MMOGM skriver:
Nu stemte jeg ikke selv DF denne gang, men kunne sagtens have sat mit kryds der, og synes det er ærgerligt at fordi folk er utilfredse med valget, så skal der mudderkastes og der skal snakkes personligt. Helt ærligt det synes jeg ikke er ok. Mon ikke mange af dem der har stemt rødt også selv er af lav indkomst eller offentlig modtager, da rød blok går ind og støtter de svageste her i samfundet. Selvfølgelig stemmer de da rød, men synes sgu det er for småligt at sidde og hænge folk ud der stemmer på DF, bare fordi de er det næststørste parti.
Selvfølgelig er alle ikke enige i at det skulle ende sådan, men hvad er der at gøre? Man kan ikke altid få sin vilje. Beklager mit udbrud, men nu har jeg læst lort hele dagen, og er sgu ved at få nok nu.
Hvorfor er der mudderkast at tale om hvilken grupper af danskere der primært stemmer på hvilke partier? Er det nedsættende at tale om at nogen der lavt lønnede? Er arbejdere? Er deres stemmer dårligere, forkerte eller....? Er det mudderkastning at man kan se DFs vælgere har en højere gennemsnitsalder end fx liberal Alliances vælgere, ja en stor del er faktisk over 60 år.
Er det flovt at være arbejder? Flovt at være lavt lønnet? Flovt at være på en overførselsindkomst? Hvis det er det, så er jeg godt non ked af at valgkampen ikke tog fat i det, og vi havde debatteret at vi alle er måske ikke lige så i det mindste lige meget værd (også de der ikke hedder Ib Olsen og går i kirke om søndagen).
Faktum er for alle partier kan man tale om de typiske vælgere, og der er en typisk DF vælger lavtlønnet, og det tror jeg da ikke DF er flove over tværtimod.
Anmeld
Citér