Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det gør jeg også selv men så må man finde en døgnkiosk, der har åben kl. 05:00. Et lille barn kan ikke tage vare på sig selv slet ikke et barn på 1 år helt ærligt. Kan slet ikke se at man kam være uenig i det. 

Så du synes det er bedre at gå i en døgnkiosk kl.5 om morgen, hvor der da er større chance for at barnet vågner, fordi det er morgen? End kl.19, hvor man lige har lagt barnet, og hvor det sover tungt?

Eller ville du vække dit barn kl.5 og have et helt smadret barn resten af dagen?

Nej i teorien forlader man ikke sit sovende barn, men nogen gange står man altså bare i et problem, og så man gøre noget man aldrig tænkte man ville gøre. Vi lever ikke i perfekt verden, og nogle gange går man udenfor grænserne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Kløver

MummiT skriver:

Ja efter en samtale med en veninde er jeg altså lige nødt til at høre om hvad der er normen, og om jeg bare er mærkelig.

Sagen er at vi snakkede sammen tidligere i dag og kom ind på at jeg den anden dag stod og manglede en ingrediens til madlavning (jeg laver ofte mad til den næste dag om aftenen efter min datter er puttet) og da min datter sov og jeg er alene med hende var jeg nødt til at sætte madlavningen på pause til den næste dag.

Hun synes så at det var mærkeligt at jeg ikke bare var gået over i kiwi (der ligger 2 minutters gang fra hvor jeg bor) og havde hentet den ingrediens. - Min datter sov jo. Hun fortalte at det havde hun selv gjort masser af gange, da hun også er alene med sin søn og ynder at bage om aftenen.

Er det normalt bare sådan at lade sit sovende barn være alene hjemme hvis man lige skal handle en enkelt ting?

Jeg ville personligt aldrig gøre det, for jeg ville være så bange for at min datter vågnede af en eller anden grund og græd helt indtil jeg kom hjem igen! - For det er jo ikke bare lige 5 minutter man er væk.

Ikke noget jeg ville gøre 

Anmeld Citér

9. juni 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Nu har jeg læst tråden igennem.. Og Jeg er en af de forfærdelig forældre...

Jeg har vasket tøj efter barnet sov både til middag og aften... Boede på anden sal og vaskede i kælderen... Var alenemor i en periode...

Og så lader jeg mine børn være alene hjemme nu, imens jeg/vi  handler ind... De er 5-10 år gamle... Jeg vil ikke opfostre curlingbørn.. Jeg vil ikke have børn, som ingenting kan uden deres forældre...

Jeg har en 15 årige, som selv køre til træning omaftenen og hun træner til kl 20.30 og om vinteren er der mørkt... Dette har hun gjort et par år... Hun er Idag en meget selvstændig pige med ben i næsen... Hun tager selv ansvar... Og vi er super stolte af hende..

Min søn på 10 kan sagtens se efter den lille et par timer i dagstimerne... De hygger sig, spiller spil, stjæler slik i skabet, når de ser film alene hjemme... de har selvfølgelig mobil og gode naboer... Vi har stor omgang med mange af vores naboer... Men ja vi efterlader dem alene.. Og det ser jeg ikke som dybeuansvarlig...

Jeg har nu ikke kørt, imens de sov... Men jeg har overladt pasningen til den store på 15 en lørdag aften, hvor vi har været til fest og først kom hjem om natten... Var hjemme kl 02.. Og de havde haft en fed aften alle 3... Sjovt de ikke kan enes, når vi er hjemme, men alene så hygger de sig gevaldigt... Det er skønt at vide..

Anmeld Citér

9. juni 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg bor lige overfor en Lidl, og jeg har et par gange måtte gå over og købe noget, jeg havde glemt, men som skulle bruges om morgenen - vil jo heller ikke sende min børn afsted uden morgenmad. 

Jeg har fortalt min den store på 5, at jeg hurtigt går, når de begge sover, og så banker jeg på hos naboen, så hun ved, de er derinde - og banker på igen, når jeg er hjemme.

Vi snakker om 2-3 min, jeg er væk, og det nægter jeg altså at have det dårligt over. Det sker sjældent, men når man er alene, og valget står mellem at løbe over vejen eller ikke at give sine børn morgenmad eller madpakke med i skole, så vælger jeg altså det første. 

Derudover kan vores vinduer ovenpå ikke åbnes mere end 3 cm, så ingen risiko for, de falder ud der. Min bagdør er ulåst, så de kan komme ud / naboen kan komme ind, hvis der skulle ske noget. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

PT skriver:

Jeg bor lige overfor en Lidl, og jeg har et par gange måtte gå over og købe noget, jeg havde glemt, men som skulle bruges om morgenen - vil jo heller ikke sende min børn afsted uden morgenmad. 

Jeg har fortalt min den store på 5, at jeg hurtigt går, når de begge sover, og så banker jeg på hos naboen, så hun ved, de er derinde - og banker på igen, når jeg er hjemme.

Vi snakker om 2-3 min, jeg er væk, og det nægter jeg altså at have det dårligt over. Det sker sjældent, men når man er alene, og valget står mellem at løbe over vejen eller ikke at give sine børn morgenmad eller madpakke med i skole, så vælger jeg altså det første. 

Derudover kan vores vinduer ovenpå ikke åbnes mere end 3 cm, så ingen risiko for, de falder ud der. Min bagdør er ulåst, så de kan komme ud / naboen kan komme ind, hvis der skulle ske noget. 

Men du fortæller også den ældste at du går, så hun vågner ikke op og at du bare er væk.
Og så har du en nabo der ved at du går og at du kommer tilbage.. Sådan at hvis der skete noget, ville din nabo reagere og de ville ikke være alene.. Gætter også på at din datter, ved at hun kan gå ind til naboen?

Der snakkes om bare at gå uden at barnet ved at du er gået, så de vågner op til et tomt hus, og ikke ved hvor mor er henne.

Anmeld Citér

9. juni 2015

lenemor77

Aldrig i livet. 

Der har også lige været en sag om en mor der løb et hurtigt ærinde - og det endte helt tragisk..

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym

Yurie skriver:

Så du synes det er bedre at gå i en døgnkiosk kl.5 om morgen, hvor der da er større chance for at barnet vågner, fordi det er morgen? End kl.19, hvor man lige har lagt barnet, og hvor det sover tungt?

Eller ville du vække dit barn kl.5 og have et helt smadret barn resten af dagen?

Nej i teorien forlader man ikke sit sovende barn, men nogen gange står man altså bare i et problem, og så man gøre noget man aldrig tænkte man ville gøre. Vi lever ikke i perfekt verden, og nogle gange går man udenfor grænserne.

Ja hvis det var så vigtigt måtte jeg vække mit barn kl. 05 om morgen. 

For hvis der skulle ske noget imens jeg var væk ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv

Anmeld Citér

9. juni 2015

Abracadabra

Det er en lidt mærkelig tråd. 

At forlade sit sovende barn og gå i vaskekælderen er pludseligt uansvarligt - tænk, jeg troede at det var hele formålet med en babyalarm: At man kunne bevæge lidt længere væk fra et sovende barn. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja hvis det var så vigtigt måtte jeg vække mit barn kl. 05 om morgen. 

For hvis der skulle ske noget imens jeg var væk ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv

Selvfølgelig ville du ikke kunne det.

Men fair nok at du ville vække dit barn så tidligt.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Det er en lidt mærkelig tråd. 

At forlade sit sovende barn og gå i vaskekælderen er pludseligt uansvarligt - tænk, jeg troede at det var hele formålet med en babyalarm: At man kunne bevæge lidt længere væk fra et sovende barn. 

Det startede også med at være at løbe hen i en butik(for noget der ikke var vigtigt).. Der er forskel på at gå ned i kælderen og så løbe over i butik.
Der kan ske mere på en tur i supermarkedet, end der kan ned i vaskekælderen.
Det er vel heller ikke alle babyalarmer der vil kunne række hen til supermarkedet..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.