Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Wow  Det ville jeg være 110% for sart til at kunne klare!

Til ts: synes faktisk ikke du er sart. Men hvis hun har veer, kan hun så ikke komme på fødestue? Det er selvfølgelig lidt svært at sætte sig ind i det hele når vi ikke lige ved hvorfor du eller hende med manden er indlagt. Men kan godt forstå du føler dig invaderet, og det er bestemt ikke sjovt at være indlagt i forvejen 

Det var ikke nødvendigt, for de ernærer sendt hjem, da det viste sig hun ikke var i fødsel. 

Til andre indlæg, har jeg aldrig hørt om eller selv oplevet at mænd og kvinder lå sammen, tvært imod.

Lesbisk par, Nej, for det er det samme i svømmehallen, og det er bare noget andet. Men synes dog reglerne burde være lige 

Jeg ved jeg ikke er på hotel, men når man generelt tager hensyn osv, hvilket jeg oplever mange ikke gør her, synes jeg ikke, at mit ønske er så underligt. 

Snakker med personalet og måske der er muligheder. Feks at skærme af. Der kan jo være mange grunde, bla religion som giver nogle behov. Jeg har ikke en forventning om at manden kyles ud, men blot at alle parter i nødvendige situationer, bliver spurgt og imødekommet bedst muligt

tak for svar allesammen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

loop

Anonym skriver:

Det er kun 1 år siden, og jeg har intet imod at dele stue, så længe det er en kvinde! Jeg er luge glad hvem og hvorfor og vil gøre meget for hensyn, men synes ikke det er ok, man ikke får valg, om fremmede mænd på stuen 

Jeg forstår dig godt. Jeg ville snakke med personalet, hvis jeg var i din situation. Du får jo ikke slappet af, når der hele tiden går nogen forbi dig.

Jeg er meget imod flersengsstuer, men at skulle dele stue med det modsatte køn, er uacceptabelt.

Prøv at snakke med personalet, de ved vel ikke hvordan du har det med situationen?

Anmeld Citér

21. juli 2015

ErDetSnartNU

Jeg må indrømme at jeg  synes at du er lidt hysterisk med det. Manden er der for at støtte sin kone i en svær situation og hvis personalet har omgået den normale praksis er der nok en grund til det. 

At du overhovedet har fokus på (og bliver ved med at nævne) at det er en  fremmed mand får det næsten til at lyde som om at du er bange for at fremmede mænd skal gøre noget ved dig - sådan helt "stranger danger!"-agtigt i mine øre. Hvorfor er det overhovedet relevant at det er en fremmed mand i stedet for blot fremmede/ukendte gæster på stuen? Igen - husk at mandens fokus er på hans kone som er ved at føde sit barn. Han er nok jævnt ligeglad med dig  

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg må indrømme at jeg  synes at du er lidt hysterisk med det. Manden er der for at støtte sin kone i en svær situation og hvis personalet har omgået den normale praksis er der nok en grund til det. 

At du overhovedet har fokus på (og bliver ved med at nævne) at det er en  fremmed mand får det næsten til at lyde som om at du er bange for at fremmede mænd skal gøre noget ved dig - sådan helt "stranger danger!"-agtigt i mine øre. Hvorfor er det overhovedet relevant at det er en fremmed mand i stedet for blot fremmede/ukendte gæster på stuen? Igen - husk at mandens fokus er på hans kone som er ved at føde sit barn. Han er nok jævnt ligeglad med dig  

Og hvorfor er det svært at forstå jeg også ønsker at blive imødekommet og ikke dele rum med modsatte køn ? 

Nej jeg tror da ikke han gør mig noget, men derfor bryder jeg mig ikke om at det er en mand af modsatte køn. 

Det sjove er så at der faktisk er ledige stuer, har jeg fundet ud af. 

Men de blev sendt hjem, så det løste sig 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mami

Og hvorfor er det svært at forstå jeg også ønsker at blive imødekommet og ikke dele rum med modsatte køn ? 

Nej jeg tror da ikke han gør mig noget, men derfor bryder jeg mig ikke om at det er en mand af modsatte køn. 

Det sjove er så at der faktisk er ledige stuer, har jeg fundet ud af. 

Men de blev sendt hjem, så det løste sig 

Min kæreste har været indlagt med mig samtlige gange jeg har været på barselsgangen og fødegangen, og jeg har er utal af gange ligget med en kvinde og hendes mand på den anden side af gardinet. Og i mit tilfælde er der nogen særlige ting der gør sif gældene 

Som førstegangs er manden jo også tit medindlagt på barsel?  

Personalet er nød til ar priotere og når der netop ingen særlige hensyn er til dig (religion, sygdom mm) spøger personalet dig jo ikke. 

At være genert er ikke noget personalet kan eller skal tage sær hensyn til 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Du nævner, du er rummelig, men det vil jeg mene, du ikke er... du kunne jo ikke rumme den mand, og jeg synes, også du virker hysterisk. Måske fordi jeg ikke selv ville fokusere på det. 

de gange jeg har været indlagt, der har jeg været ligeglad med de andre som har været indlagt. 

Jeg forstår ikke, du går SÅ meget op i den regel.... Manden gjorde dig intet, og kvinden havde sikkert brug for ham!

Anmeld Citér

21. juli 2015

Masig

Anonym skriver:

jeg ved ikke om jeg er sart, men er jeg ene om at når kl når 22-23 så vil jeg bare gerne få min nattesøvn uden en fremmed mand i lokalet ? 

Jeg ligger indlagt på svangreafdelingen, og deler værelse med 2 andre. Den ene med veer. Forstår godt hendes mand skal være hos hende men er frustreret over de enten ikke tilbyder dem at komme på fødeafdelingen eller hvis det ikke er i skred nok, sender manden hjem. Det har de gjort de andre gange vi har været her. Er meget frustreret over at skulle være her om natten, med fremmede mænd i lokalet  

Jeg er meget blufærdig, og synes ikke det hjælper min aflastning, at dele stue med fødende kvinder og fremmede mænd. Omvendt har de haft sendt mig ud af lokalet, ved undersøgelser, selvom jeg er blevet skidt, men er ikke blevet spurgt om det er ok med fremmede mænd om natten, på stuen. 

Tager meget hensyn, men lige her forstår jeg ikke man ikke tager hensyn til de andre som er indlagt 

Jeg kan udemærket forstå at du finder det grænseoverskridende med fremmede mænd, MEN....

hvis jeg lå med veer og inden for det næste døgns tid skulle opleve det mest mirakuløse i verden, at føde mit og min mands barn, må jeg ærligt indrømme jeg var blevet enormt forarget, skuffet, vred, whatever hvis der var nogen der kom og sagde at min mand altså måtte tage hjem eller vi måtte flytte os for der ligger lige en og skal sove som ikke bryder sig om fremmede mænd...

jeg har også delt stue efter min fødsel med mange fremmede mennesker, blottet mine mælke-babser og flashet mine trusser og tykke lår når hospitals skjorten ikke lige ville sidde ordentligt overfor mange fremmede mænd og besøgende... ja det var da træls, men sådan er vilkårene når man får børn og generelt vil gøre brug af hospitalet... 

Igen, jeg forstår dig godt, det er bestemt ikke sjovt, men det er ikke fysisk muligt at tage hensyn til alle... vær glad for du i det mindste har mulighed for at komme på hospitalet og blive holdt øje med 

Anmeld Citér

21. juli 2015

lineog4

Christine skriver:

Wow  Det ville jeg være 110% for sart til at kunne klare!

Til ts: synes faktisk ikke du er sart. Men hvis hun har veer, kan hun så ikke komme på fødestue? Det er selvfølgelig lidt svært at sætte sig ind i det hele når vi ikke lige ved hvorfor du eller hende med manden er indlagt. Men kan godt forstå du føler dig invaderet, og det er bestemt ikke sjovt at være indlagt i forvejen 

Men jeg blev jo ikke spurgt om jeg var for sart - det er netop pointen. På hospitalet må de gøre det der er ressourcer og plads til. 

Skal siges det var min fødsel 11 måneder efter jeg havde mistet min datter. Jeg var ikle sart på den blufærdige måde - men jeg var gennemgribende sart på den mentale måde. Og så alle de lykkelige gravide som værende mine fangevogtere for de satte min apati i relief plus jeg havde lyst til at fortælle dem, de skulle nyde maven for om lidt kunne det være de skulle arrangere begravelse. Men selv i det, forstod jeg 110 % at jeg var en del af et hospitalsvæsen og måtte indordne mig og klare situationen.

Jeg ved godt vi alle er forskellige og man på hospitalet skal gøre hvad man kan for at støtte. Men må indrømme med nedskæringer, ventelister osv. Så synes jeg vi alle kan bøje os lidt og mpske klare det vi ikke troede vi kunne klare især npr vi jo ikke er syge men "bare" gravide.

Der blev fx nævnt der er ledige rum - ja men foe hvert rum man tager i brug skal rengøringen følge med og det "koster" også.

Lang svada, det må du undskylde. Men jeg synes bare i bund og grund vi er dybt privilegerede at vi fx overhovedet har råd til at have kvinder ibdlagt til aflastning i graviditeten 

Anmeld Citér

21. juli 2015

M (:

Jeg synes det er helt fair at manden er der. Jeg har prøvet det omvendte scenarie på egen krop. Da jeg fødte vores første i 2013 blev min kæreste sendt hjem kl 04 om morgenen (vores søn er født 23.24 aftenen før) fordi han ikke måtte være på stuen - det pga. at der i forvejen lå en selvvalgt enlig mor til aflastning på stuen (en mor, som i øvrigt var ligeglad med at han var der). Det var dybt frustrerende for både min kæreste og jeg. Vi var lige blevet forældre og havde brug for at blive i vores lykkebobbel og støtte hinanden i den uvante og uventede situation (vores søn er præmatur). Det var smadder hårdt og stressende for os begge, og det ødelagde vores start på livet som familie. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

jeg ved ikke om jeg er sart, men er jeg ene om at når kl når 22-23 så vil jeg bare gerne få min nattesøvn uden en fremmed mand i lokalet ? 

Jeg ligger indlagt på svangreafdelingen, og deler værelse med 2 andre. Den ene med veer. Forstår godt hendes mand skal være hos hende men er frustreret over de enten ikke tilbyder dem at komme på fødeafdelingen eller hvis det ikke er i skred nok, sender manden hjem. Det har de gjort de andre gange vi har været her. Er meget frustreret over at skulle være her om natten, med fremmede mænd i lokalet  

Jeg er meget blufærdig, og synes ikke det hjælper min aflastning, at dele stue med fødende kvinder og fremmede mænd. Omvendt har de haft sendt mig ud af lokalet, ved undersøgelser, selvom jeg er blevet skidt, men er ikke blevet spurgt om det er ok med fremmede mænd om natten, på stuen. 

Tager meget hensyn, men lige her forstår jeg ikke man ikke tager hensyn til de andre som er indlagt 

Jeg forstår dig virkelig godt, det må ikke være en rar situation. Men forholdende på sygehusene er desværre pressede til tider for både personale og patienter, og måske er der ikke plads til kvinden med veer og hendes mand andre steder lige i øjeblikket, måske er de også rigtig trætte af det og måske personalet gør hvad de kan, for at ændre på det. Tag en lille snak med en sygeplejerske, og fortæl at det er lidt svært for dig, som det er nu. Måske kan de forklare, måske kan de gøre noget. Hvis ikke, kan det nogle gange hjælpe bare at have fået det fortalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.