Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Abracadabra skriver:

Det er en lidt mærkelig tråd. 

At forlade sit sovende barn og gå i vaskekælderen er pludseligt uansvarligt - tænk, jeg troede at det var hele formålet med en babyalarm: At man kunne bevæge lidt længere væk fra et sovende barn. 

Jeg synes der er stor forskel på at gå i vaskekælder og gå over og handle. Tit og ofte tager det længere tid end forventet at handle hvor der ikke er nær så mange variabler i vaskekælderen.

Jeg har selv gået i vaskekælderen mens min datter sov med baby alarmen. Men jeg ville ikke gå over og handle. Nu har jeg sti-system hele vejen, så risikerer ikke at blive kørt ned men babyalarmen kan ikke nå derhen og tænk hvis der er kø så det pludselig tager meget længere tid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

Det er en lidt mærkelig tråd. 

At forlade sit sovende barn og gå i vaskekælderen er pludseligt uansvarligt - tænk, jeg troede at det var hele formålet med en babyalarm: At man kunne bevæge lidt længere væk fra et sovende barn. 

Hehe, jeg synes også der er forskel på vaskekælderen og ned og handle  

så længe man er på matriklen synes jeg det er okay, der bliver man i hvertfald ikke sådan lige påkørt.. Og så kan jeg i øvrigt godt følge de enlige hvis de pludselig står i en træls situation - fx uden mad til madpakker. Men synes dog en ordning med fx naboen i sådan en situation vil være god, eller evt spørge naboen pænt om DE ville rende over efter et rugbrød for mig  

Anmeld Citér

9. juni 2015

Isabella_mor

Jeg har engang løbet i kiosken efter havregryn så der var morgenmad til Villads om morgenen, det var dengang vi boede inde i københavn og på 2 sal. Og jeg havde babyalarm med derned.  Der gik to minutter og jeg var tilbage igen, og jeg skulle ikke engang krydse en vej. Vi var også tit hos vores nabo når han var puttet, vi havde også bsbyalarm med der hvis han vågnede så vi kunne være der på 10 sekunder. 

Det er for mig ikke større end forskellen ved at stille sit sovende barn i barnevognen i  gården selvom man bor på 2. Sal. Vi boede i en lukket gård så der var ingen fare for at der skulle komme en eller anden random og tage ham med. Men at man så pendler i pendulfart til køkkenvinduet fordi man lige skal se om vognen bevæger sig, det er jo så det det er. 

Men nu hvor vi bor i hus, så kunne jeg ALDRIG drømme om at gå fra mit sovende barn og gå i netto som ligger lige ovre på den anden side af vejen. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Isabella_mor skriver:

Jeg har engang løbet i kiosken efter havregryn så der var morgenmad til Villads om morgenen, det var dengang vi boede inde i københavn og på 2 sal. Og jeg havde babyalarm med derned.  Der gik to minutter og jeg var tilbage igen, og jeg skulle ikke engang krydse en vej. Vi var også tit hos vores nabo når han var puttet, vi havde også bsbyalarm med der hvis han vågnede så vi kunne være der på 10 sekunder. 

Det er for mig ikke større end forskellen ved at stille sit sovende barn i barnevognen i  gården selvom man bor på 2. Sal. Vi boede i en lukket gård så der var ingen fare for at der skulle komme en eller anden random og tage ham med. Men at man så pendler i pendulfart til køkkenvinduet fordi man lige skal se om vognen bevæger sig, det er jo så det det er. 

Men nu hvor vi bor i hus, så kunne jeg ALDRIG drømme om at gå fra mit sovende barn og gå i netto som ligger lige ovre på den anden side af vejen. 

forstår ikke helt det sidste? Hvad har ændret sig siden du ikke kunne finde på det nu? 

Anmeld Citér

9. juni 2015

l.kjoeller

Skouboe skriver:

Så du ville simpelthen ikke lade din teenager være alene hjemme, mens du handlede??

Jo da. Men mente bare jeg nok ikke bare ville smutte uden hun vidste det mens hun sov. Der er dog en del år til jeg har sådan en så er nok lidt svært at forestille sig nu hun er så lille er jeg sikker på du forstår  

Anmeld Citér

9. juni 2015

Isabella_mor

Mor11 skriver:

forstår ikke helt det sidste? Hvad har ændret sig siden du ikke kunne finde på det nu? 

Fordi babyalarmen ikke rækker i netto. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Isabella_mor skriver:

Fordi babyalarmen ikke rækker i netto. 

Aarh 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym

Abracadabra skriver:

Mine børn sov i tremmeseng i den alder, så tanken om at de kunne falde  ud af vinduet, er ikke aktuel i min verden. 

Hvis man har et trygt sovende barn, så er faren vel helt minimal for at barnet vågner og bliver hysterisk på få minutter. 

Er der gået sport i, at ikke engang teenagere kan være alene hjemme? Så børn må først være alene hjemme, når de er flyttet hjemmefra? 

Så hvis barnet vågner op, opdager at det er alene hjemme og begynder at græde og panikke hysterisk så betyder det at ens barn ikke er trygt?? Men hvis barnet derimod tager det stille og roligt så er barnet trygt??

Ja undskyld men jeg er sikker på at min datter ville panikke fuldstændig og er det virkelig så underligt?? Pludselig at være helt alene??  Og hun vil ikke panikke fordi hun er et utrygt barn men fordi hun vil fæle sig så alene og forladt og ikke vide hvor mor og far er henne. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Så hvis barnet vågner op, opdager at det er alene hjemme og begynder at græde og panikke hysterisk så betyder det at ens barn ikke er trygt?? Men hvis barnet derimod tager det stille og roligt så er barnet trygt??

Ja undskyld men jeg er sikker på at min datter ville panikke fuldstændig og er det virkelig så underligt?? Pludselig at være helt alene??  Og hun vil ikke panikke fordi hun er et utrygt barn men fordi hun vil fæle sig så alene og forladt og ikke vide hvor mor og far er henne. 

Jeg er helt forvirret nu... 

Mit lille barn sover i tremmeseng på sit værelse alene. Når hun  vågner op, er hun  alene. Nogle gange møffer hun lidt i søvne, derfor går vi aldrig ind til hende før efter lidt tid - vi ser, om hun falder i søvn igen selv. 

Hun aner da ikke, om der går 2 minutter, fordi jeg venter på, at hun falder i søvn selv eller fordi, jeg skal op fra en potentiel vaskekælder. Eller op fra kiosken, hvor babyalarmen faktisk når ned. 

Sålænge man kan høre dem med babyalarmen, og de sover trygt i en tremmeseng, er der i mine øjne ingen bekymring. 

Men små børn i tremmesenge vågner altså op ALENE, og kan kun meget sjældent overskue hele huset eller lejligheden fra deres seng. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym

Mathias Villads skriver:

Nu har jeg læst tråden igennem.. Og Jeg er en af de forfærdelig forældre...

Jeg har vasket tøj efter barnet sov både til middag og aften... Boede på anden sal og vaskede i kælderen... Var alenemor i en periode...

Og så lader jeg mine børn være alene hjemme nu, imens jeg/vi  handler ind... De er 5-10 år gamle... Jeg vil ikke opfostre curlingbørn.. Jeg vil ikke have børn, som ingenting kan uden deres forældre...

Jeg har en 15 årige, som selv køre til træning omaftenen og hun træner til kl 20.30 og om vinteren er der mørkt... Dette har hun gjort et par år... Hun er Idag en meget selvstændig pige med ben i næsen... Hun tager selv ansvar... Og vi er super stolte af hende..

Min søn på 10 kan sagtens se efter den lille et par timer i dagstimerne... De hygger sig, spiller spil, stjæler slik i skabet, når de ser film alene hjemme... de har selvfølgelig mobil og gode naboer... Vi har stor omgang med mange af vores naboer... Men ja vi efterlader dem alene.. Og det ser jeg ikke som dybeuansvarlig...

Jeg har nu ikke kørt, imens de sov... Men jeg har overladt pasningen til den store på 15 en lørdag aften, hvor vi har været til fest og først kom hjem om natten... Var hjemme kl 02.. Og de havde haft en fed aften alle 3... Sjovt de ikke kan enes, når vi er hjemme, men alene så hygger de sig gevaldigt... Det er skønt at vide..

Nu er der jo enormt meget forskel på en på 11 mdr og på en på 15 år!!!! Syntes ikke at man er en curling-forældre bare fordi man er  ansvarsbevidst og IKKE går hjemmefra mens ens barn/børn sover derhjemme!!

Bliver sku ret provokeret af dit indlæg!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.