der. Hvis du har sådan et stort problem med det, må du jo snakke med personalet..

For som andre siger, det er dig der har et problem, og du ved ikke hvorfor han er der. siden at han det er ikke første gang, så er der måske en grund til at han er der.

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Vil sige at det eneste der ikke er ok er at du ikke kan skærme af med gardin hele vejen rundt så du kan være dig selv. 

Men synes det er helt ok at hendes mand er på stuen og støtte sin kone/kæreste. De sendes jo nok ikke videre fordi der ikke er nok fremskridt i veerne. Og ja synes faktisk det er helt ok at du sendes ud når hun undersøges. Det mener jeg ikke ligefrem kan sammenlignes med at du ligger i nattøj. Han er med garanti hamrende ligeglad med at du ligger og sover. 

Det er desværre sådan vilkårene er. Og eftersom at der er dømt total baby boom i år med ekstremt mange gravide og hospitalerne er proppet til randen. Så kan man ikke rigtig forvente andet. 

Jeg er også ok med at blive sendt ud, men nævnte det fordi at sådan var det ikke tidligere. Når de kan skærme af! Her er jeg kun afskærmet fra en side, og kan ikke skærmes af, og når de går forbi og kigger på mig, ja så bryder jeg mig ikke om, at skulle ligge til skue, for fremmede hankøn 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Steffecph

Da jeg blev sag igang og fik veer var der ikke en ledig stue på fødegangen, og jeg var desuden heller ikke i aktiv fødsel, da jeg ikke åbnede mig. Men jeg havde ondt og jeg havde brug for min kæreste - og der var altså ikke andre steder jeg kunne blive sendt hen.

Jeg håber der bliver fundet en løsning, og ellers må du bide i det sure æble og komme igennem det. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

hmg86

Anonym skriver:

Øh hvor står der jeg forventer enestue :-0 

jeg er tvært imod meget rummelig, men nej jeg vil ikke dele rum med en mand når jeg sover og derfor ikke kan være fuldt påklædt :0 

jeg forstår ikke de ikke sender dem videre. Undrer mig da det de andre gange ikke har været sådan, og reglerne var meget klare, og at jeg bare skal være glad for ikke at ligge på gangen, kan jeg så ikke tage seriøst. Det ville på ingen måde aflaste eller være gavnligt i min situation og kunne lige så godt være derhjemme, men nu er målet sådan set, at jeg skal gå så længe som muligt  

Nu ved jeg godt der er tale om et føde/barselsafsnit, hvor patienterne selvfølgelig er kvinder, men havde du skullet indlægges med noget andet, så kunne du jo også være endt op med at ligge på stue med mandlige patienter.. det er der vel ikke den store forskel i... det er jo sådan tingene er. Sygehuset har jo ikke ligefrem kvindestuer og mandestuer.. men enig i, at det selvfølgelig skal være sådan at man kan lukke for og få bare lidt privatliv...

Anmeld Citér

20. juli 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg er også ok med at blive sendt ud, men nævnte det fordi at sådan var det ikke tidligere. Når de kan skærme af! Her er jeg kun afskærmet fra en side, og kan ikke skærmes af, og når de går forbi og kigger på mig, ja så bryder jeg mig ikke om, at skulle ligge til skue, for fremmede hankøn 

Bare en generel undren så. Hvad hvis det var er lesbisk par. Ville det så være okay at der var en ekstra kvinde der kunne kigge på dig når hun går ud. ? 

Det er frustrerende at du ikke kan skærmes helt af. Men det ændre nu ikke min holdning til det. Bed ham lade være at kigge på dig når han går ud. Så er der problem fjernet. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

lineog4

Kommer lige til at tænke på der jo kan være en særlig grund til de bøjer reglerne lige præcis med det her par. Bare det hun overhovedet er indlagt ig det ikke er for ar forhindre fødslen kunne jo tyde på det.

De to gange jeg har været gravid efter jeg mistede har reglerne også været omgået en smule med is og fx kunne min mand få en seng på barselsgangen og sove hos os uden vi skulle på hotellet. For de vidste vi både havde brug for trygheden ved at være på barselsgangen og trygheden ved at være sammen.

Jeg ville tage den med personalet, ikke om hvorfor reglerne er bøjet men hvordan de kan hjælpe dig (fx et gardin) så du kan få.søvn 

Anmeld Citér

20. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det par er nok pænt ligeglad med dig i den situation de er i nu.

Det er vel også begrænset hvor mange gange manden render ind og ud af stuen, og "kigger på dig" 

Du er på hospitalet. Ikke på et hotel.

Anmeld Citér

20. juli 2015

mortilfreja

Hvorfor koge mere suppe på det... Bed personalet komme med noget afskærmning til dig og glæd dig så over at kvinden har fået lov at have sin mand der som hun sikkert har brug for!

Jeg må indrømme at jeg er en smule målløs over dig, men måske bare mig.

Anmeld Citér

20. juli 2015

Christine

lineog4 skriver:

Kan godt se det fra din side men så sandelig også fra det pars side hvor hun har veer.

Da jeg fik prikket vandet en gang i tidernes morgen, skete det på en 4 sengs stue hvor amle havde besøg - list underligt selvom det foregik bag gardin at alle kunne høre den samtale der var i gang om mit underlic og fostervand

Wow  Det ville jeg være 110% for sart til at kunne klare!

Til ts: synes faktisk ikke du er sart. Men hvis hun har veer, kan hun så ikke komme på fødestue? Det er selvfølgelig lidt svært at sætte sig ind i det hele når vi ikke lige ved hvorfor du eller hende med manden er indlagt. Men kan godt forstå du føler dig invaderet, og det er bestemt ikke sjovt at være indlagt i forvejen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.