Det ser ud til at DF får flere stemmer end venstre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2015

Fine_007

Jeg referer til din holdning til, at en person ikke kan være politiktisk inkompetent grundet specitikke holdninger og meninger. Det er jeg personligt ikke enig i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2015

Fine_007

Hck skriver:

Hvad tænker du mere nøjagtigt på med min holdning ?. Jeghar faktisk ikke stemt på df, som det lyder som for mig, at du tror. Jeg reageret bare på om man var politisk inkompotent eller ej.

Jeg referer til din holdning til, at en person ikke kan være politiktisk inkompetent grundet specifikke holdninger og meninger. Det er jeg ikke enig i, for det afhænger jo af øjnene der ser. 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anpau

Mom skriver:

Du skrev noget om DF's udlændingepolitik, og deri ligger at udlændinge skal følge DK's grundlæggende værdi b.la. demokrati og ytringsfrihed - også spørger jeg blot om hvad du lægger i ordet b.la? Da jeg tænker at det må være meget individuelt hvad folk mener det udover de to nævnte ting også lægger under grundlæggende værdier?

Se dit tidligere svar på side 11

Ah, ja, tak

jeg får nok formuleret mig lidt forkert kan jeg godt se nu. Egentlig mener jeg, at hvis man kommer til Danmark for at bo, så forventer jeg at man følger de danske love. At man indordner sig i samfundet, og lærer det danske sprog. Lærer normerne at kende. Og hvad man så gør i eget hjem, er jeg fløjtende ligeglad med. Om det er at gå med bar røv eller turban, snakke dansk eller udenlandsk. 

Og så selvfølgelig respektere vores elskede demokrati og ytringsfrihed

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anpau skriver:

Ah, ja, tak

jeg får nok formuleret mig lidt forkert kan jeg godt se nu. Egentlig mener jeg, at hvis man kommer til Danmark for at bo, så forventer jeg at man følger de danske love. At man indordner sig i samfundet, og lærer det danske sprog. Lærer normerne at kende. Og hvad man så gør i eget hjem, er jeg fløjtende ligeglad med. Om det er at gå med bar røv eller turban, snakke dansk eller udenlandsk. 

Og så selvfølgelig respektere vores elskede demokrati og ytringsfrihed

Hvilke normere referere du til?

Hvad mener du, er det normerne som DF henfører til som værende grundlæggende værdier?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anpau

Mom skriver:

Hvad mener du, er det normerne som DF henfører til som værende grundlæggende værdier?

Jeg snakker ikke om DF i det indlæg jeg skrev, der snakker jeg om min egen holdning. Som så er den der ligger tættest på DFs generelle holdning. 

De grundlæggende værdier jeg hentyder til, er altså mine. Og ikke DFs

Anmeld Citér

20. juni 2015

Skouboe

Anpau skriver:

Jeg kan ikke lige se/huske jeg har skrevet noget med grundlæggende værdier? Jeg skrev, at stort set alle DFs holdninger er jeg enige i. På nær bl.a. at homoseksuelle ikke må gifte sig og få børn. 

Så du er enig i at klima ikke er vigtigt, og kulkraft er vejen frem?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anpau

Mom skriver:

Og med normer mener jeg de normer der findes i samfundet. At man fx ikke går rundt helt tildækket så man ikke kan ses/genkendes (man må ved lov ikke gå med elefanthue fx), at man følger skolegang med alt hvad det indebærer, at man opdrager sine børn med en indblandede af dansk kultur. At man opfører sig pænt generelt, køkultur osv. 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anpau skriver:

Jeg snakker ikke om DF i det indlæg jeg skrev, der snakker jeg om min egen holdning. Som så er den der ligger tættest på DFs generelle holdning. 

De grundlæggende værdier jeg hentyder til, er altså mine. Og ikke DFs

Men hvis du stemt DF udfra det er det parti du finder dig selv mest enig i. Hvad er det så reelt?

Du skriver i et tidligere indlæg at du er enig med DF i, at udlændinge skal have grundlæggende danske værdier, såsom ytringsfriheden og demokratiet. Men hvilke andre grundlæggende værdier mener du der er tale om? 

Lovgivningen er for mig at se ikke en grundlæggende værdi, det er en forudsætning?

Hvad med deres EU politik?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Anpau

Skouboe skriver:

Så du er enig i at klima ikke er vigtigt, og kulkraft er vejen frem?

Nej, det er jeg ikke. Hvor har jeg skrevet dét?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anpau skriver:

Og med normer mener jeg de normer der findes i samfundet. At man fx ikke går rundt helt tildækket så man ikke kan ses/genkendes (man må ved lov ikke gå med elefanthue fx), at man følger skolegang med alt hvad det indebærer, at man opdrager sine børn med en indblandede af dansk kultur. At man opfører sig pænt generelt, køkultur osv. 

Skolegang? Er det fordi du mener der er skolepligt?

For det har vi ikke i DK, vi har derimod undervisningspligt.

Køkultur, det er efter min mening ikke dansk, for det er det mange "etniske" danskere der end ikke kan finde ud af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.