Jeg er meget langt fra DF i min holdning til udlændinge, og jeg mener at den retorik, de har fået indført de sidste 15 år her i landet, er medvirkende til at skabe nogle af de problemer vi har ift. udlændinge her i landet...
Men faktisk undrer det mig endnu mere at der ikke har være mere fokus på grøn omstilling og klima i valgkampen. Jeg arbejder selv med grøn energi i hverdagen, og jeg er DYBT bekymret over at DF har som erklæret mål at standse den grønne omstilling og skrue op for kulkraft og naturgas, ting som bevisligt ødelægger vores klima og miljø, til skade for både os og vores børn. Danmark er foregangsland ude i verden, især når det kommer til vindkraft, og der bliver virkeligt lyttet til os og vores holdninger og vi har en enorm positiv indflydelse rundt omkring - primært fordi vi går forrest og viser hvad der kan lade sig gøre. Vidste I at Danmark er det land i verden, hvor den største andel af energien kommer fra vindkraft? Det er ihvertfald noget, der gør mig stolt.
Bl.a. har vi indledt et samarbejde med den ellers meget lukkede kinesiske regering om udvikling af deres vindkraft, til gavn for både økonomien og klimaet generelt. Men med DF's øgede indflydelse, og deres holdning til grøn energi og klimaet.... tja...
For at citere Al Gore, da han var i Danmark "I er det land jeg bruger som eksempel, når folk ude i verden siger at det ikke er muligt at reducere udledning af CO2. I viser vejen og det gør en forskel, der rækker langt ud over landets grænser."
Og for at det ikke skal være løgn, har deres klimaordfører nu også udtalt, at vi ikke skal eksportere vores viden omkring vindenergi og integration af vind i el-nettet til østeuropea, men hellere vores viden omkring kul-kraft.
Så ikke nok med at de vil forpeste det land vi bor i, de vil også helst forpeste hele vores hjørne af verden.
Anmeld
Citér