Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Om det er rigtigt eller forkert eller ej med en mand på stuen om aftenen, vil der jo altid være mange meninger om, men som læser alle dine svar, har problemet jo ikke været særligt stort når det kommer til stykket, hvis de som du skriver er blevet sendt hjem lidt over midnat og at du har fået en forklaring af personalet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

SofiaMik

Har haft en lignende oplevelse under min første fødsel for en del år siden på en barselsgang. Her var der andre regler for personer med anden etnisk herkomst primært fordi personalet var lidt berøringsangst for at håndhæve samme regler for alle. Det var svært for de kom med hele den store familie og forstod tilsyneladende ikke reglerne når nogen nævnte dem.

Godt at du fik snakket med dem, men fik du forklaring på hvorfor det omtalte par ikke var omfattet af reglerne? 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym.

Godt du fik snakket med personalet.

Og hun fik da forhåbentlig ikke en grund til hvorfor manden blev. Det rager da på ingen måde hende og det ville bryde tavshedspligten at fortælle andre patienter det.

Desuden har jeg selv arbejdet på sygehus og der bliver på "mit" sygehus ikke længere brugt ressourcer på at lave mandestuer og damestuer. Der ligger man mænd og kvinder sammen 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Om det er rigtigt eller forkert eller ej med en mand på stuen om aftenen, vil der jo altid være mange meninger om, men som læser alle dine svar, har problemet jo ikke været særligt stort når det kommer til stykket, hvis de som du skriver er blevet sendt hjem lidt over midnat og at du har fået en forklaring af personalet

Jeg fik ingen forklaring, var hende jeg lå på stue med, som gav info, men vidste intet om hjemsendelse da jeg lavede indlægget. Samtidig havde en kommende far, sovet på stuen, om natten få dage forinden. Men har snakket med personalet og har givet et lidt længere svar, du kan læse 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Anonym. skriver:

Godt du fik snakket med personalet.

Og hun fik da forhåbentlig ikke en grund til hvorfor manden blev. Det rager da på ingen måde hende og det ville bryde tavshedspligten at fortælle andre patienter det.

Desuden har jeg selv arbejdet på sygehus og der bliver på "mit" sygehus ikke længere brugt ressourcer på at lave mandestuer og damestuer. Der ligger man mænd og kvinder sammen 

Nej jeg fik ingen svar og havde jeg ikke behov for, nej deres sag rager jo ikke mig. Det eneste de kan sige er jo feks: vi ved at det er sent men vi afventer en stue/hjemsendelse eller hvad de nu vil sige, så de kan komme videre. Eller sådan noget. 

Jeg vil på ingen måde blande mig men er rart at vide, at de tilgodeser begge parter. Må også være rarest for dem. 

Jeg har aldrig oplevet kvinder og mænd ligge sammen på sygehuset  

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Har haft en lignende oplevelse under min første fødsel for en del år siden på en barselsgang. Her var der andre regler for personer med anden etnisk herkomst primært fordi personalet var lidt berøringsangst for at håndhæve samme regler for alle. Det var svært for de kom med hele den store familie og forstod tilsyneladende ikke reglerne når nogen nævnte dem.

Godt at du fik snakket med dem, men fik du forklaring på hvorfor det omtalte par ikke var omfattet af reglerne? 

De var omfattet af reglerne, det har åbenbart været en fejl at de ikke blev håndhævet. Hun sagde at de aldrig tillod det som var sket, altså bevidst. Så ville manden enten blive sendt hjem, de ville få enkeltstue eller komme på fødegangen, alt efter hvor de var i forløbet. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym.

Anonym skriver:

Nej jeg fik ingen svar og havde jeg ikke behov for, nej deres sag rager jo ikke mig. Det eneste de kan sige er jo feks: vi ved at det er sent men vi afventer en stue/hjemsendelse eller hvad de nu vil sige, så de kan komme videre. Eller sådan noget. 

Jeg vil på ingen måde blande mig men er rart at vide, at de tilgodeser begge parter. Må også være rarest for dem. 

Jeg har oplevet mænd og kvinder ligge sammen mange gange og har aldrig oplevet at der har været problemer med det. Der skærmes godt af. Med de få ressourcer der er på sygehusene er det også kun rimeligt at der ikke bruges tid på det. Det er et kæmpe koordineringsarbejde da der oftest er 4 og 6 mandsstuer på de "gamle" afdelinger.

Jeg synes slet ikke personalet bør nævne noget som helst om den andens situation. De bør bare lytte til dig, anerkende at du har det som du har det og prøve at finde en løsning. Kan de ikke finde en løsning er det så det de må fortælle dig

Anmeld Citér

21. juli 2015

hmg86

Anonym skriver:

Må jeg være nysgerrig og spørge hvilket sygehus det var? Har nemlig også ofte set mænd og kvinder dele stuer...

Anmeld Citér

22. juli 2015

Loa

Anonym skriver:

Jeg føler ihvertfald ikke, at folk kan se det fra min side

jeg har nu snakket med personalet. Spurgte faktisk bare hvad proceduren var omkring partner og være på stuen om natten 

deres svar var meget tydeligt. Det er på ingen måde tilladt, at manden er der om natten, så kl 22 er det ud(hendes ord ikke mine) i særlige tilfælde, kan de feks rykke lidt på tidspunktet feks hvis der ventes på en stue eller de er igang med hjemsendelse. Enten bliver manden sendt hjem, parret kan i særlige tilfælde få enestue eller de vil komme på fødegangen. Hun sagde at det på ingen måde, var acceptabelt at manden blev og overnattede eller var i lokalet, når der var andre kvinder, netop af hensyn til blufærdigheden. Hun sagde at de fleste patienter som var indlagt, ikke brød sig om det, og af samme årsag bliver manden, og andre end de indlagte, altid sendt ud af lokalet, ved den mindste undersøgelse ( på nær blodprøvetagning) 

det har givet mig ro, også at vide at de selvfølgelig ikke sparker far hjem, hvis der er grund til at han er der, men at de varetager alles behov. 

"det har givet mig ro, også at vide at de selvfølgelig ikke sparker far hjem, hvis der er grund til at han er der, men at de varetager alles behov. "

Dvs. det var okay han var der hvis der var en reel grund til det?
Regnede du ikke med der var det da?

Tænker der må være en religiøs årsag til du reagerer så kraftigt, kan da ikke forestille mig ret mange være SÅ obs på om der er en anden mand på en fleresengsstue, når man selv er indlagt pga. graviditet/fødsel og det samme med de andre. Tror du ikke de har rigeligt at se til selv, end at kigge på andre indlagte damer?
Og har du ikke både nattøj og dyne på? Der er vel ikke "noget" at se?

Jeg gad godt nok ikke at nogen skulle brokke sig over min mand var indlagt/var hos mig hvis der var noget galt/en fødsel på vej....

Det er virkelig ikke ment så surt som det lyder, det er nok bare fordi jeg virkelig ikke kan se problemet.....

Anmeld Citér

22. juli 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

jeg ved ikke om jeg er sart, men er jeg ene om at når kl når 22-23 så vil jeg bare gerne få min nattesøvn uden en fremmed mand i lokalet ? 

Jeg ligger indlagt på svangreafdelingen, og deler værelse med 2 andre. Den ene med veer. Forstår godt hendes mand skal være hos hende men er frustreret over de enten ikke tilbyder dem at komme på fødeafdelingen eller hvis det ikke er i skred nok, sender manden hjem. Det har de gjort de andre gange vi har været her. Er meget frustreret over at skulle være her om natten, med fremmede mænd i lokalet  

Jeg er meget blufærdig, og synes ikke det hjælper min aflastning, at dele stue med fødende kvinder og fremmede mænd. Omvendt har de haft sendt mig ud af lokalet, ved undersøgelser, selvom jeg er blevet skidt, men er ikke blevet spurgt om det er ok med fremmede mænd om natten, på stuen. 

Tager meget hensyn, men lige her forstår jeg ikke man ikke tager hensyn til de andre som er indlagt 

Åh hvor er jeg træt af det Danmark er blevet til.. Hvor skal det ende!!?? Et par der står i deres livs største situation! Lad dem da for faen være sammen. Bed personalet om en skærm og et par bukser. Er sikker på at du kommer hjem uden psykiske varige men af den stakkels farlige fremmede mand, som helt sikkert dårligt har skænket dig en tanke.. Danmark er blevet et land hvor man tilsyneladende skal finde problemer i alt.. Jeg flytter snart ud på en øde ø.. Der sker mange større og farligere ting end en fødende kvindes mand! Skal vi ikke fokusere på det? Og Måske fokusere på at det er FANTASTISK, at han er ved hendes side og får det hele med? At de sammen får hele oplevelsen...? 

Håber du har haft en fantastisk fødsel eller kommende fødsel selv. Din mand skal være så velkommen.. <3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.