Det ser ud til at DF får flere stemmer end venstre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2015

Anpau

nebbe skriver:

Du siger det bare så rigtigt. 

Det er simpelthen fuldkommen vanvittigt .

Håber og tror på, de fleste rent faktisk slet ikke er klar over , hvilke konsekvenser det får for vores land, at de har sat deres kryds ved DF.

Statistikker viser desværre også , at stemmerne primært kommer fra de lavtlønnede og den ikke udd.  Del af samfundet :/

...og de primære stemmer til de røde kommer fra kontanthjælpsmodtagere og andre der er forsørget af staten.... Eller hvad?? Stop nu jer selv. De fleste af OS der stemmer DF ved udmærket hvorfor vi har stemt på dem. Jeg er i hvertfald sikker på, at der er lige så mange der bare har sat tilfældigt kryds ved de andre partier også. Rød som blå

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Anpau

Fine_007 skriver:

Det er en generel opfattelse, som jeg har af DF's politik: at de appalerer til folks mistillid og frygt overfor folk med anden etnisk baggrund. Jeg synes personligt, at DF's udlændinge politik fylder meget mere end deres sociale, økonomiske og miljømæssige politik, og det har jeg personligt ingen forståelse for. Jeg har fået indtrykket af, at DF er et meget fremmedfjensk part, hvilket bare på ingen måde appalerer til mig. Jeg synes ikke, at folk som stemmer DF er naive, men jeg må indrømme, at jeg synes, at det at stemme DF afspejler en politisk inkompotence. 

Vel ikke mere inkompetente end dig selv og din egen stemme?? Eller gælder det kun den ene vej?

Anmeld Citér

19. juni 2015

lineog4

MMOGM skriver:

Nu bliver jeg sgu en smule nysgerrig!! 

Hvad i alverden har stemmerne med uddannelse og lavt lønnet at gøre??! Sikke da en dømmende kommentar! Skulle vi der stemmer på blå blok også begynde at dømme dem der stemmer rød? Kom nu ind i kampen og vis noget respekt overfor det valg der nu er truffet fra størstedelen af samfundet! 

Næste gang der er valg, kan du jo igen sætte dit kryds ved rød blok og håbe på at folk er blevet skuffet (som jeg heldigvis ikke tror de gør!)

Tænker det alene var DFs vælgere og ikke alle der stemmer blåt.

Her er en artikel om DFs vælgere baseret på Megafons undersøgelser (så kan man tro på dem eller lade være). Og det viser det er arbejdere og ofte mere lavtlønnede der stemmer på DF. Vel egentlig også forståeligt da de rent faktisk taler de lavtlønnedes sag (men så desvætte ikke helt stemmer derefter):

this HTML class. Value is http://politiken.dk/

Anmeld Citér

19. juni 2015

lineog4

Nu bliver jeg sgu en smule nysgerrig!! 

Hvad i alverden har stemmerne med uddannelse og lavt lønnet at gøre??! Sikke da en dømmende kommentar! Skulle vi der stemmer på blå blok også begynde at dømme dem der stemmer rød? Kom nu ind i kampen og vis noget respekt overfor det valg der nu er truffet fra størstedelen af samfundet! 

Næste gang der er valg, kan du jo igen sætte dit kryds ved rød blok og håbe på at folk er blevet skuffet (som jeg heldigvis ikke tror de gør!)

Her er en artikel om DFs vælgere baseret på Megafons undersøgelser (så kan man tro på dem eller lade være). Og det viser det er arbejdere og ofte mere lavtlønnede der stemmer på DF. Vel egentlig også forståeligt da de rent faktisk taler de lavtlønnedes sag (men så desvætte ikke helt stemmer derefter):

Ej kan ikke sætte linket ind, men I kan selv google: dfs vælgere i politikken 

Anmeld Citér

19. juni 2015

MMOGM

lineog4 skriver:

this HTML class. Value is http://politiken.dk/

Nu stemte jeg ikke selv DF denne gang, men kunne sagtens have sat mit kryds der, og synes det er ærgerligt at fordi folk er utilfredse med valget, så skal der mudderkastes og der skal snakkes personligt. Helt ærligt det synes jeg ikke er ok. Mon ikke mange af dem der har stemt rødt også selv er af lav indkomst eller offentlig modtager, da rød blok går ind og støtter de svageste her i samfundet. Selvfølgelig stemmer de da rød, men synes sgu det er for småligt at sidde og hænge folk ud der stemmer på DF, bare fordi de er det næststørste parti. 

Selvfølgelig er alle ikke enige i at det skulle ende sådan, men hvad er der at gøre? Man kan ikke altid få sin vilje. Beklager mit udbrud, men nu har jeg læst lort hele dagen, og er sgu ved at få nok nu.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er oprigtigt nysgerrig, de af Jer som har stemt på DF, vil I måske fortælle hvorfor I satte jeres kryds der?

Anmeld Citér

19. juni 2015

lineog4

MMOGM skriver:

Nu stemte jeg ikke selv DF denne gang, men kunne sagtens have sat mit kryds der, og synes det er ærgerligt at fordi folk er utilfredse med valget, så skal der mudderkastes og der skal snakkes personligt. Helt ærligt det synes jeg ikke er ok. Mon ikke mange af dem der har stemt rødt også selv er af lav indkomst eller offentlig modtager, da rød blok går ind og støtter de svageste her i samfundet. Selvfølgelig stemmer de da rød, men synes sgu det er for småligt at sidde og hænge folk ud der stemmer på DF, bare fordi de er det næststørste parti. 

Selvfølgelig er alle ikke enige i at det skulle ende sådan, men hvad er der at gøre? Man kan ikke altid få sin vilje. Beklager mit udbrud, men nu har jeg læst lort hele dagen, og er sgu ved at få nok nu.

Hvorfor er der mudderkast at tale om hvilken grupper af danskere der primært stemmer på hvilke partier? Er det nedsættende at tale om at nogen der lavt lønnede? Er arbejdere? Er deres stemmer dårligere, forkerte eller....? Er det mudderkastning at man kan se DFs vælgere har en højere gennemsnitsalder end fx liberal Alliances vælgere, ja en stor del er faktisk over 60 år. 

Er det flovt at være arbejder? Flovt at være lavt lønnet? Flovt at være på en overførselsindkomst? Hvis det er det, så er jeg godt non ked af at valgkampen ikke tog fat i det, og vi havde debatteret at vi alle er måske ikke lige så i det mindste lige meget værd (også de der ikke hedder Ib Olsen og går i kirke om søndagen). 

Faktum er for alle partier kan man tale om de typiske vælgere, og der er en typisk DF vælger lavtlønnet, og det tror jeg da ikke DF er flove over tværtimod.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Anpau

Mom skriver:

Jeg er oprigtigt nysgerrig, de af Jer som har stemt på DF, vil I måske fortælle hvorfor I satte jeres kryds der?

Det kan du tro

Jeg tror på et Danmark, som ved at hjælpe sig selv først kan hjælpe andre bedre. Jeg tror på, at vi skal tage de flygtninge vi kan – dem vi har plads til både økonomisk og jobmæssigt. Dem der vil Danmark og de danske værdier – bl.a. demokrati og ytringsfrihed. Jeg tror på, at vi kan hjælpe meget mere – og bedre, i nærområderne.
Jeg går ind for grænsekontrol. IKKE for at holde folk ude af DK, men der i mod for at holde på pengene – forstået på den måde, at vi ved liiiiige at holde lidt øje med hvem der ankommer til- og forlader landet, kan inddrive rigtig mange skattekroner. De penge kunne vi jo så passende bruge på velfærd og integration. Der ud over ser jeg det kun som et plus, hvis de kriminelle der er udvist af DK rent faktisk også blev ude!
Jeg græmmes ved den måde vores ældre behandles på i dag. Dette er hvorfor jeg stemmer DF

Anmeld Citér

19. juni 2015

Albertsen92

19. juni 2015

Anpau

lineog4 skriver:

Hvorfor er der mudderkast at tale om hvilken grupper af danskere der primært stemmer på hvilke partier? Er det nedsættende at tale om at nogen der lavt lønnede? Er arbejdere? Er deres stemmer dårligere, forkerte eller....? Er det mudderkastning at man kan se DFs vælgere har en højere gennemsnitsalder end fx liberal Alliances vælgere, ja en stor del er faktisk over 60 år. 

Er det flovt at være arbejder? Flovt at være lavt lønnet? Flovt at være på en overførselsindkomst? Hvis det er det, så er jeg godt non ked af at valgkampen ikke tog fat i det, og vi havde debatteret at vi alle er måske ikke lige så i det mindste lige meget værd (også de der ikke hedder Ib Olsen og går i kirke om søndagen). 

Faktum er for alle partier kan man tale om de typiske vælgere, og der er en typisk DF vælger lavtlønnet, og det tror jeg da ikke DF er flove over tværtimod.

Jeg tror nu mere det er måden det bliver skrevet på: "nu er DF's vælgere jo også lavt uddannede", som i den grad var meget nedladende stillet op. At den så måske ikke skulle opfattes sådan er en anden sag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.