Fremmed mand på hospitalsstue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.150 visninger
78 svar
280 synes godt om
20. juli 2015

Anonym trådstarter

jeg ved ikke om jeg er sart, men er jeg ene om at når kl når 22-23 så vil jeg bare gerne få min nattesøvn uden en fremmed mand i lokalet ? 

Jeg ligger indlagt på svangreafdelingen, og deler værelse med 2 andre. Den ene med veer. Forstår godt hendes mand skal være hos hende men er frustreret over de enten ikke tilbyder dem at komme på fødeafdelingen eller hvis det ikke er i skred nok, sender manden hjem. Det har de gjort de andre gange vi har været her. Er meget frustreret over at skulle være her om natten, med fremmede mænd i lokalet  

Jeg er meget blufærdig, og synes ikke det hjælper min aflastning, at dele stue med fødende kvinder og fremmede mænd. Omvendt har de haft sendt mig ud af lokalet, ved undersøgelser, selvom jeg er blevet skidt, men er ikke blevet spurgt om det er ok med fremmede mænd om natten, på stuen. 

Tager meget hensyn, men lige her forstår jeg ikke man ikke tager hensyn til de andre som er indlagt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

jeg ved ikke om jeg er sart, men er jeg ene om at når kl når 22-23 så vil jeg bare gerne få min nattesøvn uden en fremmed mand i lokalet ? 

Jeg ligger indlagt på svangreafdelingen, og deler værelse med 2 andre. Den ene med veer. Forstår godt hendes mand skal være hos hende men er frustreret over de enten ikke tilbyder dem at komme på fødeafdelingen eller hvis det ikke er i skred nok, sender manden hjem. Det har de gjort de andre gange vi har været her. Er meget frustreret over at skulle være her om natten, med fremmede mænd i lokalet  

Jeg er meget blufærdig, og synes ikke det hjælper min aflastning, at dele stue med fødende kvinder og fremmede mænd. Omvendt har de haft sendt mig ud af lokalet, ved undersøgelser, selvom jeg er blevet skidt, men er ikke blevet spurgt om det er ok med fremmede mænd om natten, på stuen. 

Tager meget hensyn, men lige her forstår jeg ikke man ikke tager hensyn til de andre som er indlagt 

Hmm, syntes under ingen omstændigheder at manden til kvinden med veer skal sendes hjem uagtet om der er fremgang i fødslen eller ej..

Har du ikke et gardin du kan trække for, så du kan være lidt alene?

Anmeld Citér

20. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Kan godt se det fra din side men så sandelig også fra det pars side hvor hun har veer.

Da jeg fik prikket vandet en gang i tidernes morgen, skete det på en 4 sengs stue hvor amle havde besøg - list underligt selvom det foregik bag gardin at alle kunne høre den samtale der var i gang om mit underlic og fostervand

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hmm, syntes under ingen omstændigheder at manden til kvinden med veer skal sendes hjem uagtet om der er fremgang i fødslen eller ej..

Har du ikke et gardin du kan trække for, så du kan være lidt alene?

Jeg ligger mod døren så de går konstant forbi. 

Jeg synes ikke i deres situation han skal sendes hjem, men synes at de burde sendes videre. 

Synes det er mega upassende at skulle ligge og sove i nat outfittet med fremmed mand på stuen. Skete også for nogle nætter siden hvor hun havde fået noget at sove på fordi fødslen var gået i stå, fandt jeg ud af bagefter. Men troede det trak ud med at komme videre. 

Det undrer mig bare meget da det ikke har været sådan de andre gange, og jo min egen mand har også været sendt hjem, også ved igangsættelse.  

Anmeld Citér

20. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jamen hvis kvinden har veer skal han da være der. Ville du ikke også gerne have det, hvis du var i fødsel?

Hvis det er en fælles stue, må der da være noget, du kan trække for, så du har lidt privat..  Og han er der bare, du lægger dig vel bare til at sove.

Anmeld Citér

20. juli 2015

FN

Jeg kan godt forstå du synes det er strenge, men sådan er det at være indlagt, man kan ikke forlange en enestue og slet ikke på svangreafdelingen. Selvfølgelig skal manden ikke sendes hjem. Tænker du har en rumdeler/gardin du kan sætte op og ellers må du bare sætte pris på du ikke er blevet lagt på gangen 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kan godt se det fra din side men så sandelig også fra det pars side hvor hun har veer.

Da jeg fik prikket vandet en gang i tidernes morgen, skete det på en 4 sengs stue hvor amle havde besøg - list underligt selvom det foregik bag gardin at alle kunne høre den samtale der var i gang om mit underlic og fostervand

Kan sagtens se det fra deres side, forstår bare ikke at de ikke bliver sendt videre eller noget? Og især at der ikke er nogen som spørger om man er ok med fremmede mænd på stuen, når man ligger og skal sove 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ligger mod døren så de går konstant forbi. 

Jeg synes ikke i deres situation han skal sendes hjem, men synes at de burde sendes videre. 

Synes det er mega upassende at skulle ligge og sove i nat outfittet med fremmed mand på stuen. Skete også for nogle nætter siden hvor hun havde fået noget at sove på fordi fødslen var gået i stå, fandt jeg ud af bagefter. Men troede det trak ud med at komme videre. 

Det undrer mig bare meget da det ikke har været sådan de andre gange, og jo min egen mand har også været sendt hjem, også ved igangsættelse.  

Han står vel ikke ved døren hele tiden og kigge på dig? 

Ei jeg kan godt se at det er forstyrrende, men hvis de har ret til at være der, altså mændene, så må du affinde dig med det.

Og jeg tror altså ikke at du har nogen rettigheder på den front - heldigvis, for selvfølgelig skal manden være hos sin kone alt der han vil og må for personalet

Anmeld Citér

20. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Kan sagtens se det fra deres side, forstår bare ikke at de ikke bliver sendt videre eller noget? Og især at der ikke er nogen som spørger om man er ok med fremmede mænd på stuen, når man ligger og skal sove 

Måske er der ikke plads på fødegangen - jeg kender en der aldrig kom på fødegangen fordi der aldrig blev en fødestue ledig.

Jeg tror ikke de skal spørge om så meget, der kunne jo også komme nogle ind midt om natten fx på barselsgangen og der vil far jo også følge med.

Tror desværre man må lære at lykle de andre ude og huske på den mand jo nok overhovedet registrerer dog i nattøj for alt fokus er på hans lidende kone

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Jeg kan godt forstå du synes det er strenge, men sådan er det at være indlagt, man kan ikke forlange en enestue og slet ikke på svangreafdelingen. Selvfølgelig skal manden ikke sendes hjem. Tænker du har en rumdeler/gardin du kan sætte op og ellers må du bare sætte pris på du ikke er blevet lagt på gangen 

Øh hvor står der jeg forventer enestue :-0 

jeg er tvært imod meget rummelig, men nej jeg vil ikke dele rum med en mand når jeg sover og derfor ikke kan være fuldt påklædt :0 

jeg forstår ikke de ikke sender dem videre. Undrer mig da det de andre gange ikke har været sådan, og reglerne var meget klare, og at jeg bare skal være glad for ikke at ligge på gangen, kan jeg så ikke tage seriøst. Det ville på ingen måde aflaste eller være gavnligt i min situation og kunne lige så godt være derhjemme, men nu er målet sådan set, at jeg skal gå så længe som muligt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.